در این تحقیق به بررسی اثرات بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگی شهر تهران پرداخته شده است
تعداد صفحات | 110 |
حجم | 2 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روان شناسی |
شرح مختصر:
در این تحقیق به بررسی اثرات بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگی شهر تهران پرداخته شد، بدین ترتیب پس از تدوین سوال و فرضیه دال بر اثبات ثبت بازی درمهد کودک بخصوص بازی گروهی و باقاعده درمهد کودک بر میزان رشد اجتماعی، بررسی مباحث نطری و بخصوص نظری وایلند درمحیط رشد اجتماعی تأکید شد، پس از آن تعداد و 60 نفر به عنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی با روش نمونهگیری خوشهای گزینش شدند و از پرسشنامه وایلند بر روی آنها اجرا گردید. سپس از طریق آزمونt استیودنت گروههای مستقل با آزمون فرضیه تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید که میانگین رشد اجتماعی کودکی یا کودکانی که درمهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام میدهند درمقایسه با کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام نمیدهند، بالاتر است و این تفاوت ازلحاظ آماری در سطح 1 0 / 0 * معنا دار میباشد. بنابراین میتوان نتیجهگیری نمود که بازی گروهی و با قاعده درمهد کودک میتوان تأثیر مثبتی را در افزایش رشد اجتماعی کودکان ایفا نماید.
فهرست مطالب
فصل اول:
موضوع
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت پژوهش
هدف پژوهش
فرضیه
فصل دوم:
تاریخچه بازی
اشارهای گذرا به تاریخچه روانشناسی کودک
بازی ار دیدگاه اسلام
بازی از دیدگاه اسلام
بازی از نظر قرآن
بازی در کردار و گفتار معصومین
بازی از دید روانشناسی قدیم
بازی از دید روانشناسی جدید
تعریف بازی و فرق آن با کار
بازی و رشد اجتماعی
ارزش بازی برای کودکان
شرط مقررات خوب و جامع
فوائد بازی
چرا بازی برای رشد کودکان ضرورت دارد؟
انواع بازی
بازی سمبلیک
بازی و بیان کلامی
عوامل مؤثر در بازی
رشداجتماعی کودک
رفتار اجتماعی کودک
اصول رشد شناختی اجتماعی کودک
مراحل رشد ذهنی اجتماعی کودک کودکستانی و مهد کودکی
بازی درمانی
فصل سوم :
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
ابزار پژوهش
روشهای آماری
فصل چهارم
محاسبات آماری توصیفی
جداول و نمودارها
محاسبات آمار استنباطی
بحث و نتیجه گیری
فصل پنجم
خلاصه
یافته های اساسی مربوط به فرضیات تحقیق
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات تحقیق
محدودیت های تحقیق
منابع
پیوست
تست رشد اجتماعی وایلند
نقش برند یا عنوان تجاری در نفوذ و ماندگاری در بازارهای مصرف، برای تولیدکنندگان کالا و خدمات کاملاً واضح و مبرهن است
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
شرح مختصر:
نقش برند یا عنوان تجاری در نفوذ و ماندگاری در بازارهای مصرف، برای تولیدکنندگان کالا و خدمات کاملاً واضح و مبرهن است. کارشناسان اقتصادی و اجتماعی معتقدند که وقتی یک کالای تجاری با برند ویژه خود در بازارهای مصرف موجب جلب اعتماد خریداران میشود، درواقع باعث وفاداری مصرفکنندگان به تداوم خرید آن کالا شده است. بنابراین، اعتماد به یک برند بهمعنای وفاداری به کالای تولید شده و ابزاری مناسب برای تداوم تقاضای خرید آن است. از سویی دیگر کیفیت یک کالا می تواند تصویر ذهنی مناسبی از ان کالا را برای مشتریان به همراه داشته باشد. این تصویر ذهنی می تواند به طور طولانی مدت و مستمر اندیشه خرید و مصرف را برای خریداران و مشتریان به همراه داشته باشد. هدف از این تحقیق بررسی نقش کیفیت بر برند سازی می باشد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات مروری بوده و در زمزه پژوهشهای کتابخانه ای قرار می گیرد. نتایج و یافته های این تحقیق نشان می دهد که شرکتهای معتبر برای تقویت نام تجاری و برند خود ناگزیر از ارتقای سطح کیفیت کالا و محصول خود هستند. این ارتقتی کیفیت فرایندی مداوم و مستمر بوده و ارایه همزمان یک کالای با کیفیت و مناسب می تواند زمینه موفقیت شرکت را فراهم اورد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
تعریف مفهوم علامت تجاری (برند)
جایگاه «برند» در موفقیت تجاری
تجمع کارکنان گرد علامت تجاری
رابطه بین کیفیت و برند سازی
شخصیت برند و روابط میان مصرف کننده و برند
ارزش نشان تجاری بر اساس کیفیت کالا
ادراک و برداشت مشتری از برند
ابعاد ارزش ویژه ی برند در مدل آکر
روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند
تقابل برندسازی و مدیریت برند
سهم برند در بازار رقابتی
سهم برند و رابطه مشتری
درک شخصیت و کیفیت برند
تبلیغات؛ محرک برند
ویژگیهای فردی در برندسازی
گونه شناسی روابط برند
تأثیر رسانه های جمعی بر پیشرفت روابط برند
نتیجه گیری و جمع بندی
منابع
شاید به ندرت بتوان هنری یافت که به اندازه معماری با زندگی مردم پیوند داشته باشد عوامل و پدیده های مختلفی وجود دارند که در شکل دهی فضاهای معماری نقش دارد
تعداد صفحات | 52 |
حجم | 1 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | معماری |
شرح مختصر: شاید به ندرت بتوان هنری یافت که به اندازه معماری با زندگی مردم پیوند داشته باشد. عوامل و پدیده های مختلفی وجود دارند که در شکل دهی فضاهای معماری نقش دارد. فرهنگ یکی از عوامل مهم در چگونگی شکل گیری فضاهای معماری به شمار می آید. گاهی برخی فرهنگ را حتی مهمتر از اقلیم عامل درجه اول برمی شمارند. فرهنگ را در یک تعریف بسیار کلی می توان مجموعه ای از اعتقادات ، باورها ، سنت ها و الگوهای رفتاری و نیز دانش ، اطلاعات و ادبیات مکتوب و شفاهی یک جامعه دانست و آن را از تمدن که در این تعریف مجموعه ای از دستاوردهای جامعه است متفاوت است. هر جامعه ای دارای فرهنگ خاص خود است که شالوده معماری آن جامعه را پایه گذاری می کند و معماری آن جامعه تصویرعینی آن فرهنگ می باشد. در حقیقت معماری وسیله واقعی سنجش فرهنگ یک ملت بوده و هست . فرهنگ هر جامعه پاسخگوی چگونگی شکل گیری فضاهاست.
فهرست مطالب
چکیده
1-مقدمه
2-بیان مسئله
3- ضرورت انجام تحقیق
4- اهداف تحقیق
5- فرضیه ها یا سوال ها
6- روش گردآوری اطلاعات
6-1- مطالعات کتابخانه ای
6-2-اینترنت
7- ماهیت و فلسفه گردشگری
8- اهمیت گردشگری
9- اهداف گردشگری
10- سابقه توریسم در ایران
11-انواع جهانگردی با توجه به انگیزه
11-1- آثار جهانگردی
11-1-1-آثار مثبت
11-1-1-1- آثار اقتصادی
11-1-1- 2- تاثیر جهانگردی بر اشتغال
11-1-1- 3-تاثیر جهانگردی بر سیاست
11-1-1- 4-آثار فرهنگی و اجتماعی
11-1-1- 5-آثار زیست محیطی
11-1-1- 6-آثار روحی - روانی
11-1-1- 7-دیگر آثار مثبت جهانگردی
11-1-2- آثار منفی
11-1-2-1-آثار سوء زیست محیطی
11-1-2-2-آثار سوء فرهنگی - اجتماعی
11-1-2-3-آثار سوء اقتصادی
12- دلایل انتخاب مکان طراحی
13- شکل گیری پروژه و توصیف طرح
13-1- فضاهای بسته
13-2- فضاهای نیمه باز
13-3- فضای باز
14-نتیجه گیری
تشکر و قدردانی
فهرست اشکال
شکل 1- طرح معماری مجتمع توریستی-اقامتی
شکل 2- طرح معماری مجتمع توریستی-اقامتی
شکل 3- طرح معماری مجتمع توریستی-اقامتی
شکل 4- طرح معماری مجتمع توریستی-اقامتی
شکل 5- طرح معماری مجتمع توریستی-اقامتی
شکل 6- طرح معماری مجتمع توریستی-اقامتی
شکل 7- نقشه سایت پلان (مقیاس 1000 : 1)
شکل 8- نقشه طبقه زیر همکف (مقیاس 500 : 1)
شکل 9- نقشه طبقه همکف (مقیاس 500 : 1)
شکل 10- نقشه طبقه اول (مقیاس 500 : 1)
شکل 11- نقشه طبقه دوم (مقیاس 500 : 1)
شکل 12- نقشه طبقه سوم (مقیاس 500 : 1)
شکل 13- نقشه طبقه چهارم (مقیاس 500 : 1)
هر ملتی همواره سعی میکند زیبائیهای تاریخ خویش را بیرون بکشد وارائه دهد وحتی الامکان روی زشتیهای تاریخ خود را میپوشاند
تعداد صفحات | 35 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | کتاب ، مقاله و جزوه |
شرح مختصر:
هر ملتی همواره سعی میکند زیبائیهای تاریخ خویش را بیرون بکشد وارائه دهد وحتی الامکان روی زشتیهای تاریخ خود را میپوشاند . حوادث غرورآمیز تاریخ یک آیین و یا یک مسلک نشانهای از اصالت و حقانیت آنتلقی میشود و رغبتها رابدان میافزاید ، و اما حوادث نامطلوب تاریخ آنسبب تردید در اصالت آن میگردد و نشانهای از ضعف نیروی خلاقه آن تلقی میشود . بحث در خلافت و امامت و حوادثناگوار صدر اسلام و تکرار زیادآن جریانهای نامطلوب مخصوصا در عصر حاضر که نسلجدید از نظر دینی دچاربحران روحی است از ایمان و شور و علاقه آنها به اسلام میکاهد . در گذشتهممکن بود که این بحثها اثر مطلوب داشته باشد و توجهات رااز یک شاخهاسلامی به سوی شاخه دیگر آن معطوف سازد ، ولی در عصر حاضر بازگوکردن وارائه دادن آنها افکار را نسبت به اصل و ریشه سست و متزلزل میکند . چرادیگران همواره در صدد کتمان زشتیهای تاریخ خویش میباشند و ما مسلمانان بر عکس همه سعیمان اینست که آنها را بازگو کنیم و احیانابزرگتر ازآنچه بوده جلوه دهیم ؟ !
خداوند هیچ قوم و ملتی را به سیرت فرشتگان منزه ازگناه نیافریده است . تفاوت تاریخ ملل و اقوام و کیشها و آئینها از نظرزیبائی و زشتی در این نیست که یکیسراسر زیبائی است و دیگری سراسر زشتی
، بلکه در نسبت میان زیبائیها و زشتیهااست . قرآن کریم این حقیقت را که بشر مجموعهای است از زشتی و زیبائی بهصورت لطیفی بیان کرده است . خلاصهاش اینست که خداوند به فرشتگان اعلاممیکند که یخواهم " جانشین " ( آدم ) بیافرینم . فرشتگان که تنهاتیرگیهای وجود این موجود را میشناختند با تعجب حکمت این کار را خواستارشدند . در پاسخ آنها گفته شد من در وجود این موجود چیزها از روشنی وزیبائیسراغ دارم که شما نمیدانید .[1]
مردی یهودی برای اینکه امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به حوادث نامطلوبی کهدر صدر اسلام بر سر خلافت در میان مسلمین رخ داد سر کوفت دهدگفت:
مادفنتم نبیکم حتی اختلفتم فیه هنوز پیامبرتان را دفن نکرده بودید که دربارهاشاختلاف کردید . و چه زیبا پاسخ گفت علی . فرمود : « انما اختلفنا عنه لافیه و لکنکم ما جفت ارجلکم من البحر حتی قلتملنبیکم اجعل لنا الها کما لهمآلهة فقال انکم قوم تجهلون » .
تو اشتباه میکنی ، ما درباره خود پیامبرماناختلاف نکردیم ، اختلاف مادر باره دستوری بود که از پیامبر ما رسیده است کهآیا چنین است یا چنان . اما شما هنوز پایتان از دریا خشک نشده بود که به پیامبر خود گفتیدبرای ما مانند این بت پرستان بتی بساز ، و پیامبرتان گفته مانا شما قومی هستید که نادانی میکنید[2]یعنی اختلاف ما با قبول توحید و نبوت بود . اختلاف ما این شکل را داشت که آیا آنکه به حکم اسلام و قرآن باید جانشین پیامبر شود شخص معین و پیش بینی شده است و یا شخصی که خود مردم او را به عنوان جانشینی انتخاب و تعیین میکنند ؟اما شما یهودیان در حال حیات پیامبرتان مطلبی را پیش کشیدید که از ریشه ضد با دین شما و تعلیمات پیامبر شما بود .
در این مقاله ما در مورد حدیث غدیر خم که یکی از احادیث مربوط امامت و ولایت علی (ع) می باشد مطالبی را جمع اوری و مورد بررسی قرار داده ایم از مهم ترین منابع که استفاده کردیم کتاب امامت و ولایت دکتر شهید مطهری و کتاب چهل حدیث می باشد.
فهرست مطالب
مقدمه
1- سند حدیث غدیر
2- شناخت واقعه غدیر
3- غدیر در قران
4- روز تبریک و تهنیت
5- جانشین پیامبر
6- لزوم تعیین جانشین
7- پاره ای از سخنان حکمت آمیز علی
8- نتیجه گیری
منابع و ماخذ
قانون اول : (( زمین )) زمین باید به شکل مستطیل در ابعاد ذیل باشد و طول حداقل 90 متر و حداکثر 120 متر و عرض حداقل 45 متر و حداکثر 90 متر و در مسابقات بین المللی طول حداقل 100 و حداکثر 110 متر و عرض حداقل 64 و حداکثر 75 متر . عرض تمام خط ها و قطر تیر دروازه باید 12 سانتی متر باشد . دروازه ها : از ارت