مدیریت در زندگی بشر یک پدیده نو ظهور نیست بلکه عمر آن به درازای عمر تاریخ بشری می رسدانسان در یک پیوستار تاریخی از زندگی انفرادی به زندگی قومی و از زندگی کشاورزی به حیات مدرن صنعتی و در نهایت به زندگی پیچیده امروزی به نظریه ها و رویکردهای جدید در مدیریت پا نهاده است
تعداد صفحات | 11 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم انسانی |
مدیریت در زندگی بشر یک پدیده نو ظهور نیست بلکه عمر آن به درازای عمر تاریخ بشری می رسد.انسان در یک پیوستار تاریخی از زندگی انفرادی به زندگی قومی و از زندگی کشاورزی به حیات مدرن صنعتی و در نهایت به زندگی پیچیده امروزی به نظریه ها و رویکردهای جدید در مدیریت پا نهاده است.
در یک تقسیم بندی کلی روند تکامل و تحول علم مدیریت در تاریخ پر فراز و نشیب حیات بشری اغلب به 3 دوره عهد قدیم یا دوره ی باستان که از پیدایش زندگی انسانها تا قرن 15 میلادی و عصر قرون وسطی که از قرن 15 میلادی تا قرن 19 میلادی و عصر انقلاب صنعتی که تا قرن 20 میلادی ادامه داشته تقسیم می شود.
از سوی دیگر بر حسب تغییر شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مدیریت را به 3 دوره پیش صنعتی، صنعتی و فرا صنعتی تقسیم کرده اند که بطور قطع و یقین نمی توان مرز یک دوره را با دوره ی دیگر تعیین کرد.
فهرست مطالب
مقدمه
مدرنیسمModernism
تاریخچه پیدایش مدرنیسم
علل گذار از مرحله پیش نوین گرائی به مرحله نوین گرائی
دوره های مدرنیسم
مشخصات بارز دوره مدرنیسم
استعاره های نظریه سازمان
نظریات مدیریت دردوران نوین گرائی
دستاوردهای مدرنیسم
منابع
پایان نامه جهت اخذ درجۀ کارشناسی رشتۀ مدیریت آموزشی
تعداد صفحات | 117 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم تربیتی |
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر نگرش دینی ( مثبت و منفی ) بر تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است.
فرضیات پژوهش عبارتند از : 1) بین نگرش دینی مثبت و تفکر انتقادی رابطه وجود دارد
2) بین نگرش دینی منفی و تفکر انتقادی رابطه وجود دارد.
همان طوری که ملاحظه می کنید جامعۀ آماری کلیۀ دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است و نمونۀ آماری 100 نفر است که از میان این جامعۀ آماری به
صورت تصادفی ساده انتخاب شده است . روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه نگرش دینی و تفکر انتقادی خودساخته است که در اختیار گروه نمونه قرار گرفته و بعد از پاسخ جمع آوری شده و اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت . در تجزیه و تحلیل اطلاعات از دو روش توصیفی و استنباطی استفاده شد و جداول و نمودارهای آماری ارائه شد.
نتایج این پژوهش به شرح ذیل است :
بین نگرش دینی و تفکر انتقادی رابطۀ معناداری وجود دارد.
بین نگرش دینی مثبت و تفکر انتقادی رابطۀ معناداری وجود دارد.
بین نگرش دینی منفی و تفکر انتقادی رابطۀ معناداری وجود دارد.
فهرست مطالب
فهرست مطالب
چکیدۀ تحقیق
عنوان تحقیق
چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مسأله
اهداف پژوهش
هدف کلی
هدف جزئی
فرضیات تحقیق
متغیرهای پژوهش
تعاریف نظری متغیرها
نگرش دینی
نگرش دینی مثبت
نگرش دینی منفی
تفکر انتقادی
تعاریف عملی متغیرها
فصل دوم
ادبیات و پیشینه تحقیق
تعریف و تشریح مفاهیم اصلی
نگرش چیست ؟
فطری بودن دین
تعریف دین از دیدگاه قرآن
مراتب دین
فلسفۀ دین چیست ؟
دین از دیدگاه مطهری
دین از دیدگاه کانت
تفکر انتقادی
ویژگیهای تفکر انتقادی
ویژگیهای تفکر انتقادی
مهارتهای تفکر انتقادی از نظر فاسیون
مهارتهای ویژه در تفکر انتقادی
تفکر انتقادی، مهارتهای حل مسایل
ابعاد شناختی و عاطفی تفکر انتقادی
تفکر انتقادی و تفکر منطقی
تفکر انتقادی و حل مسئله
مراحل تفکر انتقادی
پیشینه پژوهشی تحقیق
جواد زاده شهشهانی، افسانه
سوابق تحقیق
تحقیقات خارجی
سابقه تحقیق
پیشینۀ دین در تاریخ
پیشینه مربوط به تفکر انتقادی
پیشینه تحقیق
الف – پیشینه تحقیق در ایران
نقدوبررسی پیشینه و دیدگاهها
نگرش دینی منفی
روش تحقیق و روش گردآوری اطلاعات
تعیین حجم نمونه
ابزارهای گردآوری اطلاعات
مقیاس سنجش نگرش مذهبی دانشجویان
آزمون نگرش دینی
روایی و پایایی
شواهد اعتبار
الف) اعتبار محتوایی
ب) اعتبار (روایی) صوری
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
الف) توصیفی
ب) آمار استنباطی
پیشنهاد به محقق آینده
ضمیمه و پیوست
پرسشنامه 1
بخش دوم
پرسشنامه 2
آزمون تفکر انتقادی
منابع و مأخذ
هدفشناسایی ویژگیهای سازگاری، انگیزش وخودادراکی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص کردن تفاوت آنها با یکدیگر
تعداد صفحات | 183 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم تربیتی |
هدف:شناسایی ویژگیهای سازگاری، انگیزش وخودادراکی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص کردن تفاوت آنها با یکدیگر
جامعه و نمونه پژوهش: جامعه مورد بررسی این پژوهش شامل دانش آموزان دختر دوم و سوم دوره راهنمایی مدارش شهر مراغه و دانش آموزان دارای اختلال یادگیری همین شهر است. نمونه مورد تحقیق شامل 60 دانش آموز عادی و 60 دانش آموز دارای اختلال یادگیری است و نمونه گیری به صورت هدفمند صورت گرفت.
روش تحقیق: علی-مقایسه ای
ابزارهای تحقیق: شامل پرسشنامه های خودسنجی مقیاس ادراک هارتر، سازگاری(Aiss) ، منبع کنترل راتر و حودگردانی تحصیلی بود
نتیجه پژوهش: که با مقایسه این دو گروه مشخص شد که دانش آموزان دارای اختلال یادگیری نسبت به دانش آموزان عادی، خودادراکی ، شایستگی شناختی و اجتماعی، سازگاری و انگیزش پایین تری دارند و دارای منبع کنترل بیرونی هستند.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت پژوهش
اهداف تحقیق
فرضیه ها
متغیرهای پژوهش
تعریف متغیرها و اصطلاحات
فصل دوم: مرور پیشینه
مرور مبانی نظری
تاریخچه اختلالات یادگیری
تعاریف اختلالات یادگیری
طبقه بندی ناتوانی های یادگیری
ناتوانیهای یادگیری تحصیلی
ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی
علل اختلالات یادگیری
ارتباط علت شناسی با آموزش و پرورش
نظریه های مربوط به اختلالات یادگیری
نظریه غلبه طرفی مغز
نظریه شناخت گرایان
نظریه روانکاوان
نظریه کوتاهی دامنه توجه
نظریه فرابری آگاهیها
نظریه تاخیر در رشد
نظریه ضایعات خفیف مغز
نظریه چند عاملی
برآورد درصد شیوع اختلالات یادگیری
اعتماد به نفس، رفتار اجتماعی و بزهکاری
نظریات مختلف درباره علل موفقیت و شکست
ادراکات اجتماعی
ناتوانیهای یادگیری و بزهکاری نوجوانی
نظریه های علی
نظریه های غیر علّی
دیدگاه های نظری درباره سازگاری و ناسازگاری
دیدگاه روانی-اجتماعی سازگاری
نظریه یادگیری
نظریه یادگیری اجتماعی
ارتباط با دوستان و همسالان و تاثیر آن در سازگاری
خصوصیات سازگاری
ادراک خود و حرمت خود یا عزت نفس
نظریه های خود
انگیزش
ارتباط انگیزش با یادگیری و عملکرد
نظریه های انگیزش
نظریه خودمختاری
رشد خودمختاری
نظریه های شرطی سازی
مرورتحقیقات ایرانی
تحقیقات خارجی
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
جامعه و نمونه پژوهش
ابزارهای پژوهش
مقیاس ادراک هارتر(HPCS)
ساختار ماده ها
نمره گذاری
شیوه اجرا
بررسی شاخص های آماری ابزار پژوهش
پرسشنامه خودگردانی تحصیلی
نمره گذاری نسخه استاندارد
نمره گذاری نسخه مخصوص دانش آموزان LD
اعتبار و پایایی
مقیاس منبع کنترل درونی-بیرونی راتر
کاربرد مقیاس
نمره گذاری و کلید آزمون راتر
پایایی و روایی مقیاس کانون کنترل راتر
پرسشنامه سازگاری (AISS)
نمره گذاری
پایایی آزمون
اعتبار
نرم ها
روش گردآوری داده ها
طرح پژوهش
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
توصیف آماری داده ها
شاخص های آمار توصیفی
استنباط آماری داده ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
نتایج تحقیق
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات برای تحقیقات آینده
پیشنهادات عملی
فهرست منابع
پروژه تحقیقاتی جهت اخذ درجه کارشناسی رشته علوم تربیتی (گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی) همراه با پرسشنامه و کار آماری
تعداد صفحات | 93 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم تربیتی |
این پژوهش برای آگاهی از تأثیر روشهای مختلف مطالعه درسها بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و همچنین ارائه ی روشهای صحیح مطالعه برای آنان انجام پذیرفته است.
نمونه ها از بین دانش آموزان دختر راهنمایی انتخاب شده است .
در این پژوهش از روش آماری تحلیل واریانس استفاده شده است.
فهرست مطالب:
فصل اول:
1-1- مقدمه :11
2-1- بیان مسئله و سؤال های تحقیق :12
3-1- اهداف پژوهش :12
4-1- اهمیت و ضرورت پژوهش :13
5-1- فرضیه :14
6-1- تعاریف عملیاتی :14
7-1- تعاریف اصطلاحات و واژه ها :15
فصل دوم:
1-2- ادبیات تحقیق.. 17
2-2- پیشینه ی تحقیق :52
فصل سوم:
روش پژوهش.... 57
1-3- جامعه ی آماری.. 57
2-3- گروه نمونه آماری :57
3-3- روش نمونه گیری :57
4-3- نوع تحقیق :58
5-3- طرح تحقیق :59
6-3- روش جمع آوری داده ها (روش آماری) :59
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها60
1-4- مقدمه :61
2-4- استخراج داده ها61
3-4- تشکیل جداول اجرای آزمون آماری.. 63
4-4- تفسیر نتیجه آزمون :67
فصل پنجم:
1-5- مقدمه :83
2-5- خلاصه ی تحقیق :83
3-5- خلاصه ی نتایج :84
4-5- محدودیتها :85
5-5- پیشنهادها :86
فهرست منابع و مآخذ. 87
پیوست ها89
پرسشنامه :89
بطورکلی سیستمهای حمل و نقل به چهار دسته هوایی، جادهای، ریلی و دریایی تقسیم میشوند که برای دسترسی به هر یک از این سیستمها مسافران باید خود را به فرودگاهها، پایانهها، ایستگاههای راهآهن و بنادر و اسکلهها برسانند
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | معماری |
بطورکلی سیستمهای حمل و نقل به چهار دسته هوایی، جادهای، ریلی و دریایی تقسیم میشوند که برای دسترسی به هر یک از این سیستمها مسافران باید خود را به فرودگاهها، پایانهها، ایستگاههای راهآهن و بنادر و اسکلهها برسانند. بنابراین اولین مولفهای که در انتخاب یک سیستم حمل و نقل تاثیر بهسزایی خواهد داشت بحث دسترسی به آن سیستم خواهد بود. به همین دلیل است که نقش مهم جانمایی در هر سیستم حمل و نقل بسیار حایز اهمیت است. سیستم حمل ونقل ریلی به دلیل مزایای فراوان مانند مصرف انرژی کمتر، ایمنی بالا، حمل انبوه بار و مسافر، سازگاری با محیط زیست و اشغال فضای کمتر از جایگاهی ویژه در صنعت حمل و نقل برخوردار میباشد.
در راه آهن شهری هر یک از سر بخش ناوگان، زیر بنا و بهرهبرداری و مدیریت در جذب ترافیک نقش عمدهای ایفا میکنند. ولی آنچه که در نگاه اول بیشتر حایز اهمیت است، جانمایی ایستگاه، ساختمان ایستگاه و کیفیت خدمات ارائه شده در آن میباشد که منجر به جذب ترافیک بیشتر و در نتیجه درآمدزایی و رونق بیشتر این صنعت خواهد بود .
فهرست مطالب
مقدمه
جانمایی ایستگاه
ایستگاههای تراموا
ایستگاههای قطار سبک شهری LRT
ایستگاههای مترو
مشخصات عمومی ایستگاه
منابع