بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم در 53 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: تامین مالی کوتاه مدت در مدیریت مالی،مدیریت فایل،مدیریت،مدیریت مالی، تامین مالی کوتاه مدت، خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم،خشم در کودکان،مهارت مدیریت خشم،تعریف خشم،روش های مدیریت خشم،روش های کنترل خشم،نشانه های خشم چیست و...ومنابع می باشد
قسمتی از متن:
خشم احساسی است که به صورت جسمانی و هیجانی ابراز میشود. خشم واکنش طبیعی ارگانیسم نسبت به شرایطی است که فرد دچار ناکامی میشود. این احساس میتواند از یک احساس خفیف ناخوشایند شروع شده و تا یک احساس شدید عصبانیت را در برگیرد.
با اینکه خشم احساسی طبیعی و لازم است، ولی وقتی شدت آن خیلی زیاد باشد، در موارد زیادی اتفاق بیفتد، و نحوه ابراز خشم توسط فرد مناسب نباشد، میتواند مشکلساز شود.
خشم پنهان
گریز از خشم
خشم زیرکانه
خشم انفجاری
خشم ناگهانی
خشم عمدی
خشم همراه با شرم
خشم مزمن
خشم عادتی
خشم ناشی از باورها
خشم مفید و سازنده
تشخیص احساس خشم در خود و دیگری
آموختن اینکه چگونه تکانه های خشم خود را کنترل کنند.
آموختن روشهای خود آرام سازی (self-calming)
خشم خود را به روش غیر تهاجمی نشان دهند، احساس خشم و عصبانیت پذیرفتنی است ولی آسیب رساندن به خود و دیگران به صرف اینکه عصبانی هستیم پذیرفتنی نیست.
بیان و انتقال احساس خشم به یک روش مثبت
آموختن مهارتهای حل مسأ له
آموختن اینکه چگونه خود را از یک موقعیت تهاجمی و پرخاشگرانه خارج کنند.
بخشی از متن:
* این پاورپوینت در مورد اهمیت بهره وری و چالش ها و برنامه ها در 192 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: اهمیت بهره وری و چالش ها و برنامه ها،بهره وری چیست،PRODUCTIVITY،شاخص های بهرهوری ،چرخه بهره وری،ماتریس بهره وری،بهره وری سازمانها، و...ومنابع می باشد
*تعریف لغوی: واژه بهره وری ترجمه اصطلاحی کلمه لاتین (PRODUCTIVITY) به معنی باروری و سودمندی و استعداد تولیدی می باشد. اولین بار این واژه در مقاله ای از کس نی (QUESNAY) در سال 1766 در حدود 240 سال پیش بکار برده شد و 70 سال بعد از آن در سال 1833 میلادی فردی بنام لیتره (LITTRE) بهره وری را قدرت تولید تعریف کرد. بعبارتی بهره وری یعنی:قدرت تولیدی، باروری و مولد بودن.
*تعریف کاربردی:در اوائل قرن بیستم از این کلمه تعریف مناسب تری ارائه شد :
*بهره وری برابر است با نسبت خروجی به یکی از عوامل تولید.
*
*در سال 1900 فردی بنام ارلی بهره وری را ارتباط بین بازده و وسایل بکار رفته برای تولید این بازده عنوان کرد.
1950 سازمان همکاری اقتصادی اروپایی یا OEEC تعریف کاملتری از بهره وری به این شرح ارایه داد:
بهره وری خارج قسمت بازده به یکی از عوامل تولید است. بدین ترتیب می توان از بهره وری سرمایه، بهره وری سرمایه گذاری، بهره وری مواد خام، بسته به این که بازده در ارتباط با سرمایه، سرمایه گذاری یا مواد خام و غیره مورد بررسی قرار گیرد نام برد.
دیوسیس 1955 : تغییراتی که میزان محصول بر اثر منابع بکار رفته ایجاد می شود.
فابریکنت 1962 : همیشه نسبت بین بازده و نهاده بهره وری است.
سومانت 1979 : نسبت بازده ملموس به نهاده های ملموس
*
واژه « بهره وری» برای نخستین بار توسط فرانسواکنه ریاضیدان و اقتصاددان طرفدار مکتب فیزیوکراسی( حکومت طبیعت) به کار برده شد. «کنه» با طرح جدول اقتصادی، اقتدار هر دولتی را منوط به افزایش بهره وری دانست.
در سال 1883 فرانسوی دیگری به نام «لیتره» بهره وری را دانش و فن تولید تعریف کرد.
پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی همراه با پرسشنامه و کار آماری
تعداد صفحات | 129 |
حجم | 3 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
هدف از انجام این پژوهش ، ارائه مدل یا الگویی کاربردی برای تصمیم گیری در امر توسعه محصول جدید در شرکت گرانیت...میباشد. دراین تحقیق، محقق به دنبال شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی در توسعه محصول جدید در سنگ گرانیت است که نتیجه آن موجب بهبود در شناخت عوامل مهم تاثیرگذار دراین فرایند و تصمیم گیری و اتفاق نظر در مدیران شرکت گرانیت خواهد شد که باتوجه به توضیحات اخیر میتوان نتیجه گرفت که این تحقیق از نظر هدف و ماهیتاََ یک تحقیق کاربردی است. این تحقیق از نظر ماهیت و روش توصیفی-پیمایشی ازنوع موردی و از نظر هدف و ماهیت یک تحقیق کاربردی است.
پرسشنامه نهایی دربین 15 نفر از خبرگان باسابقه (مدیران صنعت) و محقق که در زمینه توسعه محصول آشنایی کافی داشته اند ازبین دپارتمانهای مختلف ،نظیر بازاریابی وفروش ،تحقیقات مهندسی، تولید و پژوهشکده گرانیت از بخش های صنفی و ستادی شرکت تکمیل شده است که انتخاب این افراد توسط مدیران طرح بوده است. .ازآنجایی که طرح تحقیق مطالعه موردی می باشد،از جهت نوع تحقیق، حجم نمونه با جامعه برابراست. پایایی پژوهش ازضریب آلفای کرونباخ که بانرم افزارSpss16 مورد تجزیه تحلیل قرارگرفت ولاضریب بالایی ،پایایی آن تایید شده است.
ضریب الفای کرونباخ پرسشنامه پیش آزمون به کمک نرم افزار SPSS برابر 0.766 به دست آمد . بررسی داده ها برای چهار عامل اصلی ،تکنولوژی، بازاریابی، تجاری سازی و تیم توسعه محصول جدید برای وضع موجود وایده ال در گرانیت بهسرام کاشان نشان داد؛ وضع موجود در تمامی موارد کمتر از وضعیت ایده ال بوده ، که این بدان معنی است که برای رسیدن به وضعیت ایده ال باید براین عوامل اصلی تاکید بیشتری اعمال گردد و باارائه راهکارهای مناسب که در ادامه ارائه خواهد شد؛ می توان وضعیت موجود را به ایده ال نزدیک تر نمود
فهرست مطالب
چکیده. 1
فصل اول
کلیات تحقیق
ارائه مدلی جامع برای توسعه محصول جدید(NPD) درشرکت گرانیت ..... 3
1-1- مقدمه:3
1-2- ضرورت واهمیت تحقیق(بیان مسأله). 4
1-3- پیشینه تحقیق:5
1-4- فرضیه های تحقیق:7
1-5- اهداف تحقیق:7
1-6- روش تحقیق:8
فصل دوم
ادبیات تحقیق
2-1- مقدمه. 10
2-2- بخش اول:مفاهیم محصول و توسعه محصول جدید.. 11
2-2-1- کالا و مفاهیم آن:11
2-2-2- تعریف کالا:11
2-2-3- سطوح کالا:11
2-2-4- سلسله مراتب کالا:12
2-2-5- طبقه بندی کالا:13
2-2-6- توسعه محصول از نظر عامگرایان و خاصگرایان :17
2-2-7- گزارشی جامع ازبهره وری توسعه محصول در صنایع آمریکا23
2-2-8- نرم افزار مدیریت دوره عمر محصول(PLM) :27
2-2-9-حوزه های P L M... 27
2-2-10-دلایل تنوع اشکال منحنی عمر محصولات:28
2-2-11- منحنی عمر محصول برای کالاهایم عمولی.. 29
2-2-12- تحلیل ویژگی کالا درهرمرحله ازعمرکالا :29
2-2-13- اشکال منحنی عمر کالاهای خاص:30
2-3- بخش دوم: عوامل کلیدی توسعه محصول.. 35
2-3-1- نیازها،خواسته ها و تقاضاها36
2-3-2- محصولات یا کالاها:37
2-3-3- ارزش،هزینه ورضایت:37
2-3-4- مبادله ، تعاملات وروابط:37
2-3-5- شرایط مبادله برای انجام مبادله :38
2-3-6- آمیخته های بازاریابی :41
2-3-7- رابطه تکنولوژی و ارزیابی آن برای تولید محصول جدید:46
2-3-8- مدلهای ارزیابی تکنولوژی :48
2-3-9- عامل مدیریت تیم توسعه محصول.. 49
2-3-10- استراتژیها و مدل های توسعه محصول.. 50
2-3-11- استراتژی عمومی پورتر:51
2-3-12- مدل استراتژی رقابتی آنسف:52
2-3-13- مدل استراتژی سازگاری محصول جدیدبامهارتهای R&D موجودشرکت.... 54
2-3-14- مدل توسعه ویژگیهای کیفی درمحصولQ F D.. 56
2-3-15- مدل نقشه راه محصول(PLR):57
2-3-16- مدل توسعه محصول مرحله به مرحله کوپر:58
فصل سوم
روش تحقیق
3-1- مقدمه. 62
3-2- روش تحقیق.. 62
3-3- تحقیق از نظر ماهیت وروش :63
3-4- جامعه ونمونه آماری تحقیق:64
3-4-1- جامعه آماری مورد مطالعه:64
3-4-2- برآورد حجم نمونه وروش نمونه گیری... 64
3-5- ابزار ومراحل جمع آوری وتجزیه وتحلیل داده ها:64
3-5-1- تصمیم گیری چند معیاره (MCDM):66
3-5-2- رویکرد تحلیل سلسه مراتبی (AHP). 66
3-5-3- بیان اصول ریاضیAHPوچگونگی اولویت بندی این روش:68
3-5-4- بیان اصول اولویت بندی عوامل:69
3-6- درخت تصمیم برای شرکت گرانیت :71
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
4-1- مقدمه. 74
4-2- نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پیش آزمون.. 74
4-2-1- نتایج حاصل از تحلیل پیش آزمون:75
4-2-2- آنالیز پایایی پرسشنامه با تکنیک آلفای کرونباخ:77
4-2-3- مدل تحقیق:78
4-2-4- نتایج حاصل از تحلیل پرسشنامه نهایی و آزمون فرضیه ها:80
4-3- مقایسه عوامل اصلی مدل:91
4-4- مقایسه شاخص های کلیدی تکنولوژی:92
4-5- مقایسه شاخص های کلیدی بازاریابی:93
4-6- مقایسه شاخص های کلیدی تجاری سازی:94
4-7- مقایسه شاخص های کلیدی تیم توسعه محصول:95
فصل پنجم
نتیجه گیری ، پیشنهادات و محدودیت های تحقیق
5-1- مقدمه. 97
5-2- نتیجه گیری حاصل از یافته های پژوهش.... 97
5-2-1- نتایج حاصل از یافته هاو فرضیات پژوهش.... 97
5-2-2- نتایج حاصل از عوامل اصلی مدل پژوهش.... 97
5-2-3- نتایج حاصل از شاخص های عوامل اصلی مدل:98
5-3- پیشنهادات برای بهبود فرایند توسعه محصول جدید در گرانیت .... 100
5-4- پیشنهادات در سطح کلان برای موفقیت درNPDدر گرانیت ...:100
5-5- پیشنهادات تاکتیکی.. 101
5-6- پیشنهادات برای محققین بعدی... 104
منابع
مراجع فارسی:106
مراجع انگلیسی.. 107
پیوست: پرشسنامه نهایی پژوهش براساس الگوی AHP. 108
فهرست اشکال
شکل2-1:سطوح پنج گانه کالا.. 11
شکل2-2: طبقه بندی انواع کالا.. 15
شکل2-3:فرایند توسعه محصول جدید وتوفیق درتوسعه محصول ازدیدگاه کریک وهارت... 18
شکل2-4عوامل موثربرتوسعه محصول جدید باتغییرات محیطی و سهم بازار. 22
شکل2-5:منحنی دوره عمر کالاهای تخصصی.. 31
شکل 2-6منحنی دوره عمر کالاهای معمولی تخصصی.. 31
شکل 2-7منحنی دوره عمر کالاهای سرگرم کننده. 32
شکل2-8منحنی دوره عمر کالاهای تابع مد.. 32
شکل2-9:فرایندایده وغربال ایده هابرای توسعه محصول.. 33
شکل2-10 :منحنی دوره عمرمحصول بابرند-سود-فروش-رضایت محصول.. 34
شکل2-11 : ساختاراقتصادی مبادله مدرن.. 39
شکل2-12:نیروهای اصلی دربازاریابی مدرن.. 39
شکل 2-13: مفهوم بازاریابی.. 40
شکل2-14:جهش تغییرات تکنولوژی درتوسعه محصول.. 48
شکل 2-15: عوامل مدیریت وتاثیرآن برتوسعه محصول.. 50
شکل 2-16: ماتریس استراتژی عمومی پورتر. 52
شکل 2-17:ماتریس استراتژی رقابتی آنسف.... 52
شکل 2-18:مدل استراتژی سازگاری محصول جدیدبامهارتهای R&D موجودشرکت.... 55
شکل 2-19:مدل نگرش فرایندطراحی محصول جدید با تکنیک QFD.. 57
شکل 2-20:مدل ساختاری توسعه محصول جدید.. 58
فهرست جداول
جدول2-1: عارضه یابی شکست درفرایندتوسعه محصول از دیدگاه کریکوهارت... 20
جدول2-2: نه روش برای ساختن وپرورش تقاضاازدیدگاه مدل آنسف باتوجه به نوع بازارومحصول.. 53
جدول 2-3:مدل 6مرحله ای توسعه محصول کوپر. 60
جدول 3-1:جدول مقایسات زوجی.. 68
جدول 3-2: جدول مقیاس مقایسه زوجی.. 69
جدول 4-1: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تکنولوژی... 75
جدول 4-2: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل بازاریابی.. 76
جدول 4-3: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تجاری سازی... 76
جدول 4-4: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تیم توسعه محصول.. 77
جدول 4-5: مقایسات زوجی عوامل اصلی مدل.. 81
جدول 4-6: مقایسات زوجی شاخصهای تکنولوژی... 82
جدول 4-7: مقایسات زوجی شاخصهای بازاریابی.. 83
جدول 4-8: مقایسات زوجی شاخصهای تجاری سازی... 84
جدول 4-9: مقایسات زوجی شاخصهای تیم توسعه. 85
جدول 4-10: مقایسات زوجی عوامل اصلی مدل.. 86
جدول 4-11: مقایسات زوجی شاخصهای تکنولوژی... 87
جدول 4-12: مقایسات زوجی شاخصهای بازاریابی.. 88
جدول 4-13: مقایسات زوجی شاخصهای تجاری سازی... 89
جدول 4-14: مقایسات زوجی شاخصهای تیم توسعه. 90
جدول 4-15: مقایسه وضع موجود و ایدهآل عوامل اصلی.. 91
جدول 4-16: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تکنولوژی... 92
جدول 4-17: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی بازاریابی.. 93
جدول 4-18: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تجاری سازی... 94
جدول 4-19: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تیم توسعه محصول.. 95
فهرست نمودار
نمودار2-1:شاخص بهره وری در صنایع مختلف آمریکا در 5سال.. 24
نمودار2-2: رتبه بندی عوامل موثر بر بهره وری توسعه محصول در صنایع آمریکا در سال1989 25
نمودار2-3: دسته بندی آمیزه های بازایابی (4ps)ازدیدگاه کاتلر.. 44
پناهندگی برای کشورهای پناهندهپذیر نیز تولید مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی میکند تحمل هزینههای مالی، اختلال در بازار کار داخلی، درگیریهای سیاسی و نیز بهایی است که چنین کشورهایی میپردازند
تعداد صفحات | 65 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | فقه و حقوق اسلامی |
بعد از جنگ بینالمللی دوم مساله «پناهندگی» یکی از مسائل مهم اجتماعی و سیاسی بینالمللی شد و روز به روز ابعاد گستردهتری به خود گرفت.
هر کس که بنا به دلایل نژادی یا مذهبی یا ملیتی یا عضویت در گروههای سیاسی یا اجتماعی جان و یا حقوق بنیادین خود را در مخاطره بیند، حق دارد به کشور دیگری پناه برد و این حق یعنی پناهندگی جزء حقوقی است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است. هر پناهنده علاوه بر آن که طالب امنیت جانی است، باید بتواند احتیاجات اولیه خود و خانوادهاش را مرتفع سازد و از این رو زیستن در کشوری با ثبات سیاسی بیشتر و استفاده از مزایای رفاهی آن، رویای هر پناهندهای است.
اما اینکه پس از تحقق رویای پناهندگی، چه بر سر پناهنده و یا خانواده او میآید و با آنان چگونه رفتار خواهد شد، مسالهای است قابل تامل. مسلم است که به هر پناهنده، نانی و آبی داده خواهد شد و سقفی برای خوابیدن و امکان ادامه تحصیل برای فرزندان خانواده، یعنی همان اموری که روزی رویای شیرین پناهنده بود، اما بهای این رویا بسیار گران است. استحاله فرهنگی و گم کردن هویت قومی و اجتماعی، به دور ریختن عادات و رسومی که طی قرون محترم شمرده میشد، وداع با خاکی که ریشه در آن دارد ... جزئی از این بهاست.
پناهندگی برای کشورهای پناهندهپذیر نیز تولید مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی میکند. تحمل هزینههای مالی، اختلال در بازار کار داخلی، درگیریهای سیاسی و ... نیز بهایی است که چنین کشورهایی میپردازند.
بهایی که هر پناهنده و یا هر دولتی میپردازد، باید آگاهانه باشد. یکی از طرق نیل به این آگاهی، گردآوری و تدوین و تفسیر قوانین ناظر بر پناهندگی در هر کشور است تا متقاضیان بتوانند با مطالعه آن، نمایی از آینده خود را ترسیم نمایند و از همین روز در کنوانسیون مربوط به وضع پناهندگان از دول متعاهد موکداً خواسته شده تا قوانین مربوط به پناهندگی را در کشور خود گردآوری و بررسی نماید و آنها را جهت ضبط در آرشیوی به دفتر کمیساریایی عالی پناهندگان در سازمان ملل متحد ارسال دارند.
لذا تحقیق حاضر نیز بر همین مبنا در دو بخش تقسیم شده است:
در بخش اول «نگاهی به مسائل حقوقی پناهندگان در ایران میپردازد»
و در بخش دوم «حمایت بینالمللی از پناهندگان از دیدگاه کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد» مورد بررسی قرار میگیرد. امید است با توجه به ضیق وقت و کمبود منابع در زمینه حقوق
فهرست مطالب
مقدمه. 1
بخش اول
نگاهی به مسائل حقوقی پناهندگان در ایران
فصل اول.. 3
تاریخچه و منابع حقوقی پناهندگی.. 3
پناهندگی در اسلام. 4
سنت پناهندگی تا زمان مشروطیت.. 4
منابع حقوقی پناهندگی.. 5
فصل دوم.. 6
اعطای پناهندگی.. 6
علل پناهندگی.. 6
پناهندگان بدون تابعیت.. 7
تقاضای پناهندگی.. 7
مرجع رسیدگی به تقاضای پناهندگی.. 8
فصل سوم.. 9
ازدواج پناهندگان با ایرانیان.. 9
ازدواج مرد پناهنده با زن ایرانی.. 9
ازدواج زن پناهنده با مرد ایرانی.. 10
فصل چهارم.. 11
احوال شخصیه. 11
احوال شخصیه پناهندگان.. 11
احاله. 12
قواعد مربوط به حل تعارض قوانین.. 12
فصل پنجم.. 15
حق مراجعه به دادگاهها15
نحوه دادرسی در ایران.. 15
تامینی که اتباع خارجی باید بدهند. 16
معافیت پناهندگان از دادن تامین.. 17
ترجمه اظهارات و اسناد در محاکم. 17
فصل ششم.. 18
اشتغال پناهندگان.. 18
شرایط صدور پروانه کار اتباع بیگانه. 19
اعتبار پروانه کار اتباع بیگانه. 20
ضمانت اجرای عدم رعایت مقررات مربوط به پروانه کار. 20
پناهندگان شاغل در ادارات دولتی.. 21
شمول مقررات قانون کار نسبت به پناهندگان.. 21
فصل هفتم.. 23
تحصیل تابعیت.. 23
معافیت از شرط اقامت.. 23
درخواست تابعیت و نحوه اعطای آن.. 24
تاثیر تحصیل تابعیت ایران.. 25
فصل هشتم.. 26
فوت پناهنده. 26
فوت پناهنده در ایران.. 26
ترکه پناهندگان.. 27
علت مهر و موم ترکه. 28
تصفیه ترکه. 28
بخش دوم
حمایت بینالمللی از پناهندگان از دیدگاه کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد
فصل اول.. 31
حمایت بینالمللی پناهندگان و نقش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد. 31
پناهنده کیست؟. 31
فصل دوم.. 41
کنوانسیون 1951 پناهندگان.. 41
منابع و ماخذ:50
پایان نامه جهت اخذ کارشناسی در گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی همراه با پرسشنامه و کار آماری
تعداد صفحات | 132 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم تربیتی |
هدف از این پژوهش آسیب شناسی برنامه ریزی درسی پنهان گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور از منظر تربیت اخلاقی بود. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی –همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور بود و گروه نمونه مورد مطالعه 100 نفر از دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه پیام نور است. روش نمونه گیری در این پژوهش بصورت نمونه گیری تصادفی می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته آسیب شناسی برنامه ریزی درسی پنهان از منظر اخلاق بود. این پرسشنامه دارای 16 سوال 4 گزینه ای است. سپس با نرم افزار spss یافته های پژوهش را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نتایج نشان داد که برنامه ریزی درسی پنهان باعث افزایش پیشرفت تحصیلی و افزایش سطح علمی دانشجویان می شود.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- مقدمه2
1-2- بیان مسئله3
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش4
1-4- اهداف پژوهش5
1-4-1- هدف اصلی5
1-4-2- اهداف فرعی6
1-5- سوالات پژوهش6
1-6- فرضیه های پژوهش6
1-7- متغیرهای پژوهش7
1-7-1- متغیر مستقل7
1-7-2- متغیر وابسته7
1-8- تعریف مفاهیم و اصطلاحات7
1-9- خلاصه8
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه11
2-2- دیدکلی12
2-3- تاریخچه پژوهش13
2-4- پیشینه ی پژوهش13
2-5- مفهوم برنامه درسی14
2-6- مفهوم و تعریف برنامه درسی پنهان15
2-7- نظریات و دیدگاههای مختلف در مورد برنامه درسی پنهان18
2-8- برنامه ی درسی آشکار، پوچ و پنهان19
2-8-1- برنامه ی درسی آشکار و رسمی20
2-8-2- برنامه ی درسی پوچ یا تهی20
2-8-3- برنامه ی درسی پنهان21
2-9- ضرورت و اهمیت توجه به برنامه ی درسی پنهان28
2-10- فاکتورهای مهم در ارزش برنامه درسی پنهان30
2-11- ویژگیها ی برنامه ی درسی پنهان31
2-12- رویکردهای برنامه ی درسی پنهان32
2-12-1- برنامه ی درسی پنهان به منزله ی نتیجه :33
2-12-2- برنامه ی درسی پنهان به منزله ی زمینه :33
2-12-3- برنامه ی درسی پنهان به منزله ی فرآیند :35
2-12-4- عوامل موثر در شکل گیری برنامه ی درسی پنهان35
2-13- رابطه ی تدریس با برنامه ی درسی پنهان39
2-14- تاثیر برنامه ی درسی پنهان بر تجربه های یادگیری دانشجویان40
2-15- ارتباط تکنولوژی آموزشی با برنامه ی درسی پنهان42
2-16- برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی43
2-16-1- اهمیت و ضرورت برنامهریزی درسی46
2-16-2- مفهومشناسی بحث46
2-16-3- مبنای انسانشناختی برنامة درسی تربیت اخلاقی48
2-16-4- عناصر (عوامل) برنامة درسی50
2-17- عوامل به وجود آورنده و مؤثر بر آموزشهای حتمی یا برنامه درسی پنهان69
2-18- نتیجه گیری73
2-19- پیشنهاد ها و راهکارهایی برای ایجاد زمینه ی طراحی و اجرای برنامه ی درسی پنهان76
فصل سوم: طرح پژوهش
3-1- مقدمه80
3-2- روش پژوهش80
3-3- جامعهآماری81
3-4- گروه نمونه81
3-5- روش جمع آوری اطلاعات82
3-6- ابزارهای پژوهش82
3-7- تجزیه و تحلیل دادهها82
3-8- روش تعیین پایایی ابزار84
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
4-1- مقدمه86
4-2- نتایج توصیفی87
4-3- نتایج استنباطی91
4-3-1- فرضیه اول:91
4-3-2- فرضیه دوم:92
4-4- اعتبار یابی93
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه95
5-2- نتیجه گیری از فرضیات پژوهش95
5-3- نتایج بدست آمده96
5-4- پیشنهادات پژوهش96
5-4-1- پیشنهادات بنیادی96
5-4-2- پیشنهادات کابردی97
5-5- محدودیت های پژوهش98
5-5-1- محدودیت در دسترس پژوهشگر98
5-5-2- محدودیت غیر دسترس پژوهشگر98
پیوست ها
پرسشنامه. 100
جداول spss102
فهرست منابع:109
الف) منابع فارسی.. 109
ب) منابع لاتین.. 110
چکیده. 111
فهرست جداول
جدول 2-1- جدول تعیین پایایی پرسشنامه84
جدول 4-1- گرایشها و شاخصهای مرکزی برنامه ریزی پنهان87
جدول 4-2- جدول سطح اطلاعات علمی دانشجویان88
جدول 4-3 سطح پیشرفت تحصیلی دانشجویان89
جدول 4-4- جنسیت دانشجویان90
جدول4-5- خلاصه داده های ضریب همبستگی برای فرضیه پژوهش91
جدول4-6- خلاصه داده های ضریب همبستگی برای فرضیه پژوهش92
جدول4-7- اعتبار یابی آزمون برنامه ریزی پنهان93
فهرست نمودارها
نمودار4-1- فراوانی برنامه ریزی پنهان در قالب نمودار هیستوگرام87
نمودار4-2- سطح اطلاعات علمی دانشجویان در قالب نمودار دایرهای88
نمودار4-3- سطح پیشرفت تحصیلی دانشجویان در قالب نمودار دایرهای89
نمودار4-4- جنسیت دانشجویان در قالب نمودار دایرهای90