پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی همراه با پرسشنامه و کار آماری
تعداد صفحات | 139 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
شرح مختصر: شهرداری باید به عنوان یک نهاد مستقل و خودکفا قادر به ارائه خدمت به مردم باشد و این امر نیازمند تامین منابع مطمئن و پایدار درآمدی است. اما شهرداری نمیتواند این منابع را از هر طریقی تامین کند، بلکه اخذ هرگونه وجهی باید به موجب صلاحیتی باشد که قوانین و مقررات به او میدهند. بخشی از درآمد شهرداری از عوارض و بهای خدماتی است که شهروندان میپردازند. حال در این پژوهش به بررسی ارتباط بین میزان عوارض شهرداری و و اعتماد عمومی پرداخته میشود. اعتماد عمومی یکی از سرمایه های اجتماعی است که وحدت را در سیستم های اجتماعی ایجاد و حفظ نموده و ارزش های وابسته به حکومت مردمی را پرورش می دهد. اعتماد شهروندان را به نهادها و سازمانهایی که نمایندگان آنها هستند پیوند می دهد و بدین طریق مشروعیت اثر بخشی دولت حکومت مردمی افزایش می یابد. در این پروژه ضمن تعریف؛ بیان اهمیت و نوع شناسی اعتماد عمومی به ارتباط میان میزان عوارض شهرداری و اعتماد عمومی میپردازد. همچنین بر این نکته تاکید میشود که تنها سطح متوسطی از اعتماد؛ کارکردی و سازنده است و کاهش اعتماد عمومی نیز مشروعیت نظام سیاسی و مدیریت دولتی را زیر سئوال میبرد.
فهرست مطالب
چکیده:د
فصل اول: کلیات پژوهش... 1
1-1- مقدمه2
1-2- بیان مسئله3
1-3- اهمیت پژوهش5
1-4- اهداف پژوهش7
1-4-1-هدف کلی7
1-4-2-اهداف جزئی7
1-5-تعاریف نظری پژوهش7
فصل دوم: ادبیات پژوهش... 10
2-1-مقدمه11
2-2-پیشینه17
2-3-تعاریف و اصطلاحات20
2-4-درآمد شهرداری ها22
2-4-1-منابع درآمد داخلی :22
2-4-2-منابع درآمد خارجی :22
2-4-3- طبقه بندی درآمدهای شهرداری :23
2-5-عوارض شهرداری23
2-6-عوارض و بهای خدمات شهرداری24
2-7-تعریف اعتماد25
2-8-ماهیت اعتماد29
2-9-سطوح اعتماد33
2-10-انواع نگرشها به اعتماد35
2-11-ابعاد اعتماد35
2-12-ساختارهای اعتماد38
2-13-اهمیت وکارکرد اعتماد:39
2-14-انواع اعتماد:40
2-14-1-اعتماد بنیادی40
2-14-2-اعتماد متقابل بین شخصی43
2-14-3-اعتماد تعمیم یافته یا عام:44
2-14-4-اعتماد به نظام انتزاعی44
2-15-انواع روابط اعتماد46
2-15-1-ارتباط یک طرفه46
2-15-2-ارتباط متقابل47
2-15-3-ارتباط با واسطه47
2-15-4-ارتباط گروهی47
2-16-رهیافتهای سهگانه به اعتماد48
2-17- علت اهمیت اعتماد در جوامع معاصر49
2-18- کارکردهای اعتماد (و بیاعتمادی) در جامعه51
2-19-اعتماد اجتماعی:52
2-20-سطوح اعتماد اجتماعی52
2-21-سرمایه اجتماعی و اعتماد56
2-22-پاسخ گویی کارکنان شهرداری و نقش آن در تقویت اعتماد56
2-23-تعریف اعتماد اجتماعی57
2-24-نقش اعتماد در روابط شخصی58
2-25-نقش اعتماد در مدیریت60
2-26- بررسی ارتباط بین میزان عوارض شهرداری با اعتماد عمومی63
2-27-تفکر دولتی محاسبه قبوض عوارض شهری راهی برای افزایش اعتماد عمومی68
2-28-رابطهی بین پاسخ گویی کارکنان شهرداری و اعتماد69
2-29-اعتماد اجتماعی ، نگرش مثبت، شناخت بیشتر، اطلاع رسانی، پاسخ گویی (مقابله با شایعه سازی)71
2-30-اعتماد عمومی و اختلاف میان شهرداری و شهروندان در باب عوارض72
2-31-نحوه محاسبه عوارض ساختمانی78
2-31-تکریم ارباب رجوع،اعتمادساز و زمینه ساز پرداخت عوارض81
2-31-1-سازمانهای مدیر محور :84
2-32-سازمانهای مشتری محور :85
2-32-1-تکریم انسان = تکریم خدا86
2-32-2-انواع مشتری از نظر میزان رضایت91
2-32-3-تکریم مردم از دیدگاه اسلام و قرآن93
2-33-اعتماد و شهرداری در شهر الکترونیک94
2-33-1-شهرالکترونیک95
2-33-2-اعتماد در شهر الکترونیک99
2-33-3-اعتماد سازی در بعد تکنولوژی102
2-33-4-ایجاد فهم مشترک در کسب و کار شهرالکترونیک103
2-33-5-اخلاق105
فصل سوم: بحث و نتیجه گیری.. 108
3-1- بحث و نتیجه گیری109
3-2- بررسی ارتباط بین میزان عوارض شهرداری با اعتماد عمومی115
3-3- پیشنهادات115
منابع و مآخذ. 117
پرسشنامه. 119
هدف از تهیه مقالع حاضر بررسی موانع و عوامل بازدارندهی خلاقیت و نوآوری در مدیریت آموزشگاهها است
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
هدف از تهیه مقالع حاضر بررسی موانع و عوامل بازدارندهی خلاقیت و نوآوری در مدیریت آموزشگاهها است. در این راستا، امروزه این امر مسلم شده است که سازمانهای آموزشی در صورتی میتوانند موفق باشند که از نیروی انسانی(مدیران و کادر آموزشی) خلاق و نوآور برخوردار باشند و در جوی خلاق به فعالیت مؤثر بپردازند و شعار « نابودی در انتظار شماست مگر اینکه خلاق و نوآور باشید» در پیش روی مدیران همه سازمانها قرار دارد، اما مسؤولیت سازمانهای آموزشی بخصوص آموزش و پرورش که وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان جامعه را بر عهده دارند، صبغهای دیگر به خود می گیرند. از این رو سازمانهای آموزشی بخصوص آموزشگاهها از یک سو وظیفه فراهم آوردن زمینهی رشد و پرورش خلاقیت و نوآوری و همچنین استفاده صحیح و جهت دار از استعدادها و تواناییهای افراد را به عنوان امری مهم بر عهده دارند و از سوی دیگر برای پویایی خود، نیازمند پرورش و بهرهمندی از خلاقیت و نوآوری در سطوح سازمانی هستند. آنچه امروزه در محیطهای آموزشی بخصوص مدارس شاهد هستیم نوعی سستی و ضعف اهتمام در این زمینه است. چراکه اصولاً ابتکار و خلاقیت و ابراز فکر و نظر، جزء نیازهای فطری همه افراد است، اما مهم این است که به این نیازها در بسیاری موارد از طرف مدیران سازمانهای آموزشی بطور اعم و مدیریت آموزشگاهها بطور اخص توجه نمی شود و برخی عوامل بازدارنده مانع از تحقق خلاقیت در محیطهای آموزشی شدهاند. بنابراین اگر در سازمانهای آموزشی خلاقیت به صورت کم رنگ دیده می شود به این دلیل نیست که افراد (مدیران و کارکنان آموزشی) توانایی و قدرت خلاقیت ندارند و همچنین نباید صرفاً علت آن را در شخصیت و ساخت ذهنی افراد جستجو نمود، بلکه یقیناً در شیوههای پرورشی و بخشهای آموزشی آن باید جستجو شود. در این خصوص برخی از عوامل بازدارنده خلاقیت مدیرت آموزشی در این مقاله اشاره شده است که از سه حوزه مشخص یعنی فردی، سازمانی و فراسازمانی تبیین شده است. بطوریکه در ارتباط با عوامل بازدارنده درون فردی، چهار خرده عامل ؛ اعتماد به نفس ضعیف،کم رویی و محافظهکاری مدیران مدارس، عدم تحمل ابهام و تضاد درعرصههای مدیریتی، نگرش منفی مدیران مدارس به مدیریت تعارض، ضعف آموزش مدیران مدارس و شیوه رهبری و نوع سبک مدیریتی آنان، اشاره شده است ودر خصوص عوامل بازدارندهی سازمانی نیز نوع فرهنگ سازمانی، ماهیت ساختار سازمانی در سازمانهای آموزشی، عدم فضای مناسب جهت پذیرش خلاقیت و نوآوری در سازمانهای آموزشی و نوع سیستم ارزشیابی عملکردمدیران مورد بررسی قرار گرفته شد، و در نهایت در خصوص عوامل بازدارندهی فراسازمانی که در مقاله حاضر اشاره شده است می توان به دو خرده عامل بازدارنده خلاقیت مدیران چون؛ ملاحظات سیاسی مؤثر برمدیریت نظامهای آموزشی و چالشهای نوآوری تکنولوژی اطلاعات و نظام انسانی یادآور شد. با توجه به موانع مذکور پیشنهاداتی همچون؛اندیشه محور نمودن تصمیم گیریهای آموزشی از سوی مسؤولان آموزشی جهت ایجاد چالشهای فکری در بین مدیران مدارس، فراهم سازی زمینه ابراز افکار و اندیشههای نو و بدیع مدیران مدارس در حوزه تصمیم گیری های آموزشی در سطوح استانی، منطقهای و محلی و مدرسه ای از سوی دست اندرکاران امور آموزشی و پرورشی، جهت شکل گیری شخصیت مستقل و دارای اعتماد به نفس در آنان، تغییر نگرش و طرز فکر مدیران آموزشی نسبت به مدیریت تعارض و مدیریت ابهام، برنامه ریزی جهت دراولویت قرار گرفتن آموزشهای نوین مدیریتی وبرخورداری مدیران ازانعطاف پذیری فعال و پویا و .. ارائه شده است . امید آن می رود که گوشههایی را از مسائل مبتلابه آموزش و پرورش را مرتفع نماید.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
تعریف و بیان مسـأله مورد بررسی
اهداف مورد بررسی
نظام آموزش و پرورش و شبه نظام آموزش و پرورش
ماهیت و تعریف خلاقیت
ابداع، خلاقیت و نوآوری
عوامل بازدارنده بروز خلاقیت و نوآوری در مدیریت آموزشگاهها
1ـ عوامل بازدارنده فردی
1ـ1ـ اعتماد به نفس ضعیف، کم رویی و محافظه کاری مدیران مدارس
2ـ 1ـ عدم تحمل ابهام و تضاد توسط مدیران مدارس
3ـ 1ـ نگرش منفی مدیران مدارس نسبت به مدیریت تعارض
4ـ1ـ ضعف آموزش مدیران مدارس
5ـ1ـ نوع سبک رهبری مدیران مدارس
2ـ عوامل بازدارنده سازمانی
1ـ 2ـ نوع فرهنگ سازمانی در سازمان آموزش و پرورش
2ـ 2ـ نوع ساختار سازمانی سازمانهای آموزشی
3ـ2ـ عدم فضای مناسب جهت پذیرش خلاقیت و نوآوری در سازمانهای آموزشی
4ـ2ـ نوع سیستم ارزشیابی از عملکرد مدیران مدارس
3ـ عوامل بازدارنده فرا سازمانی
1ـ3ـ ملاحظات سیاسی مؤثر برمدیریت سازمانهای آموزشی
2 ـ3ـ چالشهای نوآوری تکنولوژی اطلاعات و نظام انسانی
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
رشته های برق الکترونیک مخابرات
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | برق |
نکاتی در مورد ساختمان تابلوها :
تابلو می تواند از یک یا چند صفحه از جنس عایق که جاذب رطوبت و خود سوز نباشد (فیبر الکتریکی ) تشکیل شده یا تمام فلزی باشد .چنانچه تابلو در محلی که افراد غیر متخصص در آن رفت و آمد می کنند نصب شده باشد نباید هیچ یک از قسمتهای برق دار آن در دسترس یا قابل لمس باشد . به عبارت دیگر ، تابلو باید با صفحات یا درب های عایق یا فلزی محصور شده باشد . برای دسترسی به قسمتهای برق دار تابلو باید بتوان صفحات محافظ یا درهای سرویس آن را با استفاده از نوعی ابزار پیاده کرد .
علاوه بر این ، در چنین محلهایی تابلو باید مجهز به در قفل شو باشد ، به نحوی که کلیه کلیدها و لوازم و تجهیزات کنترل تابلو در پشت آن قرار گرفته باشد .
یادآوری 1 : چنانچه تابلو مجهز به کلیدهای کنترل روشنایی و نظایر آن باشد ، این کلیدها می توانند موقع قفل بودن در تابلو در دسترس باقی بمانند از محل نصب کلیدها نباید امکان دسترسی به ترمینالهای آنها یا داخل تابلو وجود داشته باشد .
یادآوری 2 : برای کمک به خنک شدن لوازم داخلی تابلو می توان آن را به منافذ عبور هوای خنک کننده مجهز کرد مشروط بر اینکه آب ترشح شده نتواند به قسمتهای برق دار آن سرایت کند .
فهرست مطالب
مقدمه 1
برخی از استانداردهای تابلوها 2
تعاریف تابلو ها 4
شرایط کار عادی 6
اطلاعات و لوح ویژگیها 9
اینترلاکها 10
طبقه بندی درجه حفاظتی تابلوها 12
علائم به کار رفته 13
کات اوت فیوز – برقگیر 19
سکسیونر قابل قطع زیر بار 20
تابلوی ان – اف 21
باردهی ترانسفورماتور 22
تنظیم ولتاژ 26
مراقبت و نگهداری از ترانسهای قدرت 30
روشهای خشک کردن ترانسها 35
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد اعتیاد به الکل و مواد مخدر و راه های درمان آن در 200 اسلاید زیبا شامل مقدمه،اعتیاد به الکل و مواد مخدر و راه های درمان آن،اعتیاد به مواد مخدر،اعتیاد به الکل،اعتیاد به مشروبات الکلی،اعتیاد به الکل و راههای درمان آن,الکل,اعتیاد به الکل,عوارض اعتیاد به الکل,روش درمان الکل,مسمومیت با اتانول,ویژگی های الکل,مصرف مشروب،اعتیاد به مواد مخدر و درمان آن,اعتیاد,مواد مخدر,اعتیاد به مواد,ترک مواد,مواد افیونی,راههای ترک اعتیاد,معتاد,تریاک,حشیش,اعتیاد به مواد و منابع می باشد.
- اتانول شایعترین داروی مصرفی در جهان است.
- سوء استفاده از الکل عامل اصلی بسیاری از تصادفات و تعداد کثیری از خودکشی هاست.
- الکل موجب تقویت اثر مسمومیت و کشندگی سایر داروها می شود.
- سوءمصرف مزمن موجب تغییرات پاتولوژیک در ارگان های حساس بدن و نیز باعث مرگ ناشی از اهمال، هیپوترمی و سوختگی می گردد.
- اتانول مولکولی کوچک و قابل حل در آب بوده و به راحتی در مایعات بدن منتشر می گردد و در بافت چربی به علت عدم حلالیت تقریبا غیر قابل
انتشار است.
-اثرات رفتاری الکل به علت اثر بر سلول های مغزی و متناسب با غلظت خونی الکل می باشد.
-اثر الکل مهاری و تضعیفی است ولی در برخی از مصرف کننده ها موجب عوارض تحریکی می شود.
-اثر الکل ابتدا بر قشر مغز بوده و موجب آزاد شدن هورمون های مهاری شده و لذا رفتارهای فرد غیر معقولانه می شود که به آن سندروم“مرد هوشیار کاذب“ می گویند.
-با افزایش غلظت اتانول فعالیت سطوح پایین تر مغز و مراکز ساقه مغز درگیر می شود.
" پیشگیری" ، فرایندی است که در طی آن کارهایی انجام میگیرد تا باعث کاهش نرخ بروز موارد جدید آسیب دیدگی اجتماعی در یک جامعه در زمان معین شود و از گسترش مسایلی که باعث کاهش سلامت افراد میگردند؛ جلوگیری می کند.
اعتیاد حالتی است که فرد هم از نظر جسمانی و هم از نظر روانی به ماده مخدر وابستگی پیدا می کند ، بطوریکه برای رسیدن به حالت نشئه مجبور است به تدریج مقدار ماده مصرفی را افزایش دهد و در صورت کاهش یا قطع ماده مصرفی به علائم ناراحت کننده ای دچار می شود و به تدریج نسبت به آداب و مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی خود بی تفاوت می شود .
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد آنچه درباره اعتیاد،معتاد،انواع مواد مخدر و انواع درمان باید بدانیم در 185 اسلاید زیبا شامل مقدمه،تعریف انواع مواد مخدر و انواع درمان ،اعتیاد به مواد مخدر و درمان آن,ترک مواد,مواد افیونی,راههای ترک اعتیاد,معتاد,تریاک,حشیش و منابع می باشد.
اعتیاد به مواد مخدر، مسمومیت حاد یا مزمن است که مضر به حال شخص و اجتماع بوده و زاییده ی مصرف دارویی طبیعییامصنوعیمی باشد.
اعتیاد حالتی است که فرد هم از نظر جسمانی و هم از نظر روانی به ماده مخدر وابستگی پیدا می کند ، بطوریکه برای رسیدن به حالت نشئه مجبور است به تدریج مقدار ماده مصرفی را افزایش دهد و در صورت کاهش یا قطع ماده مصرفی به علائم ناراحت کننده ای دچار می شود و به تدریج نسبت به آداب و مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی خود بی تفاوت می شود .
پیشگیری اولیه: در این سطحِ پیشگیری افرادی که مشکل ندارند؛ تواناییهایی برای جلوگیری از وقوع آسیب پیدا میکنند. در این سطح از بروز آسیب و رفتارهای پرخطر جلوگیری می شود.
پیشگیری ثانویه: در پیشگیری ثانویه، افرادِ بیمار شناسایی شده و تحت درمان قرار میگیرند.
پیشگیری ثالثیه: این کار برای بازتوانی افراد و کاهش ناتوانی های بعدی انجام میگیرد و ناتوانیهایی که شاید باعث اعتیاد شدهاند، به وسیله آموزشِ مهارتهای زندگی و مهارت های سازگاری تصحیح میگردند.
گرایش روز افزون نسل نوجوان و جوان به مواد مخدر .
بیشتر معتادان ، مواد را در محدوده ی سنی 26-15 سالگی و با سیگار شروع کردند .
بررسی که در تهران صورت گرفته : 9% دانش آموزان دبیرستانی اولین نخ سیگار را قبل از مدرسه حدود 6 سالگی تجربه کردند.