توضیحات:
گزارش کارآموزی رشته برق، در شرکت نیرو ترانس سپاهان، در قالب فایل word و در حجم 20 صفحه.
بخشی از متن:
با توجه نوع عمل این شرکت، فعالیت بیشتر بصورت مونتاژ کردن یک ترانس است یعنی به برطرف کردن مشکلات یک ترانسفورماتور که می تواند انواع داشته باشد می پردازند. و ترانس را تعمیر می کنند. که فرایند عمل کرد تعمیر یک ترانس به این صورت است که ابتدا درب ترانس را باید باز کنیم. که این کار با شروع کردن پیچهای درب ترانس آغاز می شود. لازم به ذکر است در هنگام باز کردن و بلند کردن درب ترانس بوسیله چرخ بالابر نباید لاستیک درب آن از بدنه جدا شود.
بعد از جدا کردن درب باید بدنه را از قسمت درونی جدا کنیم و بیشتر مشکلات یک ترانس در هسته و سیم پیچ آن است و خیلی کم پیچ پیش می آید قسمتهای دیگر ترانس مانند سری و پره و کفی مشکل داشته باشد. بعد از جدا کردن قسمت داخلی شروع به انجام فعالیت و مونتاژ می کنیم (تخریب) که این فعالیت تخریب بوسیله تکنسین جوشکار یا جوشکار تجربی انجام می شود که نوع استفاده از فرایند جوشکاری از نوع اکسی استیلن است. بعد از عملیات تخریب با توجه به نگاهی که به سیستم می کنند متوجه مشکل آن می شوند که بطور معمول مشکل در سیم پیچ است.
فهرست مطالب:
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
تاریخچه سازمان
نوع محصولات تولیدی خدماتی واحد صنعتی
امور جاری و امور آینده در دست اقدام
نوع قطعاتی که جوشکاری یا مورد مصرف هستند
شرح مختصری از فرایند تولید یا خدمات
مشخصات دستگاههای جوش
مشخصات مواد مصرفی
نام مشتریان شرکت
توضیحات:
گزارش کارآموزی مکانیک؛ در نمایندگی مجاز سایپا، در
قالب فایل word و در حجم 18 صفحه.
مقدمه:
امروزه موتورهای خودروها و سیستمهای جانبی آن به صورت یک قوای
محرکه پیچیده دائماً در حال تغییر،تحول و بهینه شدن می باشد. در این راستای این تغییرات
روشهای تست و عیب یابی موتور خودروها در حال تغییر و تحول می باشد و همین امر باعث
بوجود ابزارهای جدیدی برای عیب یابی دقیق و متناسب با تکنولوژی روز موتورهای احتراقی
داخلی می باشد. یکی از مهمترین این ابزارها دستگاه اسیلوسکوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) می باشد .
اسکوپ تعمیرگاهی که عموماُ ((اسکوپ )) نامیده می شود در واقع
یک ولتمتر عینی (Visual
Voltmeter) می باشد ولی برخلاف ولتمترها
که عقربه آنها به کندی حرکت می کند و مقدار ولتاژ را نشان می دهد اسکوپ مقادیر لحظه
ای ولتاژ را روی لامپ تصویر به صورت منحنی گرافیکی نشان می دهد که به این منحنی الگو
می گویند .
به عبارت دیگر اسکوپ وسیله ای است که تغییرات ولتاژ را بر حسب
زمان نشان می دهد که محور افقی X آن
جهت نمایش حرکت شفت دلکو بر حسب درجه یا درصد و یا نمایش زمان واقعی که بر حسب میلی
ثانیه است ، می باشد.
فهرست مطالب:
مقدمه
سیستم جرقه پلاتینی
اتصالات مهم دستگاه اسکوپ
کلیدهای کنترلی دستگاه اسکوپ
تشریح الگوی ثانویه در سیستم جرقه پلاتینی
ناحیه آتش ثانویه
ناحیه میانی ثانویه
ناحیه دوال Dwellثانویه
ناحیه احتراق اولیه
ناحیه میانی اولیه
ناحیه دوال اولیه
توضیحات:
گزارش کارآموزی مکانیک، در نمایندگی سایپا یدک، در
قالب فایل word و در حجم 62 صفحه.
مقدمه:
بازرگانی سایپا یدک به عنوان بازوی خدمات بعد از فروش محصولات
سایپا در سال ۱۳۷۰ تاسیس گردید و فعالیت خود را از ابتدای سال ۱۳۷۱ آغاز نمود ماموریت
اصلی این شرکت ایجاد بستری تجاری – فنی است تا از رهگذر آن خریداران محصولات سایپا
بتوانند بهترین خدمات مورد لزوم را در شرایط و هر مکانی استفاده نمایند و از انتخاب
خود همیشه راضی باشند .
اصل مشتری مداری شعاری است که بر پایه آن کلیه روابط و تشکیلات
این شرکت بنا شده است . مرکز نظر سنجی شرکت سایپا یدک که اولین مرکز نظر سنجی در صنعت
خودرو ایران می باشد در سال ۱۳۷۵ تاسیس شد و در جهت ارتباط مستقیم با دارندگان خودروهای
سایپا و دریافت پیشنهادات و انتقادات آنها و سنجش رضایت مشتریان پایه گذاری گردیده
است .
سیستم گردش اطلاعات این شرکت کاملاً مکانیزه می باشد به طوری
که با پذیرش خودرو در عوامل مجاز در اقصی نقاط کشور اطلاعات مربوط به نقایص خودرو و
نیز قطعات یدکی به واحد گارانتی شرکت منعکس می گردد و در این مرحله سیستم بازرگانی
اقدام به صدور فاکتور و قبض حواله انبار جهت ارسال قطعات به عوامل مجاز می کند وجود
چنین سیکل مکانیزه و شبکه رایانه ای بین شرکت سایپا یدک و عوامل مجاز باعث تسریع در
امر خدمات رسانی و به دنبال آن رضایت مندی مشتریان شده است شرکت سایپا یدک برای رفاه
مشتریان با فراهم نمودن قطعات استاندارد مورد تائید شرکت سایپا اقدام به ارائه قطعات
یدکی از طریق نمایندگی های فروش قطعات کرده است که عرضه قطعات در خارج از نمایندگی
های مجاز را به عهده دارند .
فهرست مطالب:
مقدمه
سیستم سوخت رسانی
علت فیلر گیری سوپاپ ها
تعمیر سوپاپ و سر سیلندر موتور
چرخ دنده های جلو موتور و طرز تنظیم آنها
تعمیر شاتون، میل لنگ و یاتاقانها
تراش ثابت ها
توضیحات:
گزارش کارآموزی مکانیک، در نمایندگی سایپا مبارکه،
در قالب فایل word و در حجم 43 صفحه.
بخشی از متن:
نمایندگی مجاز سایپا مبارکه یکی از نمایندگی مجاز سایپا است
که در شهر مبارکه بلوار نیکبخت واقع شده است این نمایندگی در سال 1379 بوسیله شخصی
به نام اعظم پناه تاسیس شد و دارای 1050متر مربع مساحت و با سرمایه ای اولیه حدود
200 میلیون تومان (که البته هم اکنون برای تاسیس نمایندگی مجاز سایپا باید سرمایه ای
حدود 300 میلیون تومان شخصص موسس داشته باشد )تاسس شد . این مرکز در بدو تاسیس با
10 نفر پرسنل شروع به کار کرده است و بنا به گفته موسس آن هدف از تاسیس این مرکز اولا
ً خدمت به مردم و ثانیاً نبود نمایندگی مجاز سایپا در این شهر بوده است این مرکز در
روز حدوداً 8 ساعت باز بوده (جز موارد استثنا) و در روزهای تعطیل رسمی هم این مرکز
تعطیل می باشد .
فهرست مطالب:
نمایندگی مجاز سایپا مبارکه
نمودار سازمانی تشکیلات
سیستم سوخت رسانی بنزینی
علائم سوختگی واشر سر سیلندر
علائم تاب برداشتن سر سیلندر
دلایل کمپرس در قسمتهای موتور
میل لنگ
قطعات میل سوپاپ
نقطه تایمینگ
انواع سوپاپ
علت فیلر گیری سوپاپ ها
موتور دیزل
دلایل دل زدن کلاچ
صدای غیر عادی در گیربکس
قطعات اصلی گاردان
سیستم جرقه الکتریکی
کویل
دلکو
استارت
دینام
آفتامات
سیستم سوخت رسانی بنزینی
علائم مخلوط شدن روغن و بنزین
کاربراتور
سیستم خنک کننده و روغن کاری
سیستم روغنکاری
سیستم ترمز - فرمان و تعلیق
تاریخچه سیستم ترمز ABS
سیستم ABS چیست؟
اصول کارکرد ABS
سنسورهای سرعت چرخ
نمایندگی مجاز سایپا مبارکه
توضیحات:
گزارش کارآموزی رشته برق؛ در شرکت برق مهندسی ساتراپ
صنعت، در قالب فایل word و در حجم 32 صفحه.
فهرست مطالب:
عایقهای الکتریکی
اضافه گرمایش مجاز درهادیهای تجهیزات الکتریکی
ژنراتورهای سنکرون
راه اندازی مجدد موتورها پس از برگشت ولتاژ
شرایط غیرنرمال درکار موتورهای ونحوه رفع عیب در آنها
بهره برداری و نگهداری از ترانس ها و اتو ترانس ها
خنک کردن ترانسفورماتورها و نگهداری از سیستم های خنک کننده
بخشی از متن:
عایقهای الکتریکی
اصولاً قسمتهای عایق ماشینهای الکتریکی ، ترانسفورماتور ها ،خطوط
هوایی و غیره به صورتی طراحی می شود که بتوانند به طور مداوم تحت ولتاژ معینی کارکرده
و ضمناً قدرت تحمل ضربه های ولتاژ را در لحظات کوتاه داشته باشند .
هر نوع تغییرات ناگهانی و شدید در شرایط کاری شبکه، موجب ظهور
جهشها یا پالسهای ولتاژ می شود . برای مثالمی توان اضافه ولتاژ های ناشی از قطع و یا
وصل بارهای زیاد به طور یکجا ، جریانهای اتصال کوتاه ، تغییر ناگهانی مدار و غیره رانام
برد.
رعد و برق نیز هنگامی که روی خطوط شبکه تخلیه شود ، باعث ایجاد پالسهای فشار قوی با دامنه زیاد و زمان کم می شود.
لذا عایق های موجوددر ماشینهای الکتریکی و تجهیزات فشار قوی
باید از نظر استقامت در مقابل این نوع پالسها نیز طبقه بندی شده و مشخص شوند . عایقهای
الکتریکی با گذشت زمان نیز در اثر آلودگی و جذب رطوبت فاسد شده و خاصیت خود را از دست
می دهند .
در مهندسی برق سطوح مختلفی از مقاومت عایقی تعریف شده است که
هر کدام بایستی در مقابل ولتاژ معینی استقامت نمایند . (ولتاژ دائمی و ولتاژ لحظه ای
هر کدام به طور جداگانه مشخص می شوند )و البته طبیعی است که ازدیاد ولتاژ بیشتر از
حد مجاز روی عایق باعث شکست آن می شود . در عمل دو نوع شکست برای عایق ها می توان باز
شناخت ،حرارتی و الکتریکی .زمانی که عایق تحت ولتاژ قرار دارد ، حرارت ناشی از تلفات دی
الکتریکی می توان باعث شکست حرارتی شود . باید توجه نمود که افزایش درجه حرارت باعث
کاهش مقاومت اهمی عایق و نتیجتاً افزایش تصاعدی درجه حرارت آن خواهد شد .
خلاصه اینکه عدم توازن بین حرارت ایجاد شده در عایق با انچه
که به محیط اطراف دفع می نماید ، موجب افزایش درجه حرارت آن شده و این پروسه تا زمانیکه
عایق کاملاً شکسته شده و به یک هادی الکتریسته در آید ، ادامه می باید .شکست الکتریکی در عایق ها به دلیل تجزیه ذرات ان در اثر اعمال میدان الکتریکی نیز
صورت می گیرد .