دانشجویان در دوران تحصیلی خود با مسائل زیادی روبرو هستنداین مشکلات و مسائل می تواند روی پیشرفت تحصیلی آنها تاثیر بگذارد
تعداد صفحات | 111 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم تربیتی |
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر تکنولوژی های مجازی(مانند اینترنت، تلفن همراه، شبکه های اجتماعی مجازی و...) بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان است.روش مورد استفاده توصیفی استنباطی است.جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان کاشان است که به صورت نمونه گیری تصادفی 50 نفر را به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته ایم. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته استفاده از تکنولوژی های مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان با 23 گویه مورد استفاده قرار گرفته است.نتایج آماری نشان داد که بین میزان استفاده از تکنولوژی های مجازی و جنسیت و تاهل دانشجویان تفاوت معناداری وجود ندارد. یافتههای پژوهش نشان داد که، گردشگری بیکاری را کاهش می دهد. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات از تحقیقات میدانی و کتابخانه ای و پرسشنامه استفاده شده است.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- مقدمه2
1-2- بیان مسئله3
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش5
1-4- اهداف پژوهش6
1-4-1- هدف کلی6
1-4-2- اهداف جزئی6
1-5- سوالات پژوهش6
1-5-1- سوال اصلی6
1-5-2- سوالات فرعی6
1-6- فرضیه های پژوهش7
1-6-1- فرضیه اصلی7
1-6-2- فرضیه های فرعی7
1-7- قلمرو پژوهش9
1-7-1- قلمرو موضوعی پژوهش9
1-7-2- قلمرو مکانی پژوهش9
1-7-3- قلمرو زمانی9
1-8- مدل پژوهش9
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1- چارچوب مطالعاتی11
2-2- تکنولوژی های مجازی20
2-2-1- تاثیر تکنولوژی های مجازی20
2-2-2- جوانان و تکنولوژیهای نوین :22
2-2-3- نقش همسالان در الگوسازی و هویت جوانان:25
2-2-4- ارتباط در فضای مجازی:27
2-3- پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر بر آن29
2-3-1- تعریف پیشرفت :29
2-3-2- تعریف نظری پیشرفت :29
2-3-3- پیشرفت تحصیلی29
2-3-4- بررسی نظریات در مورد پیشرفت تحصیلی31
2-4- بررسی نظریات مختلف37
2-5- تحقیقات انجام شده در داخل و خارج40
2-5-1- تحقیقات انجام شده در داخل40
2-5-2- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور42
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- مقدمه45
3-2- روش پژوهش45
3-3- جامعه آماری46
3-4- حجم نمونه و نمونه گیری46
3-5- نحوه گردآوری داده ها46
3-6- ابزار پژوهش47
3-7- روش گردآوری داده ها47
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها48
3-9- ابزار اندازه گیری پژوهش49
3-10- روایی و پایایی پرسشنامه ها50
3-11- تجزیه و تحلیل داده های پژوهش51
3-12- بررسی عوامل دموگرافیک بر روی متغیر های تحقیق52
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
4-1- مقدمه54
4-2- تحلیل توصیفی55
4-2-1- سن:55
4-2-2- جنسیت:56
4-2-3- معدل تحصیلی:57
4-2-4- رشته تحصیلی:58
4-3- تحلیل استنباطی59
4-3-1- رابطه معدل دیپلم و معدل دانشگاه:59
4-3-2- مقایسۀ پیشرفت تحصیلی بر اساس جنسیت:59
4-3-3- مقایسۀ پیشرفت تحصیلی بر اساس وضعیت تاهل:60
4-3-4- مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس ساعات استفاده از کامپیوتر:60
4-3-5- مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس ساعات استفاده از اینترنت:61
4-3-6- مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس ساعات جستجوی علمی در اینترنت:61
4-3-7- مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس ساعات پیگیری اخبار در اینترنت:62
4-3-8- مقایسه معدل تحصیلی دانشجویان بر اساس تعداد ارسال و دریافت ایمیل:62
4-3-9- مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس مدت مکالمه با تلفن همراه:63
4-3-10- مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس ارسال و دریافت پیام:63
4-3-11- مقایسۀ پیشرفت تحصیلی بر اساس استفاده از تلفن همراه جهت تقلب:64
4-3-12- مقایسۀ پیشرفت تحصیلی بر اساس استفاده از کامپیوتر در منزل یا اماکن عمومی (کافی نت) :64
4-3-13- مقایسۀ پیشرفت تحصیلی بر اساس استفاده از کامپیوتر شخصی و مشترک در خانواده:65
4-3-14- مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس استفاده از اینترنت با هدف ارتباطات اجتماعی(فیس بوک، چت، اسکایپ و ...) :66
4-3-15- مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس استفاده از کامپیوتر با هدف بازی:66
4-3-16- مقایسه معدل تحصیلی دانشجویان بر اساس استفاده از تلفن همراه جهت بازی:67
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه69
5-2- نتیجه گیری از فرضیه ها69
5-3- نتیجه یافته ها70
5-4- پیشنهادات73
5-4-1- پیشنهادات پژوهش:73
5-4-2- پیشنهادات به محققان بعدی73
5-4-3- پیشنهادات کابردی74
5-5- محدودیت های پژوهش75
5-5-1- محدودیت در دسترس پژوهشگر75
5-5-2- محدودیت غیر دسترس پژوهشگر75
ضمائم.. 76
پرسشنامه. 76
جداول برنامه Spss. 78
منابع و مآخذ.. 88
الف)منابع فارسی... 88
ب) منابع لاتین... 89
Abstract. 90
فهرست جداول
جدول2.1: خلاصهی نتایج تئوریک و پیشینهی عملی تحقیق36
جدول 4.1: تحلیل توصیفی سن دانشجویان55
جدول 4.2: توزیع فراوانی جنسیت دانسجویان56
جدول 4.3: تحلیل توصیفی معدل تحصیلی دانشجویان57
جدول 4.4: توزیع فراوانی رشته های تحصیلی58
جدول 4.5: بررسی رابطه معدل دیپلم و معدل دانشگاه59
جدول 4.6: مقایسه پیشرفت تحصیلی بر اساس جنسیت59
جدول 4.7: مقایسه پیشرفت تحصیلی بر اساس وضعیت تاهل60
جدول 4.8: مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس ساعات استفاده از کامپیوتر60
جدول 4.9: مقایسه معدل تحصیلی دانشجویان بر اساس ساعات استفاده از اینترنت61
جدول 4.10: مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس ساعات جستجوی علمی61
جدول 4.11: مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس ساعات پیگیری اخبار62
جدول 4.12: مقایسه متغیر پیشرفت تحصیلی بر اساس تعداد ارسال و دریافت ایمیل62
جدول 4.13: مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس مدت مکالمه63
جدول 4.14: مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس ارسال و دریافت پیام63
جدول 4.15: مقایسۀ پیشرفت تحصیلی بر اساس استفاده از تلفن همراه جهت تقلب64
جدول 4.16: مقایسۀ پیشرفت تحصیلی بر اساس استفاده از کامپیوتر در منزل یا اماکن عمومی (کافی نت)64
جدول 4.17: مقایسۀ پیشرفت تحصیلی بر اساس استفاده از کامپیوتر شخصی و مشترک65
جدول 4.18: مقایسه معدل تحصیلی دانشجویان بر اساس استفاده از اینترنت با هدف ارتباطات66
جدول 4.19: مقایسه معدل تحصیلی دانشجویان بر اساس استفاده از کامپیوتر با هدف بازی66
جدول 4.20: قایسه معدل تحصیلی دانشجویان بر اساس استفاده از تلفن همراه جهت بازی67
فهرست نمودارها
نمودار4.1: نمودار میله ای سن دانشجویان55
نمودار4.2:نمودار معدل تحصیلی دانشجویان57
پروژه تحقیقاتی جهت اخذ درجه کارشناسی رشته روانشناسی گرایش عمومی
تعداد صفحات | 70 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روان شناسی |
انسان درزندگی به دنبال معنایی می گرددکه به خاطرآن زندگی می کندوبارشدعقلانی فرددردوره نوجوانی توجه اوبه ارزشهاواعتقادات ، مفاهیم حقیقت ، زیبایی ومرگ ونیستی که درکل معنای زندگی است جلب می شود. نوجوان تمام روابط وباورهایی راکه دردوران کودکی بدون چون وچراپذیرفته است موردپرسش وتردیدقرارمی دهدوسعی می کندباتوجه به شخصیت شکل پذیرواستقلال جوی خودنظامی ازارزشها بدست آورد.
بسیاری ازنوجوانان همان طورکه (( آدلوم )) بیان می کند، وقتی برای اولین باربه دنیای اطراف خودمی نگرندوسعی می کنندتاشخصیت خودراارزیابی نماینداحساس می کنند که درباره جهان ومعنای وجودانسان وحتی خودشان نیازمندپاسخ هستند( احمدی ، 1377 )
بنابراین دوران نوجوانی به سبب تغییرات شدیدجسمانی وروانی وازطرف دیگرانتظاراتی که خانواده وجامعه ازنوجوان داردوسایرعواملی که درروندرشدوتکامل نوجوان تاثیرمی گذاردبرحساسیت این دوره می افزاید.
براین اساس مسئله پذیرش نوجوان ، حمایت ، راهنمایی ومساعدت به نوجوان درکسب هویتی مستقل وارزشمندازاهمیت فراوانی برخورداراست . نوجوان دراین دوره نیازمنددریافت رهنمودهای اساسی جهت دستیابی به یک زندگی هوقمنداست . انسانهابه حفظ یکتایی وحدت ومرکزیت خودتوجه دارنداما علاقمند به بیرون آمدن ازخودوارتباط باموجودات دیگروطبیعت هستند. انسانها برای کشف وجودخودعلاقمند ومایلندهویت شخصی خودراپیداکنندیاخلق کنندوآغازاین علاقمندی به دوران نوجوانی برمی گردد.
طبق نظریه اریکسون ، دراین دوران است که فردنسبت به شخصیت خودآگاهی پیدامی کند ویک من که وحدت بزرگتری ازگذشته داردودرارتباط بایک گروه ، شغل ، جنس ، فرهنگ ومذهب است دراوشکل
می گیرد.
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق... 1
1-1-مقدمه. 2
1-2- موضوع تحقیق.. 6
1-3- اهداف تحقیق.. 7
1-4-اهمیت موضوع. 8
1-5- دلایل انتخاب موضوع ،9
1-6- سوالات تحقیق.. 10
1-7-تعاریف عملیاتی واژه ها10
فصل دوم : موضع گیری های نظری ویافته های پژوهشی درخصوص موضوع.. 12
2-1موضع گیری نظری درخصوص هویت وعزت نفس.... 13
2-1-1تعریف هویت وعزت نفس.... 13
2-1-2- شکل گیری هویت... 18
2-1-3-نظریه های هویت... 22
2-1-3-1-نظریه بلوز. 23
2-1-3-2-نظریه کگان. 23
2-1-3-3 نظریه لووینگر. 24
2-1-3-4 نظریه اریکسون. 27
2-1-3-5 نظریه گلاسر. 28
2-1-4-نظریه های عزت نفس.... 29
2-1-4-1-نظرفروم. 29
2-1-4-2-نظریه اریکسون. 30
2-1-4-3- نظریه بندورا30
2-1-4-4- نظریه کلی.. 31
2-1-4-5- نظریه مزلو. 32
2-1-4-6- نظریه ی راجرز:33
2-2-یافته های پژوهشی درخصوص موضوع. 34
2-3- نتیجه گیری.. 35
فصل سوم : روش پژوهش.... 37
3-1- روش تحقیق.. 38
3-2- جامعه و نمونه آماری.. 39
3-3- روش جمع آوری اطلاعات... 39
3-4-ابزار اندازه گیری هویت... 40
3-4-1- پرسشنامه گسترش یافته عینی پایگاه هویت من.. 40
3-4-2- نحوه اجرای پرسشنامه گسترش یافته عینی پایگاه هویت من.. 41
3-4-3- نحوه نمره گذاری پرسشنامه گسترش یافته عینی پایگاه هویت من.. 41
3-3-4- اعتبار و روایی پرسشنامه گسترش یافته عینی پایگاه هویت من.. 42
3-5- ابزار اندازه گیری عزت نفس.... 42
3-5-1- پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت... 42
3-5-2- نحوه اجرای پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت... 43
3-5-3- نحوه نمره گذاری پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت... 43
3-5-4- اعتبار و روایی پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت... 43
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 44
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش.... 45
4-1- بررسی جمعیت شناختی.. 46
4-2- بررسی توصیفی و استنباطی فرضیه ها49
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری... 56
5-1- بحث ونتیجه گیری.. 57
5-2- نتیجه گیری نهایی.. 59
5-3- محدودیتها60
5-4- پیشنهادات... 60
5-5- پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده. 61
منابع. 62
الف ) منابع فارسی.. 62
ب : منابع خارجی.. 64
فهرست جداول
جدول 4-1- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب سن.. 46
جدول4-2- توزیع فراوانی ازمودنیها برحسب وضعیت تاهل.. 47
جدول 4-3- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب تحصیلات پدر. 47
جدول 4-4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب تحصیلات مادر. 47
جدول 4-5- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب رشته تحصیلی.. 48
جدول 4-6- توزیع فراوانی بر حسب ترتیب تولد. 48
جدول 4-7- توزیع فراوانی هویت دستیابی و عزت نفس.... 49
جدول 4-8- همبستگی بین عزت نفس و پایگاه هویت دستیابی.. 50
جدول 4-9 توزیع فراوانی هویت تعلیق و عزت نفس.... 51
جدول 4-10- همبستگی بین عزت نفس و پایگاه هویت تعلیق.. 52
جدول 4-11 توزیع فراوانی هویت ممانعت و عزت نفس.... 52
جدول 4-12 همبستگی بین عزت نفس و پایگاه هویت ممانعت... 53
جدول 4-13-توزیع فراوانی هویت پراکندگی و عزت نفس.... 54
جدول 4-14 همبستگی بین عزت نفس و پایگاه هویت پراکندگی.. 55
جدول 4-15 نمرات میانگین واریانس عزت نفس و پایگاهای هویت دستیابی ، تعلیق ، ممانعت و پراکندگی.. 55
مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاستها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبههایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان ، ارزیابی عملکرد ، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمان مدیریت امور کارکنان حوزهای است که به اندازه کل حوزه مدیریت قدمت دارد
تعداد صفحات | 170 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاستها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبههایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان ، ارزیابی عملکرد ، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمان. مدیریت امور کارکنان حوزهای است که به اندازه کل حوزه مدیریت قدمت دارد اما به طور طبیعی دستخوش تغییر و تکامل شده است. نقطه عطف این تغییر و تکامل جایی است که به جای مدیریت کارکنان1 ، مدیریت منابع انسانی2 مطرح میشود. مدیریت منابع انسانی علاوه بر دارا بودن مبانی و مفاهیم مدیریت کارکنان، رویکردهای کلیتر و جدیدتری را در مدیریت نیروی انسانی در نظر میگیرد. برای دهها سال، اجرای وظایف انتخاب، آموزش و جبران خدمت کارکنان وظایف اصلی حوزهای به نام مدیریت کارکنان بود. این وظایف بدون توجه به اینکه چگونه به یکدیگر مرتبط هستند انجام میشدند. اما اکنون حوزهای به نام مدیریت منابع انسانی مطرح شده است. مدیریت منابع انسانی آنطور که در حال حاضر درک میشود، به جای رد یا حذف، تعمیمی از نیازمندهای سنتی اداره اثربخش کارکنان است. در این حوزه درک مناسبی از رفتار بشری و مهارت استفاده از این درک و بینش نیاز است. همچنین داشتن دانش و درک از وظایف مختلف کارکنان و آگاهی از شرایط محیطی ضروری است
فهرست مطالب
فــــصـــــل اول :
1-1 مقدمه.
نتیجه گرایی..
مشتری مداری..
رهبری و ثبات در مقاصد.
مدیریت مبتنی بر فرایندها و واقعیت ها
توسعه و مشارکت کارکنان.
یادگیری و نوآوری و بهبود مستمر.
توسعه شراکت ها
مسئولیت اجتماعی..
1-2 بیان مسئله :
1-3 اهمیت و ضرورت موضوع:
1-4هداف تحقیق:
هدف کلی:
1-5 سوالات تحقیق..
1-6 تعریف مفاهیم و اصطلاحات:
1-7تعریف عملیاتی واژگان
فصل دوم
ادبیات تحقیق.
2-1مقدمه.
نگرش فرایندی به مدیریت منابع انسانی.
مدیریت منابع انسانى و عملکرد مدیر پرسنل.
مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی.
تاثیر تعهد سازمانی.
اهداف مدیریت منابع انسانى.
- تأمین نیروى انسانىِ مورد نیاز؛
وظایف مدیریت منابع انسانى.
وظایف اجرایى مدیریت منابع انسانى.
1. برنامه ریزى نیروى انسانى، کارمندیابى و گزینش...
2. آموزش و توسعه نیروى انسانى.
3. نظام جبران خدمات و انگیزه
4. نظام ارزیابى عملکرد
5. پرورش زندگى شغلى.
6. ایمنى و سلامتى روانى و جسمى.
7. بهبود ارتباطات منابع انسانى.
8. تحقیقات منابع انسانى.
اهمیت دانش مدیریت منابع انسانى.
عوامل محیطى مؤثر بر مدیریت منابع انسانى.
2. عوامل محیطى درون سازمانى.
نامعینى محیطى.
تجزیه و تحلیل شغل.
تجزیه و تحلیل شغل در سه موقعیت انجام مى گردد.
تجزیه و تحلیل شغل، اساسى ترین ابزار مدیریت منابع انسانى.
مراحل تجزیه و تحلیل شغل.
1. تعیین نوع استفاده از اطلاعات تجزیه و تحلیل شغل :
2. تهیه و تأمین اطلاعات مبنایى :
3. انتخاب مشاغل نمونه و کلیدى که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد :
4 جمع آورى اطلاعات و تجزیه و تحلیل شغل :
5. بازبینى اطلاعات با شاغلین :
6. تدوین شرح شغل و شرح شرایط احراز مشاغل :
تدوین شرح شغل.
تدوین شرح شرایط احراز.
روش هاى تجزیه و تحلیل شغل.
چه کارى انجام مى گیرد؟.
چگونه کار انجام مى شود؟.
چرا کار انجام مى گیرد؟.
- هدف از انجام شغل و نتایج حاصل از آن چیست؟.
طراحى شغل.
روش هاى طراحى شغل.
تأثیر تکنولوژى روى طراحى شغل.
تعریف برنامه ریزى نیروى انسانى.
برنامه ریزى استراتژیک..
فرآیند برنامه ریزى نیروى انسانى.
1. پیش بینى احتیاجات سازمان به نیروى انسانى:
روش هاى پیش بینى نیروى انسانى مورد نیاز:
2. بررسى و ارزیابى نیروى انسانى موجود:
موجودى مهارت:
موجودى مدیریت:
3. مقایسه احتیاجات و موجودى نیروى انسانى:
تعریف کارمندیابى..
فرآیند کارمندیابى..
جایگزین هاى کارمندیابى..
1. اضافه کارى..
2. قراردادهاى فرعى..
3. استفاده از کارکنان دیگر به طور پاره وقت..
4. به تعویق انداختن سفارش...
عوامل محیطى مؤثر بر فرآیند کارمندیابى..
مزایاى خط مشى ترفیع از داخل..
معایب خط مشى ترفیع از داخل..
منابع کارمندیابى..
1. دبیرستان ها
2. دانشگاه ها
3. رقبا و سازمان هاى دیگر.
4. استخدام نشده ها و یا بیکارشدگان.
روش هاى کارمندیابى..
الف» روش هاى کارمندیابى از داخل..
ب» روش هاى کارمندیابى از بیرون سازمان.
1» تبلیغات..
2» مؤسسات کارگمارى و یا کاریابى..
3» کارمندیابان.
4» دوره هاى کارى آزمایشى..
5» اقدامات کارکنان سازمان.
اهمیت فرآیند گزینش...
فرآیند گزینش...
عوامل محیطى مؤثر بر فرآیند گزینش...
1. قوانین دولتى..
2. زمان موجود براى تصمیم گیرى..
3. سطح سازمانى موردنظر.
4. تعداد متقاضیان.
5. نوع سازمان.
6. دوره هاى آزمایشى..
الف : مصاحبه مقدماتى..
ب : تکمیل و بررسى برگه درخواست..
پ : آزمون هاى انتخاب..
اعتبار یا قابلیت اعتماد آزمون.
روایى آزمون.
انواع آزمون.
1 : آزمون مبانى فکرى و ارزش ها
2 : آزمون استعداد.
3 : آزمون دست یافته ها یا موفقیت ها
4 : آزمون شخصیت و علائق..
5 : آزمون نمونه کار
ت : مصاحبه.
1 : تعمیم یک ویژگى به کل..
2 : اثرگذارى اطلاعات منفى..
3 : تصویر کلیشه اى از متقاضى نمونه در ذهن داشتن..
4 : انتظارات قبل از مصاحبه.
انواع مصاحبه.
1- مصاحبه غیرساختاردار یا غیرجهت دار
2- مصاحبه ساختاردار یا جهت دار
3- مصاحبه مختلط..
ث : بررسى سوابق..
ج : تصمیم انتخاب..
چ : آزمایشات پزشکى..
پذیرش متقاضى..
اهداف آموزش...
1. بهبود عملکرد فردى..
2. جلوگیرى از منسوخ شدن مهارت ها
3. آماده شدن براى پست هاى سطوح بالاتر.
4. راهنمایى و آشناسازى کارکنان جدید.
عوامل مؤثر بر فعالیت هاى آموزشى..
1. حمایت مدیریت کل..
2. پیشرفت تکنولوژى..
3. پیچیدگى سازمانى..
4. به کارگیرى اصول یادگیرى..
فرآیند آموزش...
1. تعیین نیازهاى آموزشى..
2. تعیین اهداف خاص آموزش...
3. تعیین روش آموزش...
پرورش مدیریت..
4. اجراى برنامه.
5. ارزشیابى برنامه هاى آموزش...
اهمیت ارزیابى عملکرد.
تعریف ارزیابى عملکرد نیروى انسانى..
اهداف ارزیابى عملکرد.
1. رشد و توسعه کارکنان.
2. پرداخت حقوق و مزایا متناسب با عملکرد.
3. برنامه ریزى نیروى انسانى..
4. شناسایى استعداد (نهانى) افراد.
فرآیند ارزیابى عملکرد.
چه کسى باید به ارزیابى بپردازد؟.
1. سرپرست بلافصل..
2. ارزیابى به وسیله همکاران.
3. ارزیابى به وسیله کمیته ها
4. استفاده از زیردستان.
5. خود - ارزیابى (20)
روش هاى ارزیابى عملکرد نیروى انسانى..
1. روش معیارهاى رتبه بندى..
2. روش وقایع حساس...
3. روش تشریحى..
4. روش استاندارد کار
5. روش درجه بندى..
6. روش توزیع اجبارى..
7. روش مدیریت بر مبناى هدف..
مسائل موجود در ارزیابى عملکرد.
1. عینى نبودن معیارها
2. مسأله تعمیم یک عامل به کل..
3. ارفاق یا آسان گیرى..
4. تمایل به ارزیابى درحد متوسط..
5. تعصب به رفتار جدید.
6. تعصب شخصى..
گفتگو در مورد نتایج ارزیابى با کارکنان.
تعریف نظام جبران خدمات..
اهداف نظام جبران خدمات..
1. جذب متقاضیان شایسته.
2. حفظ کارکنان شایسته.
3. افزایش انگیزه کارکنان.
4. ملاحظات قانونى..
مفاهیم اساسى در تساوى جبران خدمات مالى..
1. تساوى سازمانى..
2. تساوى برون سازمانى..
3. تساوى درون سازمانى..
4. تساوى فردى..
عوامل تعیین کننده جبران خدمات مالى..
1. بازار نیروى کار
الف) بررسى هاى حقوق.
ب) هزینه زندگى..
پ) ویژگى هاى اقتصادى..
ت) قوانین دولتى..
2. خط مشى هاى سازمان.
3. شغل..
ارزشیابى شغل..
الف) روش درجه بندى..
ب) روش رتبه بندى..
پ) روش مقایسه عوامل..
ت) روش امتیازى..
4. کارکنان سازمان.
الف) عملکرد فردى..
ب) ارشدیت..
پ) تجربه.
ت) عضویت در سازمان.
ث) استعداد.
مزایا و جبران خدمات مالى غیرمستقیم.
مزایاى قانونى..
مزایاى اختیارى..
تعریف تحقیقات منابع انسانى..
مزایاى تحقیقات در مدیریت منابع انسانى..
انواع تحقیقات..
فرآیند تحقیق..
1. تشخیص مسأله.
2. بیان و توضیح مسأله.
3. شناسایى روش تحقیق..
4. انتخاب و استفاده از ابزارهاى مناسب تحقیق..
اهمیت دانش مدیریت منابع انسانى در آینده
1. توجه فزاینده به مدیریت منابع انسانى در سازمان ها
2. تغییر ماهیت کار.
3. توجه به ارزش ها و فرهنگ سازمانى..
4. توجه به مسؤولیت هاى اجتماعى..
5. آماده کردن افراد براى پذیرش تغییر.
6. توجه به نیازها و انگیزه کارکنان..
7. بهبود کیفیت زندگى شغلى..
8. کاهش اتحادیه ها
سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت..
فصل سوم 2
3-2 روش پژوهش..
3-3جامعة پژوهش..
3-4 پردازش اطلاعات
فصل چهارم
4-1 مقدمه.
تحلیل اطلاعات:
4-2 بررسی فاکتورهای موثر در سوال اول تحقیقی.
4-5 بررسی فاکتورهای موثر در سوال چهارم تحقیقی.
4-6 بررسی فاکتورهای موثر در سوال پنجم تحقیقی.
4-7 بررسی فاکتورهای موثر در سوال ششم تحقیقی.
4-8 بررسی فاکتورهای موثر در سوال هفتم تحقیقی.
4-9 بررسی فاکتورهای موثر در سوال هشتم تحقیق.
4-10 بررسی فاکتورهای موثر در سوال نهم تحقیق.
4-11 بررسی سوال شماره 10 تحقیق.
فصل پنجم: بحث و نتایج
5-1 مقدمه
5-2 نتایج تحلیل سوال اول تحقیق
5-3 پیشنهاداتی برای پژوهش های آینده
5-4 محدودیت ها
انسان همواره در قرون و اعصار گذشته به دنبال روشهایی بود تا از داشته های خود محافظت نماید
تعداد صفحات | 45 |
حجم | 1 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | امنیت |
در عصر حاضر پیشرفت علم و فناوری چنان سرعت و شتاب فزاینده ای به خود گرفته است که دیگر به سادگی نمی توان بر زمان دقیق پایان یک عصر و آغاز یک دوره جدید اتفاق نظر داشت. پدیده های جدید پی در پی در حال ظهورند و هر یک به شدت بر ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و سیاسی زندگی انسانها تأثیر می گذارند و به علت گستردگی این تأثیر و عمق نفوذ آن و تفاوت کشورهای مختلف در میزان توجه و اهتمام به هر مورد، شکاف میان کشورهای فقیر و غنی از هر لحاظ از جمله علمی، صنعتی و اقتصادی روز به روز در حال افزایش است. از جمله این پدیده ها می توان فناوری بیومتریک را نام برد که اگرچه از تخصصهایی سود می جوید که هر یک از آنها سابقه ی دیرینه در علم و صنعت دارند ولی دارای تعاریف، مفاهیم و کاربست های نو و جدیدی است. این فناوری که در واقع روشهای تعیین یا تأیید هویت افراد به صورت خودکار، طبق شناسه های فیزیولوژیکی یا رفتاری است در سالهای گذشته، بیشتر در فیلم های سینمایی به عنوان یک فناوری پیشرفته علمی- تخیلی نمود داشته است و در عین حال در تعدادی از مراکز حساس که نیازمند به ضریب امنیتی بالایی بوده اند نیز بکار گرفته شده است. پیچیدگی سخت افزاری و نرم افزاری سامانه ها و کاربرد آنها، هزینه های ساخت و راه اندازی گزافی را به مجریان چنین طرحهایی تحمیل می کرده است. شناسایی افراد برای کنترل دسترسی آنها به منابع امنیتی همواره مورد توجه بشر حتی از زمانهای بسیارقدیم بوده است. در هر عصری، پیشرفته ترین تفکر و فناوری در این راه بکار رفته و تلاشهای زیادی در جهت بهبود روشهای موجود و ابداع روشهای بهتر انجام گرفته است. امروزه نیز تأمین امنیت یکی از شاخه های بسیار فعال علوم وتحقیقات است و با گسترش هرچه بیشتر ارتباطات و اشتراک منابع مالی، فنی و... نیاز به آن بیشتر احساس می شود. روشهای بکار رفته در هر دوره قوت و ضعف فناوری آن را به همراه دارد. به طور کلی می توان گفت که در هر دوره ای پیشرفتهای حاصل شده در روشهای شناسایی در جهت بالابردن دقت و اتوماسیون بیشتر فرایندهای لازم، بوده است. سیستمهای کامپیوتری سرعت، دقت و برنامه ریزی های پیچیده را برای ما به ارمغان آورده است. در عصر ما روی اتوماسیون روشهای سنتی و بهبود آنها با استفاده از توان پردازشی بسیار بالا و نسبتاً ارزان سیستمهای کامپیوتری تمرکز شده است.از مدتها قبل مشخصاتی مثل قیافه ، رنگ چشم ، قد ، رنگ موی سر و... برای شناسایی افراد بکار می رفته و معمول بوده است که این مشخصات همانند نام و نام خانوادگی افراد در شناسنامه یا کارتهای شناسایی آنها ثبت شود. ویژگیهای یاد شده به همراه مشخصات فیزیولوژیکی و زیستی و مشخصات رفتاری مجموعه روشهایی را در بر می گیرد که به Biometricsمعروفند.
فهرست مطالب:
مقدمه. 9
فصل اول مقدمه ای برعلم بیومتریک... 10
1-1- تاریخچه. 11
1-2- مفهوم بیومتریک... 12
1-3- اصطلاحات رایج در علم بیومتریک... 13
1-4- سیستم بیومتریک... 14
1-5- فناوریهای امنیتی بیومتریک... 14
1-6- ویژگیهای بیومتریک انسان.. 15
1-7- سیستمهای تشخیص هویت... 16
1-8- تأیید هویت... 16
1-9- تعیین هویت... 16
1-10- روش های تصدیق هویت... 17
1-11- معماری سیستمهای بیومتریک... 17
1-12- پارامترهای مهم در سیستمهای بیومتریک... 18
1-13- خطا در سیستم های بیومتریکی.. 19
فصل دوم طبقه بندی متدهای بیومتریک... 20
2-1- طبقه بندی متدهای بیومتریک... 21
2-2- بیومتریکهای فیزیولوژیکی.. 22
2-2-1- چشم. 22
2-2-2- اثر انگشت... 23
2-2-3- چهره نگاری.. 24
2-2-4- دست... 25
2-2-5- رگ ها26
2-2-6- گوش... 27
2-2-7- لب ها27
2-2-8- ساختار ظاهری پوست... 28
2-2-9- طیف الکترو مغناطیسی پوست... 29
2-2-10- ناخن.. 29
2-3- بیومتریک های رفتاری.. 29
2-3-1- امضا نگاری.. 29
2-3-3- نحوه ی تایپ کردن.. 30
2-3-4- دست خط.. 30
2-3-5- صوت نگاری.. 31
2-3-6- نحوه ی راه رفتن.. 32
2-4- بیومتریک های شیمیایی.. 32
2-4-1- ( Deoxyribo Nucleic Acid ) DNA.. 32
2-4-2- نمایشگر دمای نقاط بدن.. 33
2-5- روش های دیگری از بیومتریکها33
2-6- ترکیبات بیومتریک... 33
2-7- کارتهای شناسایی بیومتریک... 33
2-8- مزایای کارت شناسایی بیومتریک... 34
2-9- مراحل ایجاد یک کارت شناسایی بیومتریک... 34
2-10- مراحل بررسی یک کارت بیومتریک... 35
فصل سوم امنیت بیومتریک... 36
3-1- امنیت بیومتریک... 37
3-2- امنیت در سیستم های بیومتریک... 37
3-3- کاربردهای بیومتریک... 38
3-3-1- شناسایی مجرمان.. 38
3-3-2- خودپردازها/ پایانه های فروش... 38
3-3-3- تجارت الکترونیک / تلفنی.. 39
3-3-4- دسترسی به رایانه/ شبکه. 39
3-3-5- دسترسی فیزیکی/ زمانی و کنترل حضور و غیاب.. 40
3-3-6- شناسایی شهروندان.. 40
3-3-7- شناسایی ملی.. 40
3-3-8- مدیریت بحران های بزرگ شهری.. 41
3-3-9- رأی گیری.. 41
3-3-10- گواهینامه رانندگی.. 41
3-3-11- توزیع امکانات عمومی.. 42
3-3-12- نظارت.. 42
فصل چهارمنتیجهگیری.. 43
4-1- نتیجه گیری.. 44
4-2- دنیای آینده44
منابع و مأخذ:45
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 2-1- طبقه بندی کلی متدهای بیومتریک ................................... 21
شکل 2-2- تصویربرداری از عنبیه ............................................. 22
شکل 2-3-ساختار رگهای پشت شبکیه .............................................. 23
شکل 2-4- تصویر دیجیتالی از اثر انگشت .............................................. 24
شکل 2-5- تحلیل مشخات فیزیکی صورت ....................................... 25
شکل 2-6- تحلیل و مقایسه طول و قطر انگشت ها ....................................... 26
شکل 2-7- تصویربرداری از رگهای زیر پوست .................................. 26
شکل 2-8- شکل و ساختار لاله گوش .................................................... 27
شکل 2-9- اکوی صدای خروجی از کانال گوش ........................ 27
شکل 2-10- بررسی چین و چروک های صورت ........................ 28
شکل 2-11- تفاوت بین دو چهره ..................................................................... 28
شکل 2-12- میزان جذب و انعکاس نور پوست ................................. 29
شکل 2-13- نمونه امضاء ................................................... 30
شکل 2-14- تایپ کردن ...................................... 30
شکل 2-15- صدای هر فرد در حالت عادی .......................... 31
شکل 2-16- نحوه حرکت هنگام راه رفتن ............................ 32
شکل 2-17- DNA ...................32
شکل 2-18- یک نمونه کارت شناسایی بیومتریکی ...................... 34
شکل 2-19- مراحل ایجاد یک کارت شناسایی بیومتریک ....... 35
شکل 2-20- مراحل بررسی یک کارت شناسایی بیومتریک ............... 35
شکل 3-1- سیستم های بیومتریکی ............................................ 38
مسافرت و صنعت جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند بویژه در کشورهای در حال توسعه که شکل های دیگر توسعه اقتصادی مثل تولید یا استخراج منابع طبیعی، از نظر اقتصادی به صرفه نیست، یا نقش چندان مهمی در صحنه تجا
تعداد صفحات | 234 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت هتلداری |
مسافرت و صنعت جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند. بویژه در کشورهای در حال توسعه که شکل های دیگر توسعه اقتصادی مثل تولید یا استخراج منابع طبیعی، از نظر اقتصادی به صرفه نیست، یا نقش چندان مهمی در صحنه تجارت و بازرگانی ندارد. به توسعه صنعت گردشگری توجه زیادی می شود. بنابراین تردیدی نیست که همه کشورهای جهان تلاش می کنند تا در رقابتی تنگاتنگ در پی بهره گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی برآمده و سهم بیشتری از درآمد و بالا بردن سطح اشتغال ناشی از بهینه سازی این صنعت خدماتی در کشور خود داشته باشند.
صنعت گردشگری امروز در اغلب کشورهای جهان، به ویژه جهان سوم، کلید اقتصادی به شمار می رود تا جای که در کشورها گردشگری بیش از سایر برنامه های توسعه در اولویت قرار گرفته است. و تلاش می شود که عواملی را که در گسترش و رونق صنعت گردشگری مؤثرند شناسایی شوند. طرفداران صنعت جهانگردی بر این باوردند که این صنعت می تواند تنشهای سیاسی را کاهش دهد و برای صلح جهانی عامل تعدیل کنده به حساب آ ید. در حالی که مرزهای خارجی کشورها کم رنگ می شود. پدیده ای به نام «دهکده جهانی» معنا و مفهوم پیدا می کند و بدین گونه دنیا روز به روز کوچکتر و افراد به هم نزدیکتر و صمیمی تر می شوند.
در کشور ما که عنایت به درآمدهای غیرنفتی از سیاستهای ا قتصادی دولت محسوب می شود. توسعه جهانگردی می تواند به عنوان منبع درآمدزا و پربهره تلقی شود، که در صورت برنامه ریزی صحیح قادر خواهد بود منبع ارزی قابل توجهی را در اختیار متولیان اقتصادی کشور قرار دهد. عواملی که جهانگردان را وادار به انتخاب مکانی برای سیاحت در کشورهای خاورمیانه از جمله ایران می نماید. می توان به چند دسته تقسیم نمود که از بین آنها مهمترین، وجود ویژگیهای خاص بناها و مجموعه های تاریخی است. چرا که اینگونه مکانهای ویژه، مفاهیم واقعی زندگی و فرهنگ گذشتگان مردمان این مرز و بوم را برای آنها بیان و یا ترجمه می کند. جهانگردان برای رسیدن به چنین هدفی هرگونه هزینه و رنج سفری را از جان دل می پذیرند. ولی آنچه حرکت آنها را در این راستا تسریع می نماید. وجود انگیزه های جنبی، سرگرمیها، و وسایل راحتی جهانگرد است که در مرحله دوم اهمیت قرار می گیرد. در اینجا چنانچه این امر مورد توجه ویژه قرار نگیرد. و عملاً با فقدان یا کمبود آن روبرو باشیم یقیناً تأثیر شدیدی در ایجاد انصراف برای نیل به چنین حرکتی خواهد داشت. بنابراین باید نقاط ضعف این صنعت در ایران شناسایی شود. تا شاهد رشد این صنعت باشیم. هنگامی که با عینک جامعه شناسی به صنعت جهانگردی می نگریم. در می یابیم که جهانگردی یک ابزار گفتگوی فرهنگی و ایجاد تفاهم است که در تمام طول تاریخ بشر تا عصر صنعت چنین بوده است. ولی چگونگی جلوه های جهانگردی از عصر صنعت تا به امروز این اصل را از صورت عام و فراگیر خود دور کرده است. صنعت با تمام جلوه های فنی و اجتماعی خود بر جهانگردی هم مانند هر چیز دیگر اثرهای آشکار به جا نهاده است. یکی از اثرهای عمده ای که صنعت جدید و پیامدهای اجتماعی آن بر پدیده جهانگردی فرو نهاده از معناهای فرهنگی آن است. جهانگردی در عصر صنعت و ماشین بیش از آنکه یک حرکت فرهنگی باشد یک حرکت روانشناختی اجتماعی شده است.
فهرست مطالب
فهرست مطالب
مقدمه 1
فصل اول : کلیات
(1-1)-عنوان پژوهش 4
(1-2)-بیان مسئله 4
(1-3)-اهمیت و ضرورت تحقیق 6
(1-4)-اهداف پژوهش 7
فصل دوم : چارچوب نظری ومفاهیم کلیدی
(2-1)- تعریف مفاهیم 9
(2-1-1)-تعریف لغوی جاذبه 9
(2-1-2)-تعریف لغوی موانع 9
(2-1-3)-تعریف لغوی جهانگرد (توریست) 10
(2-1-4)-تعریف جهانگرد دیدگاههای مختلف 11
(2-2-1)-تعریف لغوی جهانگردی 12
(2-2-2)-تعریف جهانگردی ازدیدگاههای مختلف 12
(2-2-3)-تعریف انواع مختلف جهانگردی 13
(2-2-4)-اشکال عمده جهانگردی 14
(2-2-5)-انواع مسافرت 15
(2-2-6)-انواع کلی جهانگردی 16
(2-3)-آثار فرهنگی و اجتماعی جهانگردی 17
(2-4)-چهارچوب تئوریکی پژوهش 23
(2-4-1)-فرضیه های پژوهش 26
(2-4-3)-تعاریف واژه ها و اصطلاحات 27
مدل تحلیلی پژوهش 27
(2-5)-پیشینه تحقیق 30
(2-5-1)-پیشینه تاریخی صنعت توریسم 30
(2-5-2)-عهد باستان 30
(2-5-3)-قرون وسطی 31
(2-5-4)-رنسانس 32
(2-5-6)-انقلاب صنعتی 32
(2-5-7)-جهانگردی در زمان کنونی 33
(2-5-8)-تاریخچه جهانگردی در ایران 34
(2-5-9)-تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 36
)2-5-10)-تحقیقات انجام شده در داخل کشور 49
(2-6)-توریسم و جهانی شدن 59
(2-6-1)-ویژگیهای جهانی شدن 61
(2-6-2)-عوامل مؤثر بر جهانی شدن 62
(2-6-3)-پیامدها وابزارهای جهانی شدن 62
(2-6-4)-ابعاد جهانی شدن 63
(2-6-5)-واژه گردشگری الکترونیکی 64
(2-7)-مفهوم جامعه شناسی جهانگردی 67
(2-7-1)-شیوه های شناخت جهانگردی 69
(2-7-2)-شناخت چند رشته ای جهانگردی 73
(2-8)-سیاستگزاری و برنامه ریزی گردشگری 73
(2-8-1)-تعیین استراتژیکی و سیاستهای گردشگری 73
(2-8-2)-سیاستگزاری 75
(2-8-3)-برنامه ریزی 78
(2-8-4)-اهمیت برنامه ریزی جهانگردی 81
(2-8-5)-مدیریت 84
فصل سوم : بررسی وضعیت جغرافیایی ، تاریخی ، سیاسی ، فرهنگی و جاذبه های توریستی شهرستان کلیبر
(3-1) -موقعیت جغرافیایی شهرستان کلیبر 87
(3-2)-بررسی پیشینه تاریخی شهرستان کلیبر 87
(3-3)-بخش اول : جاذبه های طبیعی شهرستان کلیبر 90
(3-3-1)-آب و هوا 90
(3-3-2) -ناهمواریها 91
(3-3-3)-رودها 91
(3-3-4)-رودخانه ارس 91
(3-3-5)-کلیبرچای 92
(3-3-6)-ایلنگه چای 92
(3-4)-جنگلها و مراتع شهرستان کلیبر 92
(3-4-1)-منطقه حفاظت شده ارسباران 93
(3-4-2)-آب های معدنی 94
(3-4-3)-مخازن و معادن زیرزمینی 95
(3-5)-بخش دوم : جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان کلیبر 95
قلعه های تاریخی 96
(3-5-1)-قلعه بابک 96
(3-5-2)-قلعه آوارسین 97
(3-5-3)-قلعه پیغام 98
(3-5-4)-قلغه اغی 98
(3-5-5)-قلعه قلعه کندی 98
(3-6)-برجهای تاریخی شهرستان کلیبر 99
(3-6-1)-برج کلیبر 99
(3-6-2)-برج خانباغی 99
(3-6-4)-برج قارلوجا 99
(3-7)-اماکن مقدّس و مذهبی 100
(3-7-1)-بقعه شاه قاسم 100
(3-7-2)-بقعه شاه حیدر 100
(3-7-3)-بقعه شیخ محمد انصاری 100
(3-9)-قصرهای (کانتور) تاریخی 100
(3-9-1)-قصر آینالو 100
(3-9-2)-کانتور وینق 100
(3-10)-پلهای تاریخی 101
(3-10-1)-پلهای تاریخی خدآفرین 101
(3-11)-گورستان اسکو 101
(3-11-1)-مسجد کلاسور 102
(3-11-2)-مسجد جامع کلیبر 103
(3-11-3 )- حمام خزنه کلیبر 103
(3-12)-مکانهای ورزشی 103
(3-12-1)-مکان سوارکار قرقیه 103
(3-12-2)-کوهستان بذ (کوهنوردی) 104
(3-13)-صنایع دستی 104
(3-13-1)-قالیبافی 105
(3-13-2)-گلیم و جاجیم بافی 105
(3-13-3)-فرشبافی 105
(3-13-4)-خورجین 105
(3-13-5)-ورنی بافی 106
فصل چهارم : روش تحقیق
(4-1)-نوع روش تحقیق 108
(4-2)-ابزار جمع آوری داده ها 108
(4-3)-نحوه استخراج داده ها 109
(4-4)-اعتبار و روایی تحقیق 109
(4-5)-شیوه های تجزیه و تحلیل 111
(4-5)-نمونه گیری 111
(4-6)-واحد آماری 112
(4-7)-محدودیتهای تحقیق 112
فصل پنجم : یافته های پژوهش و تحلیل اطلاعات
(5-1)-آمار توصیفی 115
(5-2)-آمار تحلیلی 184
فصل ششم:نتیجه گیری
(6-1)-خلاصه تحقیق 227
(6-2)-نتیجه گیرى 228
(6-3)-ارائه پیشنهادات 229
(6-4)-منابع وماخذ 233
(6-5)-فهرست پایان نامه ها 239
(6-6)-ضمایم 197
بررسی برخی ازعوامل موثر بر عدم جذب جهانگردان به کشور