در این میان همکاری اولیا در امور تحصیلی فرزندانشان با مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار استالبته هرگاه صحبت از تعلیم وتربیت به میان می آید اغلب مردم آموزش و پرورش را در نظر می گیرند و بار سنگین تعلیم وتربیت را به دوش مدرسه می گذارندبعضی از خانوادهها تصور میکنند که فقط مدرسه مسئول تعلیم و تربیت فرزندانشان است و همهی مشکلات باید در آنجا حل شود آنها
تعداد صفحات | 103 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم تربیتی |
یقیناً جمله ی شریفه ی قرآنی ((تعاونوا علی البر و التقوی ))1 گوش آشنای هرآشنای تعلیم و تربیت است و مفهوم و مضمون آن بر همکاری در کارهای خیر ونیکوکاری تاکید دارد و از آنجائیکه در خیر بودن تعلیم وتربیت شکی نیست پس به طور یقین مشارکت همهی زیر مجموعههای یک جامعهی خواهان پیشرفت و توسعه، درتعلیم و تربیت فرزندان آن جامعه ضروری و امری بدیهی است و نیل و دستیابی سیستم ها و افراد یک جامعه به سعادت دنیوی و اخروی میسور و ممکن نیست مگر با توجه ، عنایت و مشارکت ویژه و همگانی به تعلیم و تربیت فرزندان آن جامعه(حیدری کیا،1387).
در جهان امروز مشارکت و آموزش از پایه های بنیادین توسعه هستند با توجه به این که آموزش و پرورش نتیجه فعالیتهای سه نهاد عمده خانه، مدرسه و جامعه است. همکاری این سه نهاد در امور آموزش و پرورش بیش از پیش ضرورت دارد(قاسمی پویا،1380، 85).
در این میان همکاری اولیا در امور تحصیلی فرزندانشان با مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.البته هرگاه صحبت از تعلیم وتربیت به میان می آید اغلب مردم آموزش و پرورش را در نظر می گیرند و بار سنگین تعلیم وتربیت را به دوش مدرسه می گذارند.بعضی از خانوادهها تصور میکنند که فقط مدرسه مسئول تعلیم و تربیت فرزندانشان است و همهی مشکلات باید در آنجا حل شود آنها از آموزش و پرورش انتظار دارند فرزندانشان را به بهترین وجه ممکن برای داشتن یک زندگی سالم و به دور از هر نوع آشفتگی تربیت نموده و مهارت های لازم این زندگی مورد انتظار آنها را به فرزندانشان آموزش دهد.
کار این دو گروه ( اولیا و مربیان) آنقدر به هم مرتبط است که اگر یکی قصور کند تلاش دیگری خنثی می شود. بنابر این هر پدر ومادری که فرزند خود را به یک واحد آموزشی می سپارند به عنوان عضوی از آن واحد آموزشی در آمده و باید خود را موظف به همکاری وهمفکری با افرادی که در آموزش وپرورش فرزندانشان سهم دارند، بدانند. (حیدری کیا،1387)
در سایه تداوم ارتباط والدین و مربیان است که رفتارهای نابهنجار و وضعیتهای نامطلوب آموزشی دانشآموزان بهبود خواهد یافت و محیط آموزشی،محیطی امن و همراه با همدلی و همکاری خواهد بود.(امیراحمدی آهنگ،1388،ص79)
بنابراین،به دلیل اهمیت ارتباط بین خانواده و مدرسه در حل مسائل دانشآموزان و پیشرفت تحصیلی آنها در این تحقیق مقطع ابتدایی مورد بررسی قرار می گیرد.
فهرست مطالب
فصل اول. 5
مقدمه. 5
1-1-بیان مساله. 7
1-2-اهمیت و ضرورت موضوع. 9
1-3-اهداف پژوهشی. 11
1-3-1-هدف کلی:. 11
1-3-2-اهداف جزئی:. 11
1-4-فرضیه پژوهش. 11
1-5- تعریف متغیرهای پژوهش. 12
1-5-1-تعریف نظری. 12
1-5-2-تعریف عملیاتی. 12
فصل دوم. 14
2-1-تاریخچه ارتباط و همکاری اولیا و مربیان 15
2-2-مفهوم مشارکت. 16
2-3-انواع مشارکت. 17
2-4-موانع مشارکت اولیا در امور مدرسه. 18
2-5-موانع مشارکت اولیا از سوی مدرسه. 19
2-6-موانع مشارکت از جانب اولیا. 20
2-7-نقش والدین در پیشرفت تحصیلی فرزندان. 21
2-8-ضرورت آموزش جامعه شناختی آموزش و پرورش. 23
2-9-تاثیر ارتباط مستمر اولیا و مربیان در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 24
2-10-اهمیت نقش مشارکت خانواده ها در آموزش. 28
2-11-نقش اجتماع در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 28
2-12-تاثیر مدرسه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 31
2-13- تاثیر حضور والدین در مدرسه. 34
2-14-عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی کودک. 37
2-15-نقش مشاور در همکاری خانه و مدرسه. 39
2-16-اهمیت خانواده در تحصیل فرزندان. 45
2-17-خانواده به عنوان معلم و الگو. 45
2-18- نقش والدین در موفقیتهای تحصیلی و رفتاری فرزندان 46
2-19-باورهای والدین، موفقیّت فرزند. 50
2-20-شیوه حضور و مداخله ی والدین. 51
2-21-عوامل موثر در ترک تحصیل دانش آموزان. 53
2-22-پیشینه تحقیق. 53
فصل سوم. 58
3-1-روش تحقیق. 58
3-2-جامعه آماری. 59
3-3-نمونه آماری. 59
3-4-روش گردآوری اطلاعات. 60
3-5-روایی وپایایی پرسشنامه. 60
3-6-روش تجزیه وتحلیل داده ها. 61
فصل چهارم. 62
مقدمه. 63
آمارتوصیفی سوالات پرسشنامه. 64
آمار استنباطی. 78
فصل پنجم. 81
مقدمه. 81
5-1-خلاصه تحقیق. 82
5-2-نتیجه گیری. 83
5-3-پیشنهادات کاربردی. 84
5-4-پیشنهادات پژوهشی. 85
5-5-محدودیت ها. 86
منابع. 87
پیوست. 90
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی رشته علوم اجتماعی ( گرایش پژوهشگری )
تعداد صفحات | 210 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
هدف از این مطالعه تعیین رابطه اشتغال مادر و سبک های فرزند پروری دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان می باشد . این پژوهش یک مطالعه توصیفی و از نوع پیمایشی است که در سال 1390 انجام گرفته است .
جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان می باشد که 257 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند . ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه می باشد که از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول شامل مشخصات فردی مانند جنسیت ، سن ، کلاس ، معدل ، وضعیت اقتصادی را مورد پرسش قرار می دهد و بخش دوم سبک های فرزند پروری و حالات و رفتار کودکان را در ارتباط با اشتغال مادر مورد ارزیابی قرار می دهد . این پرسشنامه دارای 53 گویه می باشد . هر گویه به صورت یک پیوستار 5 درجه ای ( کاملا مخالف ، مخالف ، بی نظر ، موافق و کاملا موافق ) در نظر گرفته شده است و به ترتیب نمره های 1-2-3-4-5 به آن اختصاص داده شده است به جز سؤالات 2-1 ، 5-2 ، 6-2 ، 5-3 ، 3-5 و 4-6 که سؤالات معکوس پرسشنامه است .
نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که اشتغال مادر روی سبک فرزند پروری رها اثرگذار است هم چنین شیوه های فرزند پروری رها و استبدادی نیز روی رفتار کودکان اثر گذار می باشند .
بین اشتغال مادر و احساس تنهایی فرزند ، پرخاشگری و شیوه تربیتی سهل گیرانه رابطه ضعیف می باشد .
بین شیوه تربیتی اقناع گرایی و امنیت روانی فرزند ، بین شیوه تربیتی استبدادی و انزواطلبی فرزند ، بین شیوه تربیتی استبدادی و خشونت فرزند و بین شیوه تربیتی سهل گیر و احساس تنهایی فرزند رابطه معناداری وجود دارد .
بین جنس و بی ادبی نسبت به والدین هم چنین بین اشتغال مادر و تحکمی برخورد کردن والدین رابطه معناداری وجود ندارد .
بر اساس نتایج به دست آمده شیوه تربیتی اقناعی بر حسب نوع شغل متفاوت نمی باشد اما شیوه ی تربیتی استبدادی بر حسب نوع شغل متفاوت می باشد .
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات پژوهش
1 – 1 -مقدمه. 2
1- 2- بیان مسئله. 4
1 – 3 - اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5
1 – 4 - تاریخچه ورود زنان به بازار کار7
1- 5- تاریخچهاشتغالزناندرایران.. 9
1- 6 - اهداف پژوهش.... 12
1 – 6 – 1 - هدف کلی :12
1 – 6 - 2 – اهداف جزئی :12
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2- 1 – بخش اول ) اشتغال زنان.. 15
2-1-1- مقدمه. 15
2-1-2- تعریف خانواده :16
2-1-3- خاستگاه خانواده :17
2-1-4- انواع خانواده :17
2-1-5- تقسیم بندی لوپله از خانواده :18
2-1-6- کارکردهای خانواده :19
2-1-7- تعریف اشتغال :19
2-1-8- اشتغال در زنان :20
2-1-9- عوامل مؤثر بر اشتغال زنان.. 21
2-1-9-1- قوانین حمایتی :21
2-1-9-2- طرز تلقی در رفتار مدیریت :21
2-1-9-3- غیبت :22
2-1-9-4- جابه جایی زنان :22
2-1-10- اشتغال و نقش های مختلف زنان.. 23
2-1-10-1- اشتغال و نقش فرزند پروری.. 23
2-1-10-2- اشتغال ونقش تربیتی زن.. 23
2-1-10-3- اشتغال و نقش خانوادگی زنان.. 24
2-1-10-4- اشتغال زنان و نقش همسر. 24
2-1-10-5- اشتغال و کار خانگی زنان.. 25
2-1-10-6- اشتغال و توسعه اجتماعی و عوامل موثر بر آن.. 25
2-1-10- 7- اشتغال و نقش فرزندآوری زنان.. 26
2-1-11- زنوتناقضنمایخانوادهواشتغال.. 26
2-1-12- تأثیر اشتغال زنان.. 27
2-1-12-1- پیامد اقتصادی.. 28
2-1-12-2- پیامدهای خانوادگی- روانی.. 28
2-1-12-3- تأثیرات آموزشی.. 29
2-1-13- نگرش های مختلف نسبت به اشتغال زنان.. 30
2-1-13-1 موافقان اشتغال زنان.. 30
2-1-13-2- مخالفان اشتغال زنان.. 31
2-1-13-3- موافقان مشروط اشتغال زنان.. 32
2-1-14- نظریات و دیدگاه های مختلف نسبت به اشتغال زنان.. 32
2-1 – 14- 1- نظریات اقتصادی :32
2- 1 – 14- 1-1- نظریه نئوکلاسیک... 32
2 -1- 14-1-2- نظریه تجزیه شدن در بازار کار33
2- 1 –14-2- نظریات جامعه شناختی.. 34
2 – 1 – 14-2-1- نظریه نوسازی.. 34
2- 1 – 14-2 -2- نظریه های جنسیتی.. 34
2- 1- 14- 2-3- نظریات مارکسیستی.. 35
2-1-14-2-4- رویکردهای کلاسیک :38
2-1-15- مکاتب فمینیستی و رویکرد آنان به اشتغال زنان.. 39
2-1-15-1- فمینیسم مارکسیستی.. 39
2-1-15-2- فمینیسم سوسیالیسم.. 40
2-1-15-3- فمینیسم های رادیکال و لیبرال.. 42
2-1-15-4- سرمایه داری و فمینیسم.. 43
2 – 1- 16 – مطالعات مربوط به اشتغال زنان.. 44
2-2- بخش دوم ) تربیت... 49
2-2-1- تعریفتربیت... 49
2-2-2- تعریف تربیت از دیدگاه های مختلف... 49
2-2-3- مکاتب و دیدگاه های تربیتی.. 51
2-2-3-1- تعلیم و تربیت از دیدگاه زیست – محیطی.. 51
2-2-3-2- . تربیت از بعد طبیعت گرایی- آرمانی« ژان ژاک روسو». 52
2-2- 3-3- تعلیم و تربیت از دیدگاه روان شناسی.. 54
2-2-3-4- تعلیم و تربیت از دیدگاه جامعه شناسی.. 55
2-2-4- فرزندپروری.. 56
2-2-4-1 تعریففرزندپروری.. 56
2-2-4-2 شیوه های فرزند پروری.. 56
2-2-4-2-1 سبک فرزند پروری مقتدرانه ( اقناع گرایی ):59
2-2-4-2-2- سبک فرزند پروری مستبدانه :61
2-2-4-2-3- سبک فرزند پروری بدون دخالت ( بی توجه ، رها ):63
2-2- 5- حالات روحی و رفتاری کودکان.. 66
2-2-5-1- خشونت در کودکان.. 66
2-2-5-1-1- عمده ویژگی هر کودک خشونت گرا67
2-2-5-1-2- نظریاتخشونت:68
2-2-5-1-2-1- نظریهمحرومیت:68
2-2-5-1-2-2- نظریهفراگیریاجتماعی:68
2-2- 5-2- گوشه گیری در کودکان.. 72
2-2-5-2-1- تعاریفگوشهگیری.. 72
2-2-5-2-2- علایمونشانههایگوشهگیری.. 73
2-2-5-2-3- عللگوشهگیری.. 75
2-2-5-3-احساستنهاییدرکودکان.. 76
2-2-5-3-1- عواملتنهایی.. 77
2-2-5-3-2- پیامدهایتنهاییبرایکودکان :77
2-2-5-3-3- نظریههایتنهایی :78
2-2-5-4- امنیت روحی وروانی.. 79
2-3- بخش سوم ) تأثیر اشتغال مادر بر تربیت فرزند. 81
2-3-1- مفهوممادری.. 81
2-3-2- نقش مادر در تربیت... 82
2-3-3- رابطهمادر–کودک ( مبانینظریروانشناسی )83
2-3-4- اشتغال مادر و تربیت فرزندان.. 85
2-3-5- تأثیر اشتغال بر روابط مادر و فرزند. 86
2-3-6- تأثیر اشتغال مادران بر فرزندان در سال های پیش از مدرسه ( تأثیر مهد کودک بر نو باوگان )90
2-3-7- عوارض اشتغال مادر برای کودک :92
2-3-8- ناهنجاری های روانی – رفتاری فرزندان مادران شاغل.. 95
2-3-9-دیدگاهصاحبنظراندررابطهباشیوههایتربیتیفرزندان :99
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
3-1-مقدمه. 104
3 – 2 -متغییرهای تحقیق.. 105
3 -3-تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم.. 105
3 – 4 - فرضیه های پژوهش.... 111
3 – 5 - روش تحقیق (روش اجرای تحقیق )112
3 – 6 -روش های جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق.. 113
3 – 7 - جامعه آماری تحقیق.. 115
3 – 8 - برآورد حجم نمونه تحقیق.. 116
3 – 9 -روش نمونه گیری تحقیق.. 116
3 – 10 - ابزارهای اندازه گیری تحقیق ( مشخصات پرسشنامه ها )116
3 – 11 - روایی ابزارهای اندازه گیری تحقیق.. 117
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه. 120
4-2-بخش اول : آمار توصیفی.. 120
4-2-1- توصیف متغیرهای شناسایی بر اساس جدول و نمودار120
4-2-2- توصیف مفهوم و ابعاد بر اساس جداول و نمودار127
4-3- بخش دوم : آمار استنباطی.. 147
4-3-1- بررسی فرضیات پژوهش.... 147
4-3-2-رگرسیون.. 167
4-3-3- تحلیل مسیر. 169
نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه. 174
5-2- نتایجحاصلشدهازمیزانرواییهریکازمفاهیم :175
5- 3- نتایجتوصیفمفاهیم.. 176
5-4- نتایجتحلیلهایدومتغیره :177
5-5- نتایجتحلیلهایچندمتغیره :178
5-6- توصیه ها و پیشنهادات :179
5- 7- محدودیت ها ، مشکلات و موانع تحقیق.. 182
پیوست ها183
فهرست منابع :188
فهرست جداول
جدول شماره ( 4-2-1) : توصیف پاسخگویان بر حسب جنس.... 120
جدول شماره ( 4-2-2-) : توصیف پاسخگویان بر حسب سن.. 121
جدول شماره( 4 -2 -3) : توصیف پاسخگویان برحسب کلاس.... 123
جدول شماره ( 4 -2- 4 ) : توصیف پاسخگویان بر حسب معدل.. 123
جدول شماره ( 4 – 2 -5 ) : توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اقتصادی خانواده124
جدول شماره ( 4-2-6) : توصیف پاسخگویان بر حسب اشتغال مادر125
جدول شماره ( 4 – 2 -7 ) : توزیع پاسخگویان بر حسب نوع شغل مادر125
جدول شماره ( 4-2-8 ) : توصیف پاسخگویان بر حسب سابقه شغلی مادر126
جدول شماره (4-2-9) : توصیف پاسخگویان بر حسب میزان ساعت کار مادر126
جدول شماره (4-2-10) : توصیف شاخص های بعد امنیت... 127
جدول شماره(4-2-11) : توصیف بعد امنیت روانی.. 128
جدول شماره (4-2-12 ) : توصیف شاخص های بعد تنهایی.. 129
جدول شماره(4-2-13) : توصیف بعد تنهایی.. 130
جدول شماره (4-2-14 ) : توصیف شاخص های بعد انزوا طلبی.. 131
جدول شماره(4-2-15) : توصیف بعد انزوا طلبی.. 132
جدول شماره (4-2-16 ) : توصیف شاخص های بعد خشونت... 134
جدول شماره(4-2-17) : توصیف بعد خشونت... 135
جدول شماره (4-2-18) : توصیف مفهوم حالات و رفتار کودکان.. 136
جدول شماره (4-2-19) : توصیف ابعاد و مفهوم رفتار کودکان بر حسب مقیاس جدید. 138
جدول شماره (4-2-20 ) : توصیف شاخص های مفهوم رها139
جدول شماره(4-2-21) : توصیف مفهوم شیوه فرزند پروری رها140
جدول شماره (4-2-22 ) : توصیف شاخص های مفهوم استبدادی.. 141
جدول شماره(4-2-23) : توصیف مفهوم شیوه فرزند پروری استبدادی.. 142
جدول شماره (4-2-24 ) : توصیف شاخص های مفهوم اقناعی.. 144
جدول شماره(4-2-25) : توصیف مفهوم شیوه فرزند پروری اقناعی.. 145
جدول شماره ( 4-3-1) رتبه احساس تنهایی بر حسب اشتغال مادر147
جدول شماره (4-3-2): آزمون S - K برای نورمال بودن متغیر تنهایی در جامعه مورد بررسی.. 148
جدول شماره (4-3-3) : آزمون Eta برای بررسی رابطه ی اشتغال مادر و تنهایی فرزند. 148
جدول شماره (4-3-4): رتبه خشونت بر حسب اشتغال مادر149
جدول شماره (4-3-5 ): آزمون S - Kبرای نورمال بودن متغیرپرخاشگری در جامعه مورد بررسی.. 150
جدول شماره (4-3-6) : آزمون Eta برای بررسی رابطه ی اشتغال مادر و پرخاشگری فرزند. 150
جدول شماره (4-3-7): رتبه امنیت روانی بر حسب شیوه تربیتی اقناع گرایی.. 151
جدول شماره (4-3-8 ): آزمون S - K برای نورمال بودن متغیرهای اقناع گرایی و امنیت روانی.. 152
جدول شماره (4-3-9) : آزمون پیرسون برای تعیین رابطه ی سبک فرزند پروری اقناعی و امنیت روانی فرزند. 152
جدول شماره (4-3-10): رتبه انزواطلبی بر حسب شیوه تربیتی استبدادی.. 153
جدول شماره (4-3-11 ): آزمون S - K برای نورمال بودن متغیرهای استبدادگرایی و انزواطلبی فرزن.. 153
جدول شماره (4-3-12 ) : آزمون پیرسون برای تعیین رابطه ی سبک فرزند پروری استبدادی فرزند. 154
جدول شماره ( 4-3-13) رتبه شیوه تربیتی رها بر حسب اشتغال مادر154
جدول شماره (4-3-14 ): آزمون S - K برای نورمال بودن متغیر شیوه تربیتی سهل گیر در جامعه بررسی.. 155
جدول شماره (4-3-15) : آزمون Eta برای بررسی رابطه ی اشتغال مادر وشیوه تربیتی سهل گیر ( رها )155
جدول شماره (4-3-16 ) : رتبه فرزند پروری استبدادی بر حسب میزان ساعات کار مادر156
جدول شماره (4-3-17) : آزمون Etaبرای بررسی رابطه ی میزان ساعات کار مادر با شیوه تربیتی استبدادی.. 157
جدول شماره ( 4-3-18): رتبه امنیت روانی بر حسب اشتغال مادر157
جدول شماره (4-3-19) : آزمون Eta برای بررسی رابطه ی اشتغال مادر و امنیت روانی فرزند. 158
جدول شماره (4-3-20) : رتبه خشونت بر حسب شیوه تربیتی استبدادی.. 158
جدول شماره (4-3-21) : آزمون پیرسون برای تعیین سبک فرزند پروری استبداد گرایی با خشونت فرزند. 159
جدول شماره (4-3-22) : میزان فراوانی گویه های جنس و بی ادبی نسبت به والدین.. 159
جدول شماره (4-3-23 ): آماره خی دو برای تعیین رابطه بین جنس و بی ادبی نسبت به والدین.. 160
جدول شماره ( 4-3-24 ): رتبه احساس تنهایی فرزند بر حسب شیوه تربیتی رها160
جدول شماره (4-3-25) : آزمون پیرسون برای تعیین رابطه ی سبک فرزند پروری احساس تنهایی فرزند. 161
جدول شماره ( 4-3-26) : میزان فراوانی گویه های اشتغال مادر و تحکمی برخورد کردن والدین با فرزندان .161
جدول شماره (4-3-27) : آماره خی دو برای تعیین رابطه بین اشتغال مادر و تحکمی برخورد کردن والدین.. 162
جدول شماره ( 4-3-28 ) : رتبه فرزند پروری اقناعی بر حسب نوع شغل مادر162
جدول شماره (4-3-29): آزمون S- K برای نورمال بودن متغیر شیوه تربیتی اقناعی در جامعه مورد بررسی.. 163
جدول شماره (4-3-30) : آزمون کروسکال والیز برای تعیین متفاوت بودن شیوه اقناعی بر حسب نوع شغل.. 163
جدول شماره (4-3-31) : تعداد ، میانگین وانحراف معیار شیوه تربیتی استبدادی و نوع شغل.. 164
جدول شماره (4-3-32) : آزمون F برای تعیین متفاوت بودن شیوه تربیتی استبدادی برحسب نوع شغل.. 164
جدول شماره (4-3-33) : آزمون Tukey برای تعیین متفاوت بودن شیوه تربیتی استبدادی بر حسب نوع شغل.. 165
جدول شماره (4-3-34) : آزمون Tukey برای تعیین متفاوت بودن شیوه تربیتی استبدادی بر حسب نوع شغل.. 166
جدول شماره (4-3-34) : رگرسیون چند متغیره برای تعیین اثرگذاری متغیرهای مستقل بر وابسته. 167
جدول شماره (4-3-35) : تعیین مدل برای بررسی میزان اثرگذاری متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته. 167
جدول شماره (4-3-36) : معناداربودن رگرسیون .168
جدول شماره (4-3-37) : تعیین عوامل اثرگذار بر سرمایه ی اجتماعی از طریق روش اینتر. 168
جدول شماره (4-3-38) : بررسی متغیرهای اثرگذار بر حالات و رفتار کودکان.. 169
جدول شماره (4-3-39) : تعیین متغیرهای اثرگذار برشیوه تربیتی رها170
جدول شماره (4-3-40) : تعیین متغیرهای اثرگذار برشیوه تربیتی استبدادی.. 171
جدول شماره (4-3-41) : تعیین متغیرهای اثرگذار برشیوه تربیتی اقناعی.. 171
جدول شماره (4-3-42) : میزان تأثیر مستقیم ، غیرمستقیم کل متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته ی حالات و رفتار کودکان 172
فهرست نمودار و اشکال
نمودارشماره (4-2-1)توصیف پاسخگویان بر حسب جنس :121
نمودار شماره ( 4-2-2-) : توصیف پاسخگویان بر حسب سن.. 122
نمودار شماره ( 4 –2-3) توصیف پاسخگویان بر حسب وضعیت اقتصادی خانواده :124
نمودار شماره (4-2-4): توصیف بعد امنیت روانی.. 128
نمودار شماره ( 4-2-5 ) : توصیف بعد تنهایی.. 130
نمودار شماره ( 4-2-6 ) : توصیف بعد انزواطلبی.. 133
نمودار شماره ( 4-2-7 ) : توصیف بعد خشونت... 136
نمودار شماره ( 4-2-8 ) : توصیف مفهوم رفتار کودکان.. 137
نمودار شماره ( 4-2-9 ) : توصیف مفهوم شیوه فرزند پروری رها140
نمودارشماره (4-2-10) توصیف مفهوم شیوه فرزندپروری استبدادی.. 142
نمودارشماره (4-2-11) توصیف مفهوم شیوه فرزندپروری اقناعی.. 145
شکل (4 -1 ) : مدل نظری و مفهومی عوامل مؤثر بررفتار و حالات کودکان.. 169
شکل 4-2 : مدل تجربی عوامل مؤثر بر حالات و رفتار کودکان.. 172
در پژوهش حاضر، رابطه بین یادگیری سازمانی و نوآوری دانشگاهی در مراکز آموزش عالی بررسی شد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
در پژوهش حاضر، رابطه بین یادگیری سازمانی و نوآوری دانشگاهی در مراکز آموزش عالی بررسی شد. روش این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است که به شیوه پیمایشی اجرا گردیده و جامعه آماری آن، شامل کلیه اساتید سه مرکز آموزش عالی بودند. از جامعه آماری پژوهش، 275 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم جامعه از طریق فرمول کوکران جهت مطالعه انتخاب گردید. ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه "یادگیری سازمانی" و "نوآوری دانشگاهی" بود که برای برآورد روایی آنها از روش تحلیل محتوایی و اعتبار پرسشنامه های یادگیری سازمانی و نوآوری دانشگاهی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 93/0 و 95/0 بدست آمد. درتجزیه تحلیل داده های پژوهش از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون T، آزمون F، تحلیل عاملی و ضریب هبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین رهبری مشارکتی و نوآوری دانشگاهی ارتباط معنی داری وجود دارد. همچنین بین چشم انداز مشترک و نوآوری دانشگاهی همبستگی معنی داری مشاهده شد. علاوه بر آن بین فرهنگ سازمانی و نوآوری دانشگاهی هم ارتباط معنی داری به دست آمد. همچنین، ضرایب همبستگی نشان داد که بین کار و یادگیری تیمی، روش تفکر سیستمی و توسعه شایستگی کارکنان با نوآوری دانشگاهی ارتباط معنی داری وجود دارد. سرانجام یافته ها نشان داد که بین ابعاد یادگیری سازمانی و ابعاد نوآوری سازمانی در مراکز آموزش عالی مورد مطالعه، همبستگی بالا و معنی داری وجود دارد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
پیشینه پژوهش
یادگیری سازمانی
نوآوری
روش پژوهش
یافته های پژوهش
رابطه بین ابعاد یادگیری سازمانی و ابعاد نوآوری سازمانی
تحلیل عاملی متغیرهای پژوهش
رگرسیون چند متغیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادها
منابع
از سال 1877م که نخستین آنتن ساده توسط هرتز ساخته شد نظریه طراحی آنتن ها به سرعت پیشرفت کرده است و این پیشرفت ادامه دارد، با توجه به اینکه آنتن ها جزئی از یک سیستم مخابراتی الکترونیکی هستند، بایستی تکنولوژیست ها و مهندسین برق الکترونیک در این زمینه دانش کافی داشته باشند امید است در این مقال اندک که در زیر به اجمال عنوان فصول آن را خواهیم آورد، قدمی
تعداد صفحات | 80 |
حجم | 2 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | شبکه های کامپیوتری |
از سال 1877م که نخستین آنتن ساده توسط هرتز ساخته شد. نظریه طراحی آنتن ها به سرعت پیشرفت کرده است و این پیشرفت ادامه دارد، با توجه به اینکه آنتن ها جزئی از یک سیستم مخابراتی الکترونیکی هستند، بایستی تکنولوژیست ها و مهندسین برق الکترونیک در این زمینه دانش کافی داشته باشند. امید است در این مقال اندک که در زیر به اجمال عنوان فصول آن را خواهیم آورد، قدمی هر چند کوچک در این راه برداشته باشیم .
در این پایان نامه، در ابتدا و در فصل اول به معرفی مقدم های درباره ی آنتن ها و معرفی آنها میپردازیم. در فصل بعدی به انواع آنتنها را معرفی مینمائیم. در این فصل تمرکز اصلی بر روی آنتنهای آرایه ای میباشد. برای این منظور ساختار این آنتنها را مورد بررسی قرار داده و ویژگیها و کاربردهای این نوع از آنتنهای را مورد بررسی قرار میدهیم.
در فصل سوم، پارامترهای مهم در طراحی آنتن های آرایه ای را مورد بررسی قرار میدهیم. برای این منظور به توضیح کامل و جامع این پارامترها میپردازیم.
در فصل چهارم شبیه سازی آنتن های آرایه ای را در نرم افزار HFSS مورد بررسی قرار میدهیم. در این فصل روند کامل این شبیه سازی را ارائه داده و نتایج را مورد بررسی قرار میدهیم.
در فصل پنجم نیز از بحث حاضر نتیجه گیری میکنیم. در این فصل سعی میکنیم که نتایج مطلوب این آنتن ها را ارائه دهیم.
فهرست مطالب
فصل اول.. 8
مقدمه-معرفی آنتن ها8
روش انجام تحقیق :9
مبانی آنتن:10
فصل دوم. 21
معرفی آنتن های آرایه ای.. 21
فرکانسهای مخابراتی.. 22
باندهای فرکانسی.. 22
آنتن های آرایه فازی:25
اصول آرایه فازی:26
ترکیبات آرایه فازی:27
محاسبه ی خروجی آرایه چهار نقطه ای:28
هدایت بیم:28
مقایسه ی تغذیه گرهای موازی و متوالی:29
انواع phase shifter :30
پارامترهای آنتن آرایه فازی:35
نمودار پرتو افکنی آنتن ها:35
دستگاه مختصات نمایش نمودار پرتو افکنی:35
نمودار پرتو افکنی سه بعدی و دو بعدی :36
نمودار پرتو افکنی درفضای آزاد و در مجاورت زمین :39
نمودار پرتو افکنی آنتن فرستنده و گیرنده:39
جهت دهندگی آنتن ها:40
پهنای شعاع و پهنای شعاع نیم توان:41
شعاع های فرعی آنتن ها:42
مقاومت پرتو افکنی آنتن:43
امپدانس ورودی آنتن :43
سطح موثر یا سطح گیرنده آنتن ها:44
طول موثر آنتن:45
پهنای نوار فرکانس آنتن ها:46
پلاریزاسیون آنتن ها:47
پلاریزاسیون خطی:47
پلاریزاسیون دایره ای :48
پلاریزاسیون بیضوی:49
آرایههای آنتن:49
ضریب آرایه برای آرایه های خطی:49
آرایه های خطی با فاصله گذاری یکسان و تحریک یکنواخت:51
عبارت ضریب آرایه:51
پویش تابه اصلی و پهنای تابه:54
آرایه سر آتش عادی:57
آرایه سر آتش هانسن – وودیارد. 58
انواع آرایه ها:59
آرایه های خطی:60
آرایه های مسطح:60
ویژگیهای آرایه فازی:62
تکنولوژی شیفت دهنده فاز:63
تکنولوژی شیفت دهنده ی فاز دیالکتریک ولتاژ:64
فصل چهارم. 65
شبیه سازی آنتن آرایه ی در نرم افزار HFSS. 65
روند طراحی در نرم افزار HFSS:66
نتایج شبیه سازی:72
فصل پنجم.. 76
نتیجه گیری.. 76
مراجع:79
پروژه تحقیقاتی جهت اخذ درجه کارشناسی رشته مدیریت همراه با پرسشنامه و کار آماری
تعداد صفحات | 101 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
هدف از این پژوهش بررسی نوع نگرش اعضای اتاق بازرگانی نسبت به عملکرد کارکنان اتاق بازرگانی است.روش مورد استفاده توصیفی استنباطی است. جامعه آماری کلیه خریداران، واردکنندگان و صادرکنندگان کالاهای خرید و فروش شده در اتاق بازرگانی و نمونه آماری 180 نفر از اعضا اتاق بازرگانی است که به صورت نمونه گیری تصادفی در نظر گرفته ایم. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد بررسی نگرش اعضای اتاق بازرگانی نسبت به عملکرد سازمان(اتاق بازرگانی) با 29 گویه است.نتایج آماری نشان داد که نگرش اعضای اتاق بازرگانی نسبت به عملکرد کارکنان اتاق بازرگانی مثبت است. پاسخگویان نسبت به توضیحات،راهنمایی ها،تلاش ها،عدالت رویه ای،عدالت توزیعی و همدردی کارکنان اتاق بازرگانی نظر مثبت دارند و از این نظر از عملکرد کارکنان راضی هستند. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات از تحقیقات میدانی و کتابخانه ای و پرسشنامه استفاده شده است.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- مقدمه2
1-2- بیان مسئله2
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش3
1-4- اهداف پژوهش4
1-4-1- هدف اصلی4
1-4-2- اهداف جزئی4
1-5- فرضیات پژوهش4
1-5-1- فرضیه اصلی4
1-5-2- فرضیات جزئی4
1-6- سوالات پژوهش5
1-6-1- سوال اصلی5
1-6-2- سوالات فرعی5
1-7- قلمرو پژوهش:5
1-7-1- قلمرو موضوعی:5
1-7-2- قلمرو زمانی:5
1-7-3- قلمرو مکانی:5
1-8- چارچوب نظری پژوهش5
1-9- تعریف واژه ها و اصطلاحات6
1-10- متدولوژی تحقیق5
1-11- جامعه و نمونه آماری تحقیق6
1-11-1- جامعه آماری6
1-11-2- نمونه آماری6
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه8
2-2- پیشینه و تاریخچه8
2-3- ادبیات پژوهش8
2-3-1- تعریف مشتری:8
2-3-2- نیازها و انتظارات مشتری:9
2-3-3- رضایت مشتری:10
2-3-4- مدیریت ارتباط با مشتری10
2-3-5- انواع روش های مشتری مداری11
2-3-6- چالشهای اجرایی12
2-3-7- مزایای بکارگیری سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری12
2-3-8- چگونه CRM خود می تواند سود آور باشد؟12
2-3-9- دلایل حرکت سازمانها به سوی سرمایه گذاری بر مدیریت ارتباط با مشتری13
2-3-10- تجارب سنتی بازاریابی در سازمانها13
2-3-11- چارچوب گارتنر13
2-3-12- رضایت مشتری چیست؟15
2-3-13- رضایت مشتری چه اثری در کسب و کار یک عرضه کننده دارد؟15
2-3-14- اندازه گیری رضایت مشتری(CSM)15
2-3-15- چگونگی تحلیل نیاز مشتری17
2-3-16- ارزش از دیدگاه مشتری18
2-3-17- مبانی و اصول مشتری مداری در اسلام19
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- مقدمه30
3-2- روش پژوهش30
3-3- جامعه آماری30
3-4- حجم نمونه و نمونه گیری30
3-5- نحوه گردآوری داده ها31
3-6- ابزار پژوهش31
3-7- روش گردآوری داده ها32
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها32
3-9- روایی و پایایی پرسشنامه ها33
3-10- تجزیه و تحلیل داده های پژوهش34
3-11- بررسی عوامل دموگرافیک بر روی متغیر های تحقیق34
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها35
4-1- مقدمه36
4-2- تحلیل توصیفی37
4-2-1- تحلیل توصیفی سوالات40
4-3- تحلیل استنباطی69
4-3-1- متغیرهای دموگرافیک69
4-3-2- فرضیه های تحقیق73
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه76
5-2- نتیجه گیری از فرضیه ها76
5-3- یافته های پژوهش77
5-4- محدودیت های پژوهش77
5-4-1- محدودیت در دسترس پژوهشگر77
5-4-2- محدودیت غیر دسترس پژوهشگر78
5-5- پیشنهادات78
5-5-1- پیشنهادات پژوهش:78
5-5-2- پیشنهادات به محققان بعدی78
5-5-3- پیشنهادات کاربردی78
پیوســـت ها
پرسشنامه80
جداول برنامه SPSS82
منابع و مآخذ88
فهرست جداول
جدول 4.1: تحلیل توصیفی سن37
جدول 4.2: توزیع فراوانی جنسیت38
جدول 4.3: توزیع فراوانی زمینه فعالیت38
جدول 4.4: توزیع فراوانی سطوح تحصیلات38
جدول 4.5: تحلیل توصیفی نگرش مراجعه کنندگان39
جدول 4.6: تحلیل توصیفی مقایسه نگرش زنان و مردان40
جدول 4.7: تحلیل توصیفی سوال یک40
جدول 4.8: تحلیل توصیفی سوال دو41
جدول 4.9: تحلیل توصیفی سوال سه42
جدول 4.10: تحلیل توصیفی سوال چهار43
جدول 4.11: تحلیل توصیفی سوال پنج44
جدول 4.12: تحلیل توصیفی سوال شش45
جدول 4.13: تحلیل توصیفی سوال هفت46
جدول 4.14: تحلیل توصیفی سوال هشت47
جدول 4.15: تحلیل توصیفی سوال نه48
جدول 4.16: تحلیل توصیفی سوال ده49
جدول 4.17: تحلیل توصیفی سوال یازده50
جدول 4.18: تحلیل توصیفی سوال دوازده51
جدول 4.19: تحلیل توصیفی سوال سیزده52
جدول 4.20: تحلیل توصیفی سوال چهارده53
جدول 4.21: تحلیل توصیفی سوال پانزده54
جدول 4.22: تحلیل توصیفی سوال شانزده55
جدول 4.23: تحلیل توصیفی سوال هفده56
جدول 4.24: تحلیل توصیفی سوال هجده57
جدول 4.25: تحلیل توصیفی سوال نوزده58
جدول 4.26: تحلیل توصیفی سوال بیست59
جدول 4.27: تحلیل توصیفی سوال بیست و یک60
جدول 4.28: تحلیل توصیفی سوال بیست و دو61
جدول 4.29: تحلیل توصیفی سوال بیست و سه62
جدول 4.30: تحلیل توصیفی سوال بیست و چهار63
جدول 4.31: تحلیل توصیفی سوال بیست و پنج64
جدول 4.32: تحلیل توصیفی سوال بیست و شش65
جدول 4.33: تحلیل توصیفی سوال بیست و هفت66
جدول 4.34: تحلیل توصیفی سوال بیست و هشت67
جدول 4.35: تحلیل توصیفی سوال بیست و نه68
جدول 4.36: مقایسه نگرش بر اساس گروه سنی69
جدول 4.37: مقایسه نگرش بر اساس جنسیت70
جدول 4.38: مقایسه نگرش بر اساس زمینه فعالیت70
جدول 4.39: مقایسه نگرش بر اساس تحصیلات71
جدول 4.40: مقایسه نگرش بر اساس رشته تحصیلی72
جدول 4.41: بررسی رابطه عدالت رویه ای و عملکرد73
جدول 4.42: بررسی رابطه عملکرد و توضیح و تلاش73
جدول 4.43: بررسی رابطه عملکرد و رفتار مودبانه74
جدول 4.44: بررسی رابطه عدالت توزیعی و عملکرد74
فهرست نمودارها
نمودار 4.1: نمودار هیستوگرام سن37
نمودار 4.2: نمودار هیستوگرام امتیاز نگرش39
نمودار 4.6: نمودار فراوانی سوال چهار43
نمودار 4.7: نمودار فراوانی سوال پنج44
نمودار 4.8: نمودار فراوانی سوال شش45
نمودار 4.9: نمودار فراوانی سوال هفت46
نمودار 4.10: نمودار فراوانی سوال هشت47
نمودار 4.11: نمودار فراوانی سوال نه48
نمودار 4.12: نمودار فراوانی سوال ده49
نمودار 4.13: نمودار فراوانی سوال یازده50
نمودار 4.14: نمودار فراوانی سوال دوازده51
نمودار 4.15: نمودار فراوانی سوال سیزده52
نمودار 4.16: نمودار فراوانی سوال چهارده53
نمودار 4.17: نمودار فراوانی سوال پانزده54
نمودار 4.18: نمودار فراوانی سوال شانزده55
نمودار 4.19: نمودار فراوانی سوال هفده56
نمودار 4.20: نمودار فراوانی سوال هجده57
نمودار 4.21: نمودار فراوانی سوال نوزده58
نمودار 4.22: نمودار فراوانی سوال بیست59
نمودار 4.23: نمودار فراوانی سوال بیست و یک60
نمودار 4.24: نمودار فراوانی سوال بیست و دو61
نمودار 4.25: نمودار فراوانی سوال بیست و سه62
نمودار 4.26: نمودار فراوانی سوال بیست و چهار63
نمودار 4.27: نمودار فراوانی سوال بیست و پنج64
نمودار 4.28: نمودار فراوانی سوال بیست و شش65
نمودار 4.29: نمودار فراوانی سوال بیست و هفت66
نمودار 4.30: نمودار فراوانی سوال بیست و هشت67
نمودار 4.31: نمودار فراوانی سوال بیست و نه68