پایان نامه کارشناسیرشته ی مدیریتگرایش جهانگردی همراه با پرسشنامه و کار آماری
تعداد صفحات | 121 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت هتلداری |
گردشگری و اقتصاد گردشگری در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اقتصاد تجاری جهان می باشد.افزون بر این بسیاری از برنامه ریزان و سیاستگذاران توسعه نیز از این صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می کنند.تأثیر گردشگری بیشتر به طور زیادی از تأثیر مطالعه شده بر روی جامعه میزبان متمرکز است که اکثر نویسندگان تأثیر گردشگری را بین تأثیرات اجتماعی- اقتصادی یا اجتماعی- فرهنگی تشخیص داده اند.
هدف کلی این تحقیق بررسی تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی صنعت توریسم یا گردشگری می باشد.برای رسیدن به این هدف از روش اسنادی و پیمایشی استفاده شده است.لازم به ذکر است که در این پژوهش پس از تهیه کلیات تحقیق و همچنین ادبیات گردشگری ، جهت بررسی موضوع تحقیق پرسشنامه طراحی شده و پس از تکمیل پرسشنامه ها برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Excel و Spssاستفاده شد. آزمون فرضیات از طریق تحلیل توصیفی وآزمون پیرسون[1] انجام شد و مشخص گردید که بین پایگاه اجتماعی- اقتصادی افراد و نگرش آنها در مورد تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ورود گردشگران رابطه معناداری وجود دارد .
فهرست مطالب
تقدیر و تشکر الف
تقدیم ب
چکیده ج
فهرست مطالب د
فهرست جداول ح
فهرست شکل ها ح
فهرست نمودارها ط
فصل اوّل:کلیات تحقیق... 2
1-1 مقدمه. 2
1-2 طرح مسئله. 2
1-3 تاریخچه مطالعاتی.. 2
1-3-1 تحقیقات داخلی.. 2
1-3-2 تحقیقات خارجی.. 2
1-4 فرضیات تحقیق.. 2
1-5 مدل مفهومی.. 2
1-6 بیان اهمیت و ضرورت تحقیق.. 2
1-7 اهداف تحقیق.. 2
1-7-1 هدف کلی.. 2
1-7-2 هدف جزئی.. 2
1-8 چارچوب نظریه تحقیق.. 2
1-9 حدود مطالعاتی.. 2
1-9-1 قلمرو مکانی.. 2
1-9-2 قلمرو زمانی.. 2
1-10 واژه ها و اصطلاحات تحقیق.. 2
1-10-1 گردشگری.. 2
1-10-2 پایگاه. 2
1-10-3 پایگاه اجتماعی.. 2
1-10-4 پایگاه اقتصادی.. 2
1-10-5 فرهنگ..... 2
1-10-6 اقتصاد. 2
1-10-7 گردشگر. 2
فصل دوّم:مروری بر ادبیات تحقیق... 2
2-1 مقدمه. 2
2-2 تعاریف گردشگری.. 2
2-3 اصول گردشگری.. 2
2-4 اصطلاحات فنی گردشگری.. 2
2-5 سیستم گردشگری.. 2
2-6 انواع گردشگری.. 2
2-6-1 گردشگری روستایی.. 2
2-6-1-1 انواع گردشگری روستایی.. 2
2-6-1-1-1 گردشگری کشاورزی.. 2
2-6-1-1-2 گردشگری سبز. 2
2-6-1-1-3 گردشگری غذایی.. 2
2-6-1-1-4 طبیعت گردی.. 2
2-6-1-1-5 گردشگری ماجراجویانه. 2
2-6-1-1-6 گردشگری به منظور دیدار از دوستان و آشنایان.. 2
2-6-1-1-7 گردشگری با انگیزه های خاص.... 2
2-6-1-1-8 سایر فعالیت ها و فرهنگ سنتی روستایی.. 2
2-6-2 اکوتوریسم (بوم گردی). 2
2-6-3 گردشگری فرهنگی.. 2
2-6-4 گردشگری میراث فرهنگی.. 2
2-6-5 گردشگری درمانی (سلامت). 2
2-6-6 گردشگری فرهنگی و آموزشی.. 2
2-6-7 گردشگری عصر نو. 2
2-6-8 گردشگری تجاری.. 2
2-6-9 گردشگری معیشتی.. 2
2-6-10 گردشگری نوستالژیک..... 2
2-6-11 گردشگری معنویت گرا2
2-7 اشکال مختلفتوریست... 2
2-8 گردشگری پایدار. 2
2-9 سازمان های گردشگری.. 2
2-10 وظایف سازمان های گردشگری.. 2
2-11 نظریه های جامعه شناختی توریسم.. 2
2-12 گردشگری از دیدگاه اجتماعی.. 2
2-12-1 تا ثیرات اجتماعی-فرهنگی.. 2
2-12-1-1 تأثیرات مثبت اجتماعی - فرهنگی.. 2
2-12-1-2 تأثیرات منفی اجتماعی- فرهنگی.. 2
2-12-1-2-1 اثرنمایشی.. 2
2-12-1-2-2 فرهنگ پذیری.. 2
2-12-1-2-3 کالایی شدن فرهنگ..... 2
2-13 گردشگری از دیدگاه اقتصادی.. 2
2-14 عوامل مؤثر در درجه اثرگذاری بر رشد اقتصادی کشور میزبان.. 2
2-15 اثرات اقتصادی گردشگری.. 2
2-15-1 آثار در آمدی.. 2
2-15-2 آثار اشتغال زایی.. 2
2-16 گردشگری از دیدگاه اسلام. 2
2-17 گردشگری از دیدگاه فرهنگی.. 2
2-17-1 ارزیابی اثرات فرهنگی گردشگری.. 2
2-17-2 فرهنگ ایرانی و عناصر سازنده آن.. 2
2-18 بازاریابی و تبلیغات... 2
2-18-1 بازاریابی مستقیم.. 2
2-18-2 شیوه های بازاریابی مستقیم.. 2
2-19 آمیخته بازاریابی.. 2
2-19-1 آمیخته بازاریابی خدمات... 2
2-20 رفتار خرید مصرفکننده. 2
2-20-1 گرایش خریدار. 2
2-20-2 خدمات... 2
2-20-3 ویژگیهای خدمات... 2
2-21 عرضه و تقاضا2
2-22 موانع اصلی توسعه جهانگردی در ایران.. 2
2-23 چالش های رو به روی گردشگری.. 2
2-23-1 جهانی شدن.. 2
2-23-2 پیرتر شدن بعضی از جوامع و جوان تر شدن جوامع دیگر. 2
2-23-3 تغییر نگرش ها2
2-23-4 افزایش وسایل نقلیه شخصی.. 2
2-23-5 گرم تر شدن هوا و محیط زیست... 2
فصل سوّم:روش اجرای تحقیق... 2
3-1 مقدمه. 2
3-2 ابزار سنجش و گردآوری اطلاعات (داده). 2
3-3 جامعه آماری.. 2
3-4 طرح کلی پژوهش.... 2
3-5 روش نمونه گیری.. 2
3-6 اعتبار. 2
3-7 پایایی.. 2
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها2
4-1 مقدمه. 2
4-2 توصیف داده ها2
4-3آزمون فرضیات... 2
4-3-1 آزمون فرضیه اول.. 2
4-3-2 آزمون فرضیه دوم. 2
4-3-3 آزمون فرضیه سوم. 2
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات.... 2
5-1 مقدمه. 2
5-2 نتایج پژوهش.... 2
5-2-1 نتیجه فرضیه اول.. 2
5-2-2 نتیجه فرضیه دوم. 2
5-2-3 نتیجه فرضیه سوم. 2
5-3 پیشنهادات مبتنی بر نتایج پژوهش.... 2
5-3-1 اقتصادی.. 2
5-3-2 اجتماعی.. 2
5-3-3 فرهنگی.. 2
5-4 پیشنهاد به محققان آتی.. 2
5-5 نتایج مقایسه با سایر تحقیقات... 2
5-6 محدودیت های پژوهش.... 2
پیوست ها2
منابع فارسی.. 2
منابع لاتین.. 2
فهرست جداول....................................... ح
جدول شماره 1-1، پیش بینی wto درباره تعداد جهانگردان و وجوه دریافتی.. 2
جدول شماره 2-1 تعاریف فنی گردشگری.. 2
جدول شماره 4-1 توزیع فراوانی نمونه آماری تحقیق بر حسب جنسیت... 2
جدول شماره 4-2 توزیع فراوانی سن پاسخگویان.. 2
جدول شماره 4-3 توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخگویان.. 2
جدول شماره 4-4 توزیع فراوانی شغل پاسخگویان.. 2
جدول شماره 4-5 توزیع فراوانی درآمد.. 2
جدول شماره 4-6 ورود گردشگران با مرور زمان باعث تغییر در گویش و زبان محلی مردم می شود.2
جدول شماره 4-7 در مواقعی ممکن است گردشگر و شیوه زندگی او توسط افراد محلی پذیرفته شود که در این صورت منجر به تعارض الگوهای آداب و رسوم وباورهای رایج پیشین منطقه میشود.2
جدول شماره 4-8 ورودگردشگران به جامعه میزبان باعث تغییر در پوشش و ارزش های بومی منطقه می گردد.2
جدول شماره 4-9 گردشگری باعث احیا هنرها و پیشینه سنتی (صنایع دستی) میگردد.2
جدول شماره 4-10 رونق گردشگری منجر به اشتغال زایی و کاهش بیکاری می گردد.2
جدول شماره 4-11 رفت وآمد مسافران و اقامت آن ها در منطقه موجب تخریب محیط زیست می شود.2
جدول شماره 4-12 با مشاهده رفتارگردشگران ، مردم محلی به تقلید از رفتار آنها تشویق شده و در نتیجه باعث تضعیف قواعد اخلاقی منطقه می شود.2
جدول شماره 4-13 رونق و گسترش گردشگری سبب ازیاد اتومبیل ها و سهولت در حمل و نقل می گردد.2
جدول شماره 4-14 رونق گردشگری منجر به افزایش قیمت ها(زمین،مسکن،خوراک و...)و گرانی می شود.2
جدول شماره 4-15 گردشگری فرصت های خاصی را برای اشتغال زنان و جوانان فراهم کرده و در نتیجه موجب افزایش درآمد خانوارمی گردد.2
جدول شماره4 -16 ورود گردشگران و تأثیرات اقتصادی.. 2
جدول شماره 4-17 ضریب همبستگی بین پایگاه اجتماعی- اقتصادی و تأثیرات اقتصادی.. 2
جدول شماره 4- 18 ورود گردشگران و تأثیرات اجتماعی.. 2
جدول شماره4- 19 ضریب همبستگی بین پایگاه اجتماعی- اقتصادی و تأثیرات اجتماعی.. 2
جدول شماره 4- 20 ورود گردشگر و تأثیرات فرهنگی.. 2
جدول شماره 4- 21 ضریب همبستگی بین پایگاه اجتماعی- اقتصادی و تأثیرات فرهنگی.. 2
فهرست اشکال....................................... ح
شکل شماره 1-2 مدل مفهومی.. 2
شکل شماره 1-3 چارچوب نظری تحقیق. 2
شکل شماره 1-4 منطقه مورد مطالعه. 2
شکل شماره 2- 2 سیستم گردشگری.. 2
فهرست نمودارها........................ ط
نمودار شماره 4-1. 2
نمودار شماره4-2. 2
نمودار شماره 4-3. 2
نمودار شماره 4-4. 2
نمودار شماره 4-5. 2
نمودار شماره 4-6. 2
نمودار شماره 4-7. 2
نمودار شماره 4-8. 2
نمودار شماره 4-9. 2
نمودار شماره 4-10. 2
نمودار شماره 4-11. 2
نمودار شماره 4-12. 2
نمودار شماره 4-13. 2
نمودار شماره 4-14. 2
نمودار شماره 4-15. 2
موضوع گزارش کارآموزی حسابداری بیمارستان
تعداد صفحات | 84 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | حسابداری |
دربیمارستان رجایی ودراماکندولتی ابتدا هزینه از محل درآمد های اختصاصی می باشد و سپس با اسناد و مدارک دراختیار داشته ، تمام هزینه های مرتبط را شناساییکرده وازدانشگاه علوم پزشکی تهراندرخواست وجه میکنند. البته قابل ذکر استکه دانشگاه مبلغیرا به عنوان بودجهدراختیار بیمارستان قرارمیدهد .یا اینکه هزینهای انجام می شود ودر قبال آن بدهی برای موسسه ایجاد می شود برای پرداخت این بدهی ازدانشگاه درخواست وجه می کنند .
دفترداری:
بعد از اینکه تمام اسناد هزینه تامین اعتبار شد ومورد رسیدگی قرارگرفت و به تایید ریاست حسابداری وریاست بیمارستان رسید وظیفه دفترداری این است که :
تمام هزینه های رخ داده شده را دردفاتر معین ، روزنامه و کل وارد نماید.
حسابداری:
وظایف حسابداری شامل موارد زیر می باشد:
1- محاسبه طرح کارانه ی پزشکان
2- حقوق وکارکنان رسمی ، طرحی و پیمانی
3- ثبت هزینه دراسناد هزینه
4- محاسبه ی درآمد اختصاصی بیمارستان
ترازعملیات مالی دراواخر هر ماه
فهرست مطالب
مقدمه ............................................................ 3
تشکر...................................................................4
فصل اول.............................................................7
تاریخچه............................................................8
بخش ها....................................................................9
کلینیک های تخصصی.......................................................11
شرکتها و سازمانهای طرف قرارداد با بیمارستان.....................................12
نیروی انسانی...........................................13
چارت سازمانی....................................................................14
شرح وظایف امور مالی.........................................................15
شرح وظایف امور اداری...............................................18
فصل دوم:.....................................................................20
بخش اول : اصول حسابداری....................................................21
مراحل به بارآمدن هزینه............................................................21
تنظیم اسناد حسابداری.......................................................23
نمونه سند هزینه فرم 1.............................................................24
توضیحات سند هزینه فرم2...............................................................25
نمونه مثال های سند هزینه..................................................................26
توضیحات...............................................................................34
نمونه مثال های روکش سند..........................................................35
ثبت دفتر روزنا مه...................................................................43
انتقال به دفاتر کل ......................................................................47
بخش دوم: طرح کارانه ی پزشکان.................................................................57
نمونه مثالی از طرح کارانه...............................................................59
توضیحات طرح........................................................................63
بخش سوم: حقوق و دستمزد..............................................................69
توضیحات حکم کارگزینی...............................................................69
نمونه مثال هایی از حقوق و دستمزد.....................................................70
فصل سوم .........................................................77
نمونه ی کلی یک سند هزینه ..................................................................78
سند حسابداری مربوط به سند صفحه ی 31.................................79
سند حسابداری طرح کارانه ی پزشکان مربوط به مثال صفحه 59 ....................80
سند حسابداری پرداخت حقوق پرسنل...........................................................82
ضمایم
پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسیرشته مدیریت صنعتی همراه با پرسشنامه و کار آماری
تعداد صفحات | 117 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
این پژوهش ، به بررسی عوامل موثر بر بهبود کیفیت در شرکت ایران غلتک می پردازد . کلیه کارکنان شرکت ایران غلتک (اداری و تولیدی) 150نفر می باشد، که ما برای بررسی، کارمندان شرکت را مد نظر قرار دادیم ، که تعداد آنها 30 نفربوده ، و بر این اساس اقدام به توزیع پرسشنامه شد ، و سرانجام بعد از جمع آوری پرسشنامه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. درآمارتوصیفی این پژوهش، برای تعیین میزان تاثیرعوامل موثر بربهبود کیفیت ، و بررسی فرضیه های پژوهش ابتدا با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنف تک نمونه ای، نرمال بودن توزیع متغیرهای اصلی پژوهش (مشارکت و آموزش کارکنان، تعهد و نگرش مدیریت ارشد، رضایت کارکنان، پاداش و تشویق کارکنان، طراحی و تولید به هنگام محصول) را مورد بررسی قرارداده ایم. با توجه به نتایج حاصل شده توزیع تمام متغیرهاغیرنرمال است و باتوجه به اینکه مقیاس اندازه گیری آنها ترتیبی است، ازآزمون تک نمونه ای استفاده کرده ایم.رتبه بندی این عوامل نیز با استفاده از آزمون فریدمن به دست آمده است. با توجه به نتایج حاصل شده از تحلیل داده ها می توان اینگونه بیان کرد که ، مشارکت و آموزش کارکنان ، تعهد و نگرش مدیریت ارشد، رضایت کارکنان، پاداش و تشویق کارکنان ، طراحی و تولید به هنگام محصول در بهبود کیفیت تأثیرگذارمی باشند ، و رتبه بندی این عوامل با استفاده از آزمون فریدمن انجام شده است.
فهرست مطالب
چکیده. و
فصل اول
کلیات پژوهش
مقدمه:2
1-2تعریف و تبیین موضوع (بیان مسئله):2
1-3اهمیت موضوع :3
1-4 اهداف تحقیق:3
1-4-1هدف اصلی:3
1-4-2 اهداف فرعی:3
1-5 فرضیات تحقیق.. 4
1-6سؤالات تحقیق:4
1-6-1سؤال اصلی:4
1-6-2 سؤالات فرعی:4
1-7متغیرهای وابسته:5
1-8 قلمرو تحقیق:6
1-8-1 قلمروموضوعی:6
1-8-2 قلمرومکانی:6
1-8-3 قلمرو زمانی:6
1-9 تعاریف واژگان کلیدی... 6
1-10نوع و روش انجام تحقیق :7
روش جمع آوری اطلاعات:7
فصل دوم
ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه:9
2-2تاریخچه شرکت ایران غلتک :9
2-3تاریخچه کیفیت:12
2-4کیفیت در ایران:13
2-5مفهوم کیفیت:14
2-5-1تعریف کیفیت از طریق استاندارد :14
2-5-2کیفیت و بهبود :15
2-5-3چرخه بهبود:16
2-5-4 نگرش سیستماتیک به کیفیت :17
2-5-5اهمیت کیفیت خدمات:17
2-5-6 مدل هایی مربوط به کیفیت:18
2-5-6-1 مدل گرونروز در ارتباط با کیفیت :18
2-5-6-2 مدل لهتینن و لهتینن.. 19
2-5-6-3 مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات( برادی وکرونین ):19
2-5-6-4مدل بهبود کیفیت خدمت رسانی :20
2-5-7گروههای کیفی،بهبود وارتقاءکیفی :20
2-5-8تضمین کیفیت چیست ؟. 20
2-5-9عوامل مؤثر بر کیفیت کسب و کار :21
2-5-10کیفیت محوری :22
2-5-11کیفیت از دید گاه صاحب نظران :23
2-5-11-1 کیفیت از دیدگاه دمینگ:23
2-5-11-2الگوی کیفیت بالدریج:24
2-5-11-3کیفیت از دیدگاه جوران :24
2-5-11-4کیفیت از دیدگاه کراسبی :24
2-5-12راهکارهای کیفیت گرایی مدیران وکارکنان :25
2-5-13تعیین محور های هشتگانه بهبود در سازمان :27
2-5-14موانعی برای بهبودکیفیت :28
2-5-15فرض ها و اصول مدیریت کیفیت جامع:28
2-6 رضایت:30
2-6-1کیفیت خدمات و رضایت مشتری :30
2-6-2ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری... 31
2-7مشتریان:31
2-7-1 کیفیت ومشتریان :31
2-7-2کیفیت خدمات و وفاداری مشتریان :32
2-7-3هزینه کیفیت برای مشتری :33
2-7-4عوامل مؤثر بر کیفیت برای مشتری :34
2-7-5عوامل اصلی مؤثر بر کیفیت از دید مشتری عبارتند از :34
2-7-6تامین نیازهای مورد انتظار مشتری :35
2-7-7مشخصات کیفیت از دیدگاه مشتری عبارتند از :35
2-8تعهد :36
2-8-1ضرورت ترویج اخلاق و تعهد حرفهای در سازمان.. 37
2-8-2مفهوم تعهد:37
2-8-2-1تعهد عاطفی :38
2-8-2-2تعهد مستمر:38
2-8-2-3تعهد هنجاری:38
2-8-3انواع تعهد :39
2-8-4 نقد تعهد سازمانی :39
2-8-5اصول در تعهد به کیفیت:40
2-9پاداش:40
2-9-1 مفهوم شناسی و اهمیت پاداش:40
2-9-2انواع پاداش:40
2-9-3سیستم های پاداش :41
2-9-4مدیریت پاداش :41
2-9-5طراحی استراتژی های مدیریت پاداش:41
2-10موجودی:43
2-11 پیشینه پژوهش:44
2-11-1مطالعات داخلی :44
2-11-2مطالعات خارجی:44
فصل سوم
روش تحقیق
3-1روش پژوهش.... 47
3-2 فرضیات پژوهش:47
3-3متغیرهای تحقیق:48
3-3-1متغیروابسته:48
3-3-2متغیرهای مستقل :48
3-3-3متغیر توصیفی:48
3-4جامعه آماری:48
3-5حجم نمونه و روش نمونه گیری... 49
3-6روش تجزیه و تحلیل آماری... 49
3-6-1توصیفی:49
3-6-2استنباطی :49
3-7روش جمع آوری اطلاعات:49
3-8ابزار جمع آوری اطلاعات:49
3-9روایی:50
3-10پایایی:50
3-11سنجش پایایی(اعتماد ) پرسشنامه:50
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
مقدمه. 52
4-1آمار توصیفی.. 52
4-2آمار استنباطی.. 55
4-2-1 نتایج توصیفی.. 56
4-2-2نتایج استنباطی.. 71
4-3 نتایج آزمون فرضیه ها81
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1مقدمه:83
5-2بحث وتفسیر نتایج پژوهش:83
5-3نتیجه گیری از فرضیات پژوهش.... 83
5-4یافته های تحقیق.. 85
5-5ارائه پیشنهادها :86
پیوست ها و ضمایم:87
پرسشنامه:100
منابع.. 102
فهرست جداول
جدول4-1: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه به تفکیک جنسیت.... 52
جدول4-2: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه به تفکیک سن.. 53
جدول4-3: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه به تفکیک تحصیلات... 54
جدول4-4: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه به تفکیک سابقه کار. 55
جدول4-5: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 1. 56
جدول4-6: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 2. 57
جدول4-7: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 3. 57
جدول4-8: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 4. 58
جدول4-9: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 5. 58
جدول4-10: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 6. 59
جدول4-11: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 7. 59
جدول4-12: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 8. 60
جدول4-13: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 9. 60
جدول4-14: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 10. 61
جدول4-15: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 11. 61
جدول4-16: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 12. 62
جدول4-17: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 13. 62
جدول4-18: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 14. 63
جدول4-19: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 15. 63
جدول4-20: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 16. 64
جدول4-21: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 17. 64
جدول4-22: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 18. 65
جدول4-23: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 19. 65
جدول4-24: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 20. 66
جدول4-25: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 21. 67
جدول4-26: ارزیابی تأثیر مشارکت و آموزش در بهبود کیفیت.... 67
جدول4-27: ارزیابی تأثیر تعهد و نگرش مدیر ارشد در بهبود کیفیت.... 68
جدول4-28: ارزیابی تأثیر تعهد و نگرش مدیر ارشد در بهبود کیفیت.... 69
جدول4-29: ارزیابی تأثیر پاداش و تشویق کارکنان در بهبود کیفیت.... 69
جدول4-30: ارزیابی تأثیر طراحی و تولید به هنگام محصول در بهبود کیفیت.... 70
جدول4-31: تأثیر مشارکت و آموزش در بهبود کیفیت.... 72
جدول4-32: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه اول پژوهش.... 72
جدول4-33: تأثیر تعهد و نگرش مدیر ارشد در بهبود کیفیت.... 73
جدول4-34: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه دوم پژوهش.... 73
جدول4-35: تأثیر رضایت کارکنان در بهبود کیفیت.... 74
جدول4-36: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه سوم پژوهش.... 74
جدول4-37: تأثیر پاداش و تشویق کارکنان در بهبود کیفیت.... 75
جدول4-38: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه چهارم پژوهش.... 75
جدول4-39: تأثیر طراحی و تولید به هنگام محصول در بهبود کیفیت.... 76
جدول4-40: نتایج آزمون کای اسکوئر تک نمونه ای برای فرضیه پنجم پژوهش.... 76
جدول 4-41: بررسی اثر جنسیت پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق.. 77
جدول 4-42 : درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق.. 77
جدول 4-43: بررسی اثر سن پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق.. 78
جدول 4-44 : درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق.. 78
جدول 4-45: بررسی اثر تحصیلات پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق.. 79
جدول 4-46 : درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق.. 79
جدول 4-47: بررسی اثر سابقه کار پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق.. 80
جدول 4-48 : درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق.. 80
جدول 4-49 : رتبه بندی عوامل.. 81
فهرست نمودارها
نمودار4-1: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه به تفکیک جنسیت.... 52
نمودار4-2: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه به تفکیک سن.. 53
نمودار4-3: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه به تفکیک تحصیلات... 54
نمودار 4-4: توزیع فراوانی و درصد کارکنان مورد مطالعه به تفکیک سابقه کار. 55
نمودار 4-5: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال1. 56
نمودار4-6: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 2. 57
نمودار4-7: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 3. 57
نمودار4-8: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 4. 58
نمودار4-9: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 5. 58
نمودار4-10: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 6. 59
نمودار4-11: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال.. 59
نمودار4-12: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 8. 60
نمودار4-13: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 9. 60
نمودار4-14: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 10. 61
نمودار4-15: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال11. 61
نمودار4-16: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 12. 62
نمودار4-17: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 13. 62
نمودار4-18: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 14. 63
نمودار4-19: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 15. 63
نمودار4-20: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 16. 64
نمودار4-21: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 17. 64
جدول4-22: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 18. 65
نمودار4-23: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 19. 65
نمودار4-24: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 20. 66
نمودار4-25: ارزیابی نظرات پاسخگویان نسبت به سوال 21. 67
نمودار4-26: ارزیابی تأثیر مشارکت و آموزش در بهبود کیفیت.... 68
نمودار4-27: ارزیابی تأثیر تعهد و نگرش مدیر ارشد در بهبود کیفیت.... 68
نمودار4-28: ارزیابی تأثیر رضایت کارکنان در بهبود کیفیت.... 69
نمودار 4-29: ارزیابی تأثیر پاداش و تشویق کارکنان در بهبود کیفیت.... 70
نمودار4-30: ارزیابی تأثیر طراحی و تولید به هنگام محصول در بهبود کیفیت.... 70
آنتن از یک سیم مستقیم تشکیل شده است که اگر در فرستنده به کار رود، امواج فرستنده را به امواج الکترومغناطیس تبدیل نموده و پخش می نماید و اگر در گیرنده به کار رود، امواج الکترومغناطیسی موجود در فضا را دریافت نموده و تبدیل به امواج الکتریکی نموده و جهت آشکار شدن، به مدار گیرنده می دهد
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 1 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | شبکه های کامپیوتری |
آنتن از یک سیم مستقیم تشکیل شده است که اگر در فرستنده به کار رود، امواج فرستنده را به امواج الکترومغناطیستبدیل نموده و پخش می نماید و اگر در گیرنده به کار رود، امواج الکترومغناطیسیموجود در فضا را دریافت نموده و تبدیل به امواج الکتریکی نموده و جهت آشکار شدن، به مدار گیرنده می دهد .
معمولا در گیرندهها هر آنتن به ازاء یک فرکانسمشخصی، به تشدید درآمده و به ازاء آن فرکانس، ولتاژماکزیمم مشخصی تولید می نماید. هرگاه طول آنتن متناسب با طول موجدریافتی باشد، موج کاملا در آنتن قرار می گیرد و اصطلاحا می گویند آنتن رزنانس شده و یا به تشدید در آمده است یعنی آنتن با موج رسیده هماهنگ شده است و در این حالت ولتاژیکه به آنتن رسیده، حداکثر است .
البته نیازی نیست که طول آنتن حتماً با طول موج رسیده کاملا برابر باشد، زیرا جهت رفع این مشکل سیم پیچیرا به همراه یک یا دو خازنمتغیر به آنتن اضافه می کنند تا حالت تشدید را در آنتن بوجود آورند.
فهرست مطالب
1- آنتن
1-1- نقشه ها و پارامترهای انتن
1-2- آرایه های آنتن
شکل 1- چند نوع مختلف از انواع آنتنهای معمول
شکل 2- نقشه تشعشعی یک آرایه خطی سه عنصره
2- آنتنهای میکرواستریپ
2-1- اساس کار آنتنهای میکرواستریپ
2-2- مدلکویتی
2-2-1- ارایش میدان TM
2-3- طراحی آنتن های میکرواستریپ
شکل3- انواع شکلهای هندسی معمول در آنتنهای میکرواسترپپ الف- مربع ب-مستطیل پ-دوقطبی ت-دایره ث-بیضی ج-مثلث چ-قطاع ح-حلقه خ-قطاع حلقه
شکل3- توزیع بار و چگالی جریان در پچ میکرواستریپ
شکل5- مختصات یک پچ میکرواستریپ مستطیلی
شکل 6-فرض می شود که کل پیرامون پچ را محیطی با ثابت دی الکتریک effεتشکیل داده باشد
شکل 7-منحنی ثابت دی الکتریک موثر برحسب فرکانس برای چند زیرلایه معمول
شکل8- آنتن میکرواستریپ با تغذیه فرورفته مقاومت ورودی نرمالیزه
شکل9- کارآیی و پهنای باند آنتنهای میکرواستریپ در ارتفاع های مختلف زیرلایه-εبیانگر ضریب دی الکتریک،BWپهنای باند،ecdsw کارآیی می باشند.
شکل10-نمودارهای پیشبینی شده و اندازه گیری شده نقشه تشعشعی آنتن میکرواستریپ
3- استفاده از تکنیک میکرومچنینگ جهت بهبود کارآیی آنتنهای میکرواستریپ
شکل11- بهبود کارآیی یک آنتن میکرواستریپ با تکنیک میکرومچنینگ در مقایسه با یک آنتن با زیرلایه سابق
4- آنتن های آرایه ای طرح پذیر
4-1- مفهوم طرح پذیری
4-1-1- عملکردطرح پذیری درفرکانس
4-1-2- عملکردطرح پذیری درپترنتشعشعی
4-2- آنتنهای طرح پذیربرپایهRF MEMS
5- نتیجه گیری
منابع
انتقال امواج الکترومغناطیسی می تواند توسط نوعی از ساختارهای هدایت کننده امواج (مانند یک خط انتقال یا یک موجبر) صورت گیرد و یا می تواند از طریق آنتنهای فرستنده و گیرنده بدون هیچ گونه ساختار هدایت کننده واسطه ای انجام پذیرد
تعداد صفحات | 68 |
حجم | 1 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | شبکه های کامپیوتری |
عنوان پروژه:مطالعه و شبیه سازی آنتنهای موبایل
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 68
شرح مختصر:
عوامل مختلفی در انتخاب بین خطوط انتقال یا آنتنها دخالت دارند. بطور کلی خطوط انتقال در فرکانسهای پایین و فواصل کوتاه عملی هستند. با افزایش فواصل و فرکانسها تلفات سیگنال و هزینههای کاربرد خطوط انتقال بیشتر میشود و در نتیجه استفاده از آنتنها ارجحیت می یابد]1[.
در حدود سالهای 1920 پس از آنکه لامپ تریود برای ایجاد سیگنالهای امواج پیوسته تا یک مگاهرتز بکار رفت، ساخت آنتنهای تشدیدی (با طول موج تشدید) مانند دوقطبی نیم موج امکان یافت و در فرکانسهای بالاتر امکان ساخت آنتنها با ابعاد و اندازه ی فیزیکی در حدود تشدید (یعنی نیم طول موج) فراهم شد. قبل از جنگ دوم جهانی مولدهای سیگنال مگنیترون و کلایسترون و مایکروویو (در حدود یک گیگاهرتز) همراه با موجبرهای توخالی اختراع و توسعه یافتند. این تحولات منجر به ابداع و ساخت آنتنهای بوقی شد. در خلال جنگ دوم جهانی یک فعالیت وسیع طراحی و توسعه برای ساخت سیستمهای رادار منجر به ابداع انوع مختلف آنتنهای مدرن مانند آنتنهای بشقابی (منعکس کننده) عدسیها و آنتنهای شکافی موجبری شد]1[.
امروزه گستره وسیعی از انواع مختلف آنتنها در مخابرات سیار و سیستمهای بیسیم در حال استفاده اند و کماکان رقابت در زمینه کوچک کردن ابعاد آنتنها و بهینه کردن مشخصات تشعشعی آنها ادامه دارد. در این بخش بهطور خلاصه به مرور اصول، تعاریف مشخصات تشعشعی آنتنها پرداخته شده است.
فهرست مطالب
فهرست اشکال
فصل اول – مشخصات تشعشعی یک آنتن
مقدمه
تقسیم بندی نواحی اطراف یک آنتن
شدت تشعشعی آنتن
نمودارهای تشعشعی
پهنای تابه نیم توان (HPBW
[1]VSWR و پهنای باند فرکانسی یک آنتن
بهره جهتی آنتن
سمتگرایی
بازده تشعشعی آنتن
بهره یا گین آنتن (g)
امپدانس ورودی آنتن
قطبش موج
ضرییب کیفیت (Q) در مدارات تشدید سری
1- voltage standing wave ratio
شکل1-1 نواحی اطراف یک آنتن.. 5
شکل1-2 میدانها در فاصله دور و نزدیک آنتن.. 6
شکل1-3 عنصر زاویه فضایی.. 7
شکل1-4 نمودار قطبی پرتو تشعشعی صفحه H.. 8
شکل1-5 نمودار سه بعدی پرتو تشعشعی.. 8
شکل1-6 یک نمونه نمودار قطبی پرتو توان.. 9
شکل1-7ضریب پرتو یک منبع خطی یکنواخت.. 10
شکل1-8الف)قطبشخطیافقیب)قطبشخطیقائمپ)قطبشدایرویراستگردت)قطبشدایرویچپگرد
ج) قطبشبیضویچپگردث) قطبشبیضویراستگرد......................15
فصل دوم- آنتنهای تلفن همراه
مقدمه
آنتن کوچک چیست ؟
آنتن F معکوس و عملکرد یک آنتن تلفن همراه
آنتنهای سیمی
موقعیت آنتن در موبایل
حجم آنتن
انواع کلاسهای آنتنهای موبایل
شکل 2-1 آنتنهای قرار گرفته روی زمین.. 19
شکل 2-2 انواع آنتن های L وارون.. 19
شکل2-3 شبیه سازی الگوی تشعشعی و میدان E یک گوشی تلفن نوعی در فرکانس MHz 900.. 20
شکل2-4 شبیه سازی الگوی تشعشعی و میدان E یک گوشی تلفن نوعی در فرکانس MHz 1800.. 21
شکل2-5 (الف) آنتن مونو پل (ب) آنتن Lوارون (ج) آنتن Fوارون.. 22
شکل 2-6 شکل اولیه آنتن Fوارون مسطح.. 23
شکل2-7 انواع موقغیت آنتن در گوشی تلفن همراه.. 25
شکل 2-8 انواع موقعیت آنتن روی گوشی های کشویی.. 26
شکل 2-9 رابطه میان طول شاسی آنتن و پهنای باند در فرکانس MHz1850.. 27
شکل2-10رابطه میان طول آنتن و پهنای باند در فرکانس MHz890.. 28
شکل 2-11 رابطه میان طول آنتن و پهنای باند در فرکانس MHz1850.. 28
شکل 2-12 (الف)دو قطبی (ب) دو قطبی تا شده (ج) حلقه.. 29
شکل 2-13 نمونه ای از یک آنتن شلاقی...................................30
شکل 2-14 نمونه هایی از آنتن پیچشی قرار گرفته در گوشی تلفن همراه.............30
شکل 2-15 یک نمونه آنتن درونی تک باند...................................31
شکل 2-16 (الف) تشعشع کننده باند بالا (ب) تشعشع کننده باند پایین (ج) مونوپل 31
شکل 2-17 نمایی از یک نمونه آنتن مرکب.................32
فصل سوم – توصیف کیفی و تحلیل عملکرد آنتنPIFA
مقدمه
تغییرات پورت زمین [1] و تاثیر آن روی آنتن PIFA در گوشی موبایل
آنتن و پیکربندی پورت زمین
آنتن PIFA تک باند روی پورت زمین متداول و اصلاح شده
نتیجه گیری
تحلیل آنتن PIFA با استفاده از مدل های معادل
تحلیل آنتن PIFA با استفاده از مدل خط انتقال
مقایسه نتایج حاصل از مدل خط انتقال و شبیه سازی آنتن در IE3D
روش تحلیل عملکرد آنتن PIFA در این پژوهش
شبیه سازی یک آنتن مونوپل به کمک نرم افزار HFSS
مشاهده نتایج
شکل 3-1 (الف) صفحه زمین متعارف (ب) صفحه زمین اصلاح شده (تمام ابعاد به میلیمتر است ).. 34
شکل 3-2 آنتنPIFA دو باند(الف)صفحه زمین متداول (ب) صفحه زمین اصلاح شده(تمام ابعاد به میلیمتر است).. 36
شکل 3-3 VSWR اندازه گیری شده و محاسبه شده بر حسب فرکانس برای آنتن PIFA تک باند (الف)روی صفحه زمین متداول (ب) روی صفحه زمین اصلاح شده.. 37
شکل 3-4 الگوی تشعشعی محاسبه شده آنتن PIFAتک باند در فرکانس MHz910(الف) صفحه زمین متداول(ب) صفحه زمین اصلاح شده.. 38
شکل 3-5 نمودار VSWR آنتن دو باند(الف) باند MHz900(ب) باند 1800MHz 40
شکل 3-6 الگوی تشعشعی محاسبه شده برای آنتن دو باند در فرکانس MHz 1920(الف)صفحه زمین متداول (ب) صفحه زمین اصلاح شده.. 41
شکل 3-7 نمای کناری آنتن PIFA. 41
شکل 3-8 مدل خط انتقال برای آنتن PIFA. 42
شکل 3-9 (الف) نتایج شبیه سازی (ب)نتایج مدل خط انتقال.. 43
شکل 3-10 نمای کلی یک آنتن مونوپل ساده.. 44
شکل 3-11نمودارVSWR آنتن طراحی شده.. 45
شکل3-12نمودارre (Z) آنتن طراحی شده .. 45
شکل 3-13نمودار الگوی تشعشعی آنتن به ازای phi=0 .. 46
شکل 3-14 پرتو تشعشعی آنتن بصورت سه بعدی در فرکانس MHZ900.. 46
فصل چهارم – نحوه طراحی آنتن PIFA در این تحقیق
مقدمه
طراحی اولیه آنتن
تبدیل آنتن PIFA تک باند به دو باند
بهینه سازی آنتن طراحی شده
تغییر در ارتفاع آنتن (H)
تغییر در محل تغذیه (Y feed)
تغییر در فاصله بین دو شکاف ایجاد شده روی باند 1800MHz
تغییر در فاصله دو شکاف از منبع تغذیه با حفظ فاصله بین شکاف در باند MHz1800
جمع بندی
شکل 4-1 نمایی از آنتن PIFA اولیه طراحی شده.. 49
شکل 4-2 نحوه اتصال آنتن به جعبه گوشی تلفن همراه.. 49
شکل 4-3 نمودار Im(Z) در اطراف فرکانس MHZ900.. 50
شکل 4-4 نمودار Im(Z) در اطراف فرکانس MHZ900.. 51
شکل 4-5 نمودار Im(Z) در اطراف فرکانس MHZ900.. 51
شکل 4-6 نمودار Im(Z) در اطراف فرکانس MHZ900.. 52
شکل 4-7 نمودار VSWR در باند MHZ 900.. 52
شکل 4-8 نمایی از آنتن در صفحه X-Y. 53
شکل 4-9 نمایش گرافیکی میدان E در باند 900MHZ. 54
شکل 4-10 نمایش گرافیکی میدان E در باند 1800MHZ. 54
شکل 4-11 نمودار VSWR نسبت به تغییر در ارتفاع آنتن.. 55
شکل 4-12 نمودار VSWR نسبت به تغییر در محل تغذیه روی باند 1800MHZ و 900MHZ 56
شکل 4-13 نمودار VSWR نسبت به تغییر در فاصله بیندو شکاف روی باند 1800MHZ 57
شکل4-14 نمودار VSWR نسبت به تغییرات فاصله دو شکاف نسبت به منبع با حفظ فاصله بین دو شکافروی باند 1800MHZ. 57
شکل 4-15 نمودار VSWR آنتن به ازای مقادیر مختلف پهنای اتصال کوتاه در باند MHz900......58
شکل 4-16نمودار VSWR آنتن به ازای مقادیر مختلف پهنای اتصال کوتاه در باند MHz1800.........58
شکل 4-17 نمای کلی از آنتن طرا حی شده...............................59
شکل 4-18 نمایی از آنتن در صفحه X-Y...........................................59
شکل 4-19 نمایی از آنتن در صفحه Z-X. 60
شکل 4-20 نمایی از آنتن در صفحه Z-Y. 60
شکل 4-21 آنتن طراحی شده در حضور جعبه رسانا.. 61
شکل 4-22 VSWR آنتن قبل از اضافه شدن جعبه رسانا در باند 900MHz. 61
شکل 4-23 VSWR آنتن قبل از اضافه شدن جعبه رسانا در باند MHz1800 62
شکل 4-24 VSWR آنتن بعد از اضافه شدن جعبه رسانا در باند MHz900 62
شکل 4-25 VSWR آنتن بعد از اضافه شدن جعبه رسانا در باند MHz1800…………………….62
شکل 4-26 نمودار تشعشعی آنتن به dB در فضای آزاد به ازای phi=90 قبل از اضافه شدن جعبه رسانا( نرمالیزه نشده)........................................64
شکل 4-27 نمودار تشعشعی آنتن به dB در فضای آزاد به ازای phi=90 بعد از اضافه شدن جعبه رسانا( نرمالیزه نشده).....64
شکل 4-28 نمودار تشعشعی آنتن به صورت سه بعدی در فرکانسMHZ 900...............65
شکل 4-29 نمودار تشعشعی آنتن به صورت سه بعدی در فرکانسMHZ 1800 .....65